מיפוי גיאוגרפי לעסקים - טכנולוגיית GIS
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מיפוי גיאוגרפי לעסקים - טכנולוגיית GIS 

מאת    [ 11/04/2011 ]
מילים במאמר: 420   [ נצפה 3089 פעמים ]

 
 

מיפוי גיאוגרפי לעסקים – טכנולוגיית GIS

מיפוי גיאוגרפי באמצעות תוכנת GIS הוא המיפוי הגיאוגרפי המשוכלל ביותר שיש כיום בעולם ומשום כך, הוא מצרך מבוקש ויעיל לבעלי עסקים, אנשי שיווק וחברות המעוניינות להקים חנות או סניף באיזור מסויים.

המיפוי עונה על שאלות כמו היכן כדאי להקים את הסניף? האם ישנם לקוחות פוטנציאלים באיזור מסוים? האם סניפי המתחרים קרובים לאיזור? וכו'.

GIS או בעברית, מערכות מידע גיאוגרפיות, הוא כלי חשוב בתחרות על ליבם של צרכנים בעידן המודרני. זהו כלי אשר כל איש שיווק ישמח שיהיה לו. בארצות הברית למשל, רשתות רבות אינן מעלות על דעתן לפתח סניף ללא מיפוי גיאוגרפי בטכנולוגיית GIS. גם בארץ, מנהלי שיווק רבים נחשפים ליתרונות הטכנולוגיה החדשה ושוכרים מפעילי GIS אשר יספקו להם נתונים גיאוגרפיים אותם ניתן למנף להצלחה.

שימוש בנתונים גיאוגרפיים.

מחקרים מוכיחים כי רוב המידע שאצור בכל ארגון יכול להיות ממופה מבחינה גיאוגרפית. המיפוי יכול לעזור בבילוש חוקי אחרי מתחרים, מזהה לקוחות פוטנציאליים חדשים, מפקח על העובדים ועוזר בקבלת החלטות אסטרטגיות הנוגעות לפריסת הסניפים, אנשי המכירות והשיווק.

תוכנת ה GIS היא מאגר נתונים גיאוגרפיים משולב עם מערכת מיפוי ומודלים קרטוגרפיים. בעזרת מידע חשוב זה ניתן לנהל ולנתח החלטות הקשורות למיקום הגיאוגרפי של התחום לרבות עיצוב הסניף בצורה האטרקטיבית ביותר. חברות השוכרת רכב, חברות מזון, אירגוני תקשורת ועוד כבר משתמשות במיפוי גיאוגרפי למטרות עסקיות.

דוגמא טובה לכך שנתונים גיאוגרפיים מספקים מידע יעיל לארגון, היא ניתוח נתוני מכירות על פי מיקום. רשת של מזון למשל, יכולה לראות באמצעות מיפוי אווירי היכן יש נתוני מכירות גבוהים והיכן לא, זאת על פי מיקום גיאוגרפי. נתון זה משמש לאחר מכן לחיזוק הסניפים בהם נתוני המכירות נמוכים ולהתאים אותם לתנאים הגיאוגרפיים בהם ממוקם הסניף.

מיפוי גיאוגרפי בשיטת GIS מאפשר לך לעקוב אחר לקוחות חוזרים ונאמנים, להבין את התפלגות הלקוחות מבחינה סוציו – אקונומית ולהתאים קמפיינים פרסומיים לפי איזור גיאוגרפי. בנוסף, תוכל לדעת אילו מוצרים נמכרים יותר והיכן. נתונים אלה יוצרים את הפלטפורמה המדויקת ביותר ליישום קמפיין שיווקי ומוצלח.

היכן הלקוחות שלך?

ניקח תרחיש: אתה מנהל שיווק של חברת מזון המעוניינת להשיק קמפיין חדש למוצר מזון, נניח- גלידה. בעזרת נתונים גיאוגרפיים תוכל לדעת האם יש גני ילדים באיזור של סניף מסוים וכמה לקוחות פוטנציאליים יש לך בכל מקום. נתונים אלה יאפשרו לך לחלק את עוצמת הקמפיין באופן מותאם לאוכלוסייה.

בהחלט ייתכן כי באיזור בו גרה אוכלוסייה מבוגרת, תשקיע יותר בפרסום על מנת למשוך את מירב הלקוחות ואילו במקום רווי ילדים וזוגות צעירים לא תצטרך להשקיע כספים רבים בשיווק אגרסיבי.

אלו הן רק דוגמאות בודדות לערך הרב שיש להשגת נתונים גיאוגרפיים מפולחים, מדוייקים ומהיימנים בעזרת טכנולוגיית GIS.

חברת אופק צילומי אויר בעלת 20 שנות נסיון בתחום המיפוי האוירי, המיפוי הלוויני והיישומים הגיאורגפיים. מספקת שירותי צילום אויר למגוון משימות וצרכים. 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב