דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחינות לשכת עורכי הדין 

מאת    [ 11/04/2011 ]

מילים במאמר: 508   [ נצפה 5222 פעמים ]

ההורים שלכם תמיד רצו שתהיו עורכי דין. גם אתם מתעניינים במשפטים, מה שהביא לכך שבהחלט שקלתם ללמוד את המקצוע. דבר אחד מרתיע אתכם: שמעתם סיפורי זוועה על בחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין. אתם מבקרים בכל פורום עורכי דין או אתר אינטרנט העוסק בנושא, ולא מצליחים לגבש החלטה. אז האם הבחינה כה נוראית? שפטו בעצמכם.

רוצים להיות עורכי דין? אתם לא לבד

כדי לקבל הכשרה מקצועית של עורכי דין, נדרשים כלל הסטודנטים למשפטים לעבור את הבחינה שמקיימת הלשכה האמורה. מדוע בכלל יש צורך בבחינה כזו? פשוט מאד. משפטים הוא אחד ממקצועות הלימוד המבוקשים כיום בקרב סטודנטים. כתוצאה, השוק מוצף בעשרות אלפי משפטנים, אשר חלקם הגדול לא מצליח למצוא עבודה בתחום.

על מנת להקטין במעט את מספר דורשי העבודה בתחום ולסייע לעורכי הדין הטובים ביותר להיכנס אליו- מתקיימת פעמיים בשנה, בחודשים מאי ואקוטובר או נובמבר, בחינת לשכת עורכי הדין. בחינה זו היא השלב האחרון שמפריד בין המשפטנים לבין רישום כעורך דין לכל דבר ועניין.

האם רק עורכי דין רשאים לגשת למבחן?

כדי להירשם לבחינת ההסמכה, על המועמד לקיים מספר תנאים. הראשון הוא השכלה אקדמית בתחום המשפטים. נדרש, לכן, תואר אקדמי ממוסד מוכר, בארץ או בחו''ל. מלבד זאת, על הנרשמים לסיים, עוד טרם הרישום למבחן, התמחות בת שנה במשרד עורכי דין או בלשכת שופט.

סדרי ההרשמה לבחינה

את טפסי הרישום לבחינה מקבלים הנבחנים בדואר לקראת סיום שנת התמחותם, כאשר גם הורדה שלהם מאתר האינטרנט של לשכת עורכי הדין אפשרית בהחלט (israelbar.org.il). על הנבחנים למלא את הטפסים ולשלוח אותם לכתובות המצוינות- ורצוי מספר חודשים לפני מועד הבחינה.

אגב, כדי להיות עורכי דין, צריכים המשפטנים להשקיע גם מכספם. ההרשמה למבחן תאלץ את המועמדים להוציא סכומי כסף לא מעטים: נדרש מהם לשלם כ-400 ש''ח על אגרה למבחן בכתב וכרבע מזה על אגרת המבחן בעל פה. את 600 השקלים על החברות בלשכת עורכי הדין, לאחר מעבר המבחנים, סביר להניח כי הם כבר ישמחו לשלם.

מבנה המבחן

הבחינה כוללת שני חלקים. הראשון נעשה בכתב ואורך כשלוש שעות וחצי. המשפטנים צריכים לענות על 100 שאלות רב ברירה, כאשר ציון עובר הוא 65. השאלות מחולקות לחמישה נושאים עיקריים, ביניהם סדרי הדין האזרחי, חוקי יסוד, דיני ראיות, אתיקה מקצועית בעבודת עורך דין, סדר דין פלילי ועוד. יודעי דבר מציינים שמרבית השאלות מתמקדות בחקיקה, ולא בפסיקות.

עברתם את הבחינה? יפה מאוד. היעד הבא שלכם הוא ירושלים. שם, בפני ועדה הכוללת שופט ושני עורכי דין מהמגזר הציבורי והפרטי, תעברו בחינה בעל פה, בה תישאלו על חומר הלימוד או שנת ההתמחות שעברתם. יש לציין כי חלק זה נחשב לפשוט יותר ושאחוזי ההצלחה בו גבוהים.

כך תהיו עורכי דין ותישארו בחיים

ייתכן מאד כי שמעתם אי אילו טרוניות על מבחנים קשים, בלשון המעטה, שלשכת עורכי הדין מקיימת. יכול להיות שגם נתקלתם בביטויים דוגמת 'ביזיון' או 'גיהנום'. אין להכחיש כי רמתם של המבחנים קשה באופן יחסי, אולם בעקבות טענות הסטודנטים רמתם הפכה לפשוטה יותר בשנים האחרונות.

כדי לעבור את המבחן, עליכם ללמוד אליו במלוא הרצינות. פרק זמן של מספר חודשים אפשרי להכנה למבחן, אולם חשוב לתכנן את הזמן כראוי, מאחר והחומר רחב מאד. בנוסף, קיימים קורסי הכנה לבחינת ההסמכה, אשר מקלים על המעוניינים להיות עורכי דין להגשים את יעדם.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב