דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח אחריות מקצועית לספורטאים מקצועיים. 

מאת    [ 11/04/2011 ]

מילים במאמר: 478   [ נצפה 4317 פעמים ]

כמנעד העוסקים בתחום הספורט, כך גם סוגי הביטוחים שנמצאים בשימוש. כל ביטוח מותאם לעיסוק המבוטח, בין אם הוא מאמן, מדריך כושר או כל אחד אחר שימצא ביטוח מסוג זה כיעיל עבורו. הרעיון העומד מאחורי זה,  הוא להתאים לכל מבוטח ביטוח אחריות מקצועית ייחודי בנוסף לבסיס המשותף לכל הביטוחים על פי תחום התייחסותם.

ביטוח אחריות מקצועית מתייחס לספורטאי מקצועי שהכנסתו הכלכלית נובעת מעיסוק בתחום הספורט. הביטוח מיועד לספורטאים מקצועיים כמו כדורגלנים, שחיינים, אצנים רוכבי אופניים וכל השאר, אשר גופם מהווה מרכיב מרכזי לצורך השתכרותם. פציעה של ספורטאי מקצועי היא פגיעה ביכולת שלו להתפרנס וזו עלולה להוביל לירידה משמעותית באיכות החיים. אמנם, קיים בחוק סעיף לחוק הספורט הקובע שעל ארגון ספורט, אגודת ספורט, איגוד והתאחדות חלה חובה לבטח את השחקנים אשר לוקחים חלק בתחרויות ספורט המאורגנות על ידם או מטעמם. זוהי חובה המעוגנת בחוק ומהווה חלק מסל החבויות כלפי שחקני הקבוצות. הפרה של חובה זו היא הפרת חובת הארגון כלפי השחקן. ביטוח אחריות מקצועית לספורטאים מקצועיים מיועד לארגוני ספורט, אגודות ספורט, איגוד והתאחדות, שרוצים לבטח את הספורטאים שתחת חסותם. ביטוח אחריות מקצועית לספורטאים מקצועיים מיועד גם לספורטאים עצמם, שרוצים לבטח את עצמם בביטוח משלים לביטוח של האיגוד או הארגון שמבטח אותם, שמכסה שטחים אחרים.


ביטוח משלים כזה יכול לכלול בתוכו סעיפים שלרוב אינם נכללים בביטוח הסטנדרטי שהאיגוד או הארגון מציעים. תביעות פיצויים בגין פגיעה במהלך פעילות ספורטיבית כרוכות בתהליכים משפטיים מורכבים. שחקן כדורסל לדוגמה, שהחליק באולם ספורט בעת משחק ידידותי משלולית מים שנותרה לחה מניקוי האולם ונפגע בידו, עלול להיתקל  בקושי להחליט מי הגוף האחראי לתשלום הפיצויים; האם זוהי חברת הביטוח או שמא הארגון ואולי בכלל אחראית חברת הביטוח של המקום בו נערכה הפעילות או הביטוח של חברת הניקיון. כפי שניתן לראות, הסוגיות הן רבות ומגוונות ופעמים רבות חקירת המקרה והאחריות מורכבות ביותר.  ביטוח אחריות מקצועית במקרה כזה, במידה והספורטאי חשב כמה צעדים קדימה וגילם בהסכם הביטוח את כל האפשרויות שעשויות להיקרות בדרכו הוא יעיל ואף הכרחי. במקרה הנ"ל הספורטאי זכאי מחברת הביטוח לכיסוי אובדן כושר עבודה על כל התקופה שבה המקרה נידון בבתי המשפט, תקופה שעשויה להימשך זמן רב.

חשוב לזכור שלחברות הביטוח יש דרישות שחשוב לעמוד בהן. חשוב לברר ולהבין את פרטי הביטוח עליו אתם חותמים, להתעכב על כל סעיף ועל כל פרט, להעמיק ולשאול לגבי מה שאינו ברור, לתת את הדעת על כך שאתם מבינים את כל התנאים, כך שלא תיקלעו למצב שבו חברת הביטוח תתנער מכיסוי הביטוח, מסיבה שלא נמסרו פרטים מדויקים או במידה ואינכם עומדים בדרישות חברת הביטוח. לא מומלץ לגלות זאת בזמן אמת.

לסיכום,ביטוח אחריות מקצועית קיים עבור כל אחד העוסק בתחום והוא הכרחי וחיוני. ביטוח אחריות מקצועית ימנע מכם להיקלע למצבים לא רצויים של השבתת חייכם או לתביעות כספיות כלפיכם. הוא יעניק לכם שקט נפשי וחדוות עשייה.

אורן גרסון - סוכן ומשווק ביטוח מקצועי למאמנים בענפי הספורט השונים. מתמחה בביטוח אחריות מקצועית ופוליסת צד שלישי למאמנים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב