דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיפוי גיאוגרפי לעסקים - טכנולוגיית GIS 

מאת    [ 11/04/2011 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 3598 פעמים ]

מיפוי גיאוגרפי לעסקים – טכנולוגיית GIS

מיפוי גיאוגרפי באמצעות תוכנת GIS הוא המיפוי הגיאוגרפי המשוכלל ביותר שיש כיום בעולם ומשום כך, הוא מצרך מבוקש ויעיל לבעלי עסקים, אנשי שיווק וחברות המעוניינות להקים חנות או סניף באיזור מסויים.

המיפוי עונה על שאלות כמו היכן כדאי להקים את הסניף? האם ישנם לקוחות פוטנציאלים באיזור מסוים? האם סניפי המתחרים קרובים לאיזור? וכו'.

GIS או בעברית, מערכות מידע גיאוגרפיות, הוא כלי חשוב בתחרות על ליבם של צרכנים בעידן המודרני. זהו כלי אשר כל איש שיווק ישמח שיהיה לו. בארצות הברית למשל, רשתות רבות אינן מעלות על דעתן לפתח סניף ללא מיפוי גיאוגרפי בטכנולוגיית GIS. גם בארץ, מנהלי שיווק רבים נחשפים ליתרונות הטכנולוגיה החדשה ושוכרים מפעילי GIS אשר יספקו להם נתונים גיאוגרפיים אותם ניתן למנף להצלחה.

שימוש בנתונים גיאוגרפיים.

מחקרים מוכיחים כי רוב המידע שאצור בכל ארגון יכול להיות ממופה מבחינה גיאוגרפית. המיפוי יכול לעזור בבילוש חוקי אחרי מתחרים, מזהה לקוחות פוטנציאליים חדשים, מפקח על העובדים ועוזר בקבלת החלטות אסטרטגיות הנוגעות לפריסת הסניפים, אנשי המכירות והשיווק.

תוכנת ה GIS היא מאגר נתונים גיאוגרפיים משולב עם מערכת מיפוי ומודלים קרטוגרפיים. בעזרת מידע חשוב זה ניתן לנהל ולנתח החלטות הקשורות למיקום הגיאוגרפי של התחום לרבות עיצוב הסניף בצורה האטרקטיבית ביותר. חברות השוכרת רכב, חברות מזון, אירגוני תקשורת ועוד כבר משתמשות במיפוי גיאוגרפי למטרות עסקיות.

דוגמא טובה לכך שנתונים גיאוגרפיים מספקים מידע יעיל לארגון, היא ניתוח נתוני מכירות על פי מיקום. רשת של מזון למשל, יכולה לראות באמצעות מיפוי אווירי היכן יש נתוני מכירות גבוהים והיכן לא, זאת על פי מיקום גיאוגרפי. נתון זה משמש לאחר מכן לחיזוק הסניפים בהם נתוני המכירות נמוכים ולהתאים אותם לתנאים הגיאוגרפיים בהם ממוקם הסניף.

מיפוי גיאוגרפי בשיטת GIS מאפשר לך לעקוב אחר לקוחות חוזרים ונאמנים, להבין את התפלגות הלקוחות מבחינה סוציו – אקונומית ולהתאים קמפיינים פרסומיים לפי איזור גיאוגרפי. בנוסף, תוכל לדעת אילו מוצרים נמכרים יותר והיכן. נתונים אלה יוצרים את הפלטפורמה המדויקת ביותר ליישום קמפיין שיווקי ומוצלח.

היכן הלקוחות שלך?

ניקח תרחיש: אתה מנהל שיווק של חברת מזון המעוניינת להשיק קמפיין חדש למוצר מזון, נניח- גלידה. בעזרת נתונים גיאוגרפיים תוכל לדעת האם יש גני ילדים באיזור של סניף מסוים וכמה לקוחות פוטנציאליים יש לך בכל מקום. נתונים אלה יאפשרו לך לחלק את עוצמת הקמפיין באופן מותאם לאוכלוסייה.

בהחלט ייתכן כי באיזור בו גרה אוכלוסייה מבוגרת, תשקיע יותר בפרסום על מנת למשוך את מירב הלקוחות ואילו במקום רווי ילדים וזוגות צעירים לא תצטרך להשקיע כספים רבים בשיווק אגרסיבי.

אלו הן רק דוגמאות בודדות לערך הרב שיש להשגת נתונים גיאוגרפיים מפולחים, מדוייקים ומהיימנים בעזרת טכנולוגיית GIS.

חברת אופק צילומי אויר בעלת 20 שנות נסיון בתחום המיפוי האוירי, המיפוי הלוויני והיישומים הגיאורגפיים. מספקת שירותי צילום אויר למגוון משימות וצרכים. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב