דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שרציתם לדעת על חלב 

מאת    [ 11/04/2011 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 2342 פעמים ]

 

כל מה שרציתם לדעת על חלב

 

ילדים צריכים לגדול מגיל צעיר עם תפריט מגוון שישלב את כל קבוצות המזון על מנת לחזק את המערכת החיסונית שלהם. חלבון הוא חלק מקבוצות המזון אשר רופאים רבים ממליצים לשלב במיוחד בתוך התפריט של ילדים אך של מבוגרים גם כן. חלב, שוקו, שמנת ועוד מוצרי חלב נוספים מכילים בתוכם אחוז גבוה של סידן וחלבון ובכך מספקים לגופינו חמוצות אמינו המסייעים לבנות את הגוף, במיוחד את השרירים ומחזקים את העצמות.

 

תוכן החלב ואריזתו

חלב מורכב משני חלקים, נוזלי ומוצק. החלק המוצק שבחלב נקרא גבן ובאמצעותו ניתן להכין גבינות כמו שמנת. החלק הנוזלי שבחלב הוא מי גבינה. כאשר חלב עובר תהליך חמיצה שני החלקים של החלב עוברים תהליך הפרדה באופן טבעי כיוון שהחיידקים הקיימים בחלב הופכים את הלקטוז הקיים בתוך החלב לחומצת חלב. את החלב בעבר נהגו לארוז בבקבוקי זכוכית אך כיום נהוג להפיץ באופן מסחרי את החלב בשקיות אשר עשויות מפלסטיק או בקופסאות קרטון אשר מצופות שעווה מבפנים.

 

חלב - האם זה בריא?

צריכת מוצרי חלב כגון שמנת, שוקו ועוד מוצרים נוספים אשר מכילים בתוכם סידן וויטמינים מועילים לגופינו ומסייעים בתהליכי בנייה וחיזוק עצמות ובנוסף מסייעים בחיזוק המערכת החיסונית שלנו. החלב מכיל מספר מרכיבים אשר חשובים ומסייעים בתפקוד התקין של גופינו. אשלגן – מסייע לשמירה על מאזן הנוזלים והחומציות בגוף וכך עוזר לשמור על לחץ דם תקין. מגנזיום – מסייע בבניית העצם וממלא תפקיד חשוב בתהליכי כיווץ והרפיית שרירים. ויטמין B12 – ממלא תפקיד מרכזי בשמירה על תפקוד תקין של מערכת העצבים, בנוסף עוזר במניעת אנמיה.

 

ביקורת מסודרת על מוצרי חלב

כיום, רופאים ופקחים מהלשכות הווטרינריות מבצעים בדיקות פתע למשקי חלב בכל הארץ. במהלך הביקורות, הם אוספים בערך 1800 דגימות למעבדה על מנת לבדוק את תקינות החלב. בנוסף לביקורות הפתע, נערכות ביקורות בשוטף. כל משלוחי החלב מרפתות בארץ עוברים 5 בדיקות לפני שהם מגיעים למחלבה. בדיקות אלה נועדו על מנת למנוע מצב בו החלב או מוצרי החלב מכילים חומרים כמו אנטיביוטיקה, דם ומים. במקרה ומתגלה פגם כלשהו בחלב או במוצריו, הוא נאסר לשימוש ולהפצה.

 

לא רק חלב

מוצרי חלב רבים כגון שמנת, שוקו וגבינות שונות מכילים בתוכם מינרלים וויטמינים כמו בחלב. שמנת, היא אחד המוצרים הותיקים על המדף. לרוב, אחוזי השומן בשמנת יהיו בין 10% עד 50%. בשמנת משתמשים לבישול ואפייה אך בהחלט ניתן לאכול שמנת כמו שהיא. שוקו, מכיל מרכיבים המועילים לגופינו כמעט כמו חלב. ביניהם ניתן למצוא חלבון, סידן, אשלגן, ויטמין A וויטמין B12. שוקו הוא אחד המשקאות היותר פופולריים בקרב ילדים, כך שקל מאוד להכניס לתפריט ויטמינים ומינרלים המועילים להתפחות הילד ביתר קלות.

 

 

 

חגי בר-שבע




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב