דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פורקס פלייס לבית המשפט: מאגד שייך בודה סיפורים ומנסה להעביר על שכמה של החברה את הפסדיו הכשרים 

מאת    [ 11/04/2011 ]

מילים במאמר: 783   [ נצפה 2772 פעמים ]

חברת פורקס פלייס הגישה ביום חמישי 31.3.11 לבית המשפט המחוזי בתל אביב (המחלקה לעניינים כלכליים) כתב הגנה ותביעה שכנגד בעניינו של סוחר הפורקס מאג'ד שייך שהגיש במהלך שנת 2010 תביעה לבית המשפט והשיג צו עיקול בסך 6 מיליון ש"ח. כתב ההגנה כופר בכל האשמות שמיוחסות בתביעה המקורית ומציג את העובדות שאף הביאו לביטולו של צו העיקול ביום 20.1.11 בדיון שנערך אצל הרשם חגי ברנר. את פורקס פלייס והנתבעים מייצג משרד עו"ד פירט, וילנסקי, מזרחי, כנעני.

                  

בכתב ההגנה שאורכו 40 עמודים עמוסי הוכחות והפרכת טענות, מציגה פורקס פלייס עובדות מבוססות וחד משמעיות בנוגע לחוסר מהימנותו של התובע מאג'ד שייך, לשקרים שהוצגו בכתב תביעתו ולמניפולציה שביצע על בית המשפט.

 

בפרק א' – פתח דבר, לכתב ההגנה מציינת פורקס פלייס כי התובע, מאג'ד אלשייך, כפי שמעיד על עצמו הוא עבריין קשוח שנשפט בעבירות חטיפה {ב"ש(חי) 5159/04}. נוסף על כך התובע הוא בעל חברת פורקס בעצמו ולמרות שציין בכתב התביעה כי הוא הדיוט תמים שנוצל ע"י חברת פורקס פלייס, הרי שהקים עוד בעודו סוחר באמצעות החברה, חברת פורקס משלו (א.ל.מ פיננסים בע"מ OTC Banking), שפועלת גם כיום. כאילו לא דיי בכך – האדם שאותו האשים כמי שגזל אותו מטעם חברת פורקס פלייס – אלי חיון, הוא כיום שותפו העסקי. עוד מציינת פורקס פלייס בכתב ההגנה כי מאג'ד שייך, בעליהן של 11 תחנות דלק, החשיב עצמו כמומחה בתחום הנפט וסחר דרך החברה בעיקר בתחום זה. 

 

פורקס פלייס מבהירה גם כי מאג'ד שייך, כמו כל לקוח בחברה, חתם על הסכם תנאי שימוש המגלה וקובע מפורשות כי פורקס פלייס עושת שוק ואינה חייבת להתכסות. כלקוח מיומן של חברות פורקס מאג'ד שייך ידע בדיוק על מה הוא חותם, מה גם שבחברת הפורקס שבבעלותו, הוא מחתים את לקוחותיו על אותו הסכם בדיוק.

 

עוד מבהירה חברת פורקס פלייס כי מאג'ד שייך לא היה לקוח רגיל גם בתחכום והיקף השקעותיו. מדובר באדם מתוחכם שבחודשים הספורים בהם קיבל שירות מחברת פורקס פלייס ביצע 7,000 פעולות בהיקף של 6 מיליארד דולר! זאת ועוד, מאג'ד שייך לא קיבל ייעוץ מהחברה והוא שיזם את העסקאות אותן נטל ואת סגירתן.

 

פורקס פלייס מציגה בכתב ההגנה מסמכים שהסתיר מאג'ד שייך ולא הגיש בכתב התביעה ובדרישה לצו העיקול לפיו נחתמו ביניהם שני מסמכים – האחד כשהיקף פעילותו של מאג'ד שייך חרג מהיקף החשיפה שפורקס פלייס הסכימה לשאת והשני שמתיר לפורקס פלייס להגביל את עסקאותיו, ההסכמים נחתם כשחשבונו של מאג'ד שייך היה רווחי.

 

עוד מציינת פורקס פלייס כי בחודשים שקדמו להגשת התביעה שלח אל עובדיה מאג'ד שייך אנשי עולם תחתון, זימן אותם ל"בירור" אצל דמות מוכרת בעולם ההלוואות והכל תוך איום ממשי על בריאותם. תלונה הוגשה למשטרה ולידיעת פורקס פלייס עדיין מטופלת. גם עניין זה הוסתר מבית המשפט בכתב התביעה.

 

בכתב ההגנה מתייחסת פורקס פלייס לחוות הדעת שהגיש לבית המשפט מאג'ד שייך, חוות דעת שניסח עובד שלו, בחברה המתחרה שהקים, לפיה בוצעו 7,000 פעולות בחשבון, ב-8 מהן לדעת מנסח חוות הדעת, נמצאו פגמים קלים (שגם אותם מפריכה פורקס פלייס). מסקנתו של מאג'ד שייך מחוות הדעת היא שחובה של פורקס פלייס כלפיו עומד על סך של 40,000 דולר בלבד. גם חוות דעת זו לא הוגשה לבית המשפט.

 

חוות הדעת החדשה שהציג מאג'ד שייך לבית המשפט נשענת על ציטוטי מחירים לא רלוונטיים, מתוך מערכת לא קיימת, במקום על נתוני הבורסה הרלוונטיים. מתוך עובדות אלה ניתן להסיק כי חוות הדעת נועדה ליצור מראית עין של נזק תוך שהיא מתעלמת מציטוטים מתאימים ממערכת לגיטימית שבה עושות שימוש כל החברות בתחום, בכללן חברתו של מאג'ד שייך.

 

כל ההתייחסויות הללו, שבכתב ההגנה, צוינו גם בדיון להסרת צו העיקול ועל בסיסן התקבלה פסיקתו של הרשם חגי ברנר. עוד פסק באותו מעמד הרשם כי גם אותן 8 פעולות שלגביהן העלה מאג'ד שייך ספק, היו תקינות.

 

בנוסף מעלה פורקס פלייס תמיהה בנוגע לניקיון הכפיים של התובע שהגיש חוות דעת מחודשת ולפיה סך הנזק שנגרם לו עומד על 347,500 דולר ובחר לדרוש צו עיקול בסך 6 מיליון ש"ח, פי 5 מסכום הנזק שנקבע בחוות הדעת.

 

את טיעוניה מסכמת פורקס פלייס בכתב ההגנה: "לא נזק, לא הטעיה, ולא אינטרסים של החברה. המדובר בספקולנט מתוחכם שהימר בסכומים גדולים (מאוד), ביחסי הימורים חריגים, אשר ידע היטב מה הוא עושה – והפסיד".

 

 

חברת פורקס פלייס 4XP היא מחברות המסחר האלטרנטיבי הותיקות והמובילות בארץ. לחברה למעלה מ-6,000 לקוחות ופעילות בינ"ל ענפה. החברה רשומה בישראל ופועלת מרמת גן. www.4XP.co.il

משרד יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי ושיווקי הוקם באוקטובר 2005 ומשרת מאז חברות טכנולוגיה מובילות וסטארטאפים בראשית דרכם המקצועית. המשרד מתבסס על ראייה שיווקית רחבה המחברת בין כל פעילויות השיווק והתקשורת הנדרשות לארגון. את המשרד מנהלת עינת מירון, בעלת ניסיון עשיר של למעלה מ-16 שנים בכל ערוצי המדיה השונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב