דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יצירת כימיה עם אנשים - בפשטות ובקלות... בשיטת ה-NLP 

מאת    [ 11/04/2011 ]

מילים במאמר: 543   [ נצפה 2584 פעמים ]

כמה פעמים ניסית להשפיע על אנשים אחרים שיעשו את מה שאתה מבקש מהם? וכמה פעמים זה אכן קרה?

הסוד טמון בדרך שבה אתה מקשיב - וזה לא רק עם האוזניים, כי אז אתה מפסיד הרבה מאוד ממה שנאמר על ידי בן זוגך לשיחה. ההתבוננות על מי שמדבר מאפשרת לך ללמוד עליו המון - אם רק תקדיש את אותו פרק זמן שאתה חושב על הדבר הבא שאתה הולך להגיד למשהו אחר לגמרי: להתבוננות על בן זוגך לשיחה. תקשיב עם העיניים, תקשיב עם התחושה לגבי מה שהוא אומר ובעיקר למה שהוא לא אומר.

אני יכולה להבטיח לך שאין לך מה לדאוג - אחרי שתקשיב באמת - יהיה לך די הרבה זמן להגיד את מה שיש לך להגיד - ותקבל משהו עוד הרבה יותר טוב: הצד השני יהיה מוכן להקשיב ואולי אפילו לעשות מה שאתה מבקש... אבל זה כבר השלב המתקדם, ואני עדיין רוצה להתעכב על השלב המקדמי. 

 אז איך עושים את זה? איך יוצרים כימיה בין אישית רבת עוצמה?

אם אתה רוצה ליצור אינטאקציה בין אישית טובה עם מישהו, תתחיל להבחין בפרטים הקטנים של מה שהוא עושה, ברמה הכי בסיסית: איך הוא יושב? האם הוא יושב זקוף או מרושל? באיזה קצב הוא מדבר? האם הקול שבו הוא מדבר גבוה או נמוך? מה ההבעה שיש לו על הפנים? לאן פונות העיניים שלו? האם הוא משלב ידיים? או מתופף עם היד? או מדבר עם הידיים? מה קצב הנשימה שלו? האם הנשימה היא בעיקר מהבטן או מבית החזה? האם יש שינויים בצבע העור שלו כשהוא מדבר? כל הנקודות האלה הן נקודות לתשומת הלב שלך.

מה שתשים לב אם תעשה את ההתכווננות הזו – יהיה שכל כולך ממוקד בו כשהוא מדבר. זאת כבר הצלחה של 50% בתקשורת שלך עם אותו אדם, כי רובינו חווים ששמים לב אלינו רק ברמת ההקשבה שמספיקה כדי שניתן תשובה שהיא הולמת.

ב-NLP אנחנו חווים משהו אחר – מה שהכי חשוב זו נקודת המבט, שהיא שכבר יוצרת את ההבדל המשמעותי: אנחנו שמים לב לכל דבר אצל בן השיחה שלנו, והוא מרגיש את זה. מה טוב יותר מאשר שהוא ירגיש מיוחד בעינינו? אדם שמתעניין בנו באמת יוצר אצלנו תחושה של כימיה וחיבה אפילו אם הוא לא יגיד שום דבר חכם...מספיקה תשומת הלב. נסה זאת פעם... ותראה שיש משהו שיוצר חיבה בעצם העובדה שמישהו מקשיב לך, לרעיונות שלך, לגוף שלך  - וממוקד רק בך. כל התחושה שלך שונה. אתה מרגיש "וואו!!!! יש מישהו ששם לב אליי ואני באמת מעניין אתו..." זה כבר יוצר נקודת התבוננות חדשה ושונה על העולם, שלמישהו כל כך אכפת ממני ואני מעניין אותו עד כדי כך שהוא מרוכז אך ורק בי ברגע הנתון הזה.

 

השלב הבא הוא שלב מתקדם שאנחנו לומדים ב-NLP: איך אנחנו מתחברים בנקודות שונות להשקפת העולם שלו, ורק אז מובילים אותו לרעיונות והתפיסות שלנו, וגם זה מתחיל מהמימד הפיזי וממשיך הלאה אל המילים, התחושה של הזרימה והאנרגיה, הרעיונות ועוד הרבה יותר... אז כדאי שתתרגל את הטכניקה הבסיסית, כדי שתוכל להמשיך וללמוד את נושא יצירת ההובלה המוצלחת מתוך ההצטרפות שלך המוצלחת שלך אליו, כך שירגיש את החיבה והאמון ביניכם גם ברמה הבלתי מודעת... ואז יהיה לך את כל הסוד ליצירת היחסים מוצלחים, ולא משנה כמה זמן אתה מכיר את האדם...

אז: מקום טוב להתחיל ממנו זה לזכור שאדם הכי נהנה כאשר שמים לב אליו, ולכן - להתבונן באמת במי שנמצא מולך... כבר עכשיו! בהצלחה!

ליז שובע דמין מאסטר טריינרית בהכשרת מנחים ומאמנים בשיטת תרפיית קו הזמן וNLP COACHING




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב