חשיבות מצוות המילה
דף הבית  >> 
 >> 
הרשם  |  התחבר
מאמרים

חשיבות מצוות המילה 

מאת    [ 11/04/2011 ]
מילים במאמר: 435   [ נצפה 2393 פעמים ]

 
 

לפרשת תזריע

ד"ר יחיאל שרמן

מצוות המילה היא אחת המצוות החשובות ביותר ביהדות שאין עוררין בבתי ישראל.אנו יודעים שגם משפחות שאינן שומרי תורה ומצוות מקיימות את ברית המילה-בשמחה ומתוך אהבה.במקרים רבים בהיסטוריה של העם היהודי לדורותיו- היתה האנטישמיות נוראית בארצות השונות. עמים רבים שנאו אותנו-ומנעו מהיהודים לקיים מצוות ותפילות. אך לשמחתנו תמיד... תמיד על ברית המילה –אף משפחה יהודית לא ויתרה, גם בתנאים הקשים.

במסכת שבת-מודגש כי גם בגזרות המלכות –על עבודה זרה ומילה לא ויתרו.

התרבות היוונית-רומית שנלחמה בכנסת ישראל-תמיד גזרו בעיקר על הימנעות ממילה.בעולם קיימות שתי תפיסות עולם- האחת רואה ביצירת האדם-הילד- תופעה מושלמת שאין לשנותה או לפגוע בה.השניה מבהירה אומנם שבורא עולם יוצר בריאה חדשה בלתי שלמה ותפקידו של האדם להכשירה ולהשלימה.

רבי סעדיה גאון מבהיר חשיבות האדם שנברא כמעט...כמעט מושלם-עלינו להשלים משימת הקב"ה –להיות לו שותפים.

ספר החינוך מבהיר חשיבות המילה-שאנו מסירים את העורלה –שהיא תוספת בו.

הרמב"ם ומדרש תנחומא מבהירים חשיבות המילה כתועלת לאדם.

ידוע הסיפור ההיסטורי המעניין בו טורנוסרופוס הרשע שהיה נציב רומי בארץ – שהיה מתווכח עם חכמים לעיתים, בויכוח עם רבי עקיבא הוא שאל מדוע מלין ילדים יהודים שנולדים?השיב לו רבי עקיבא, שמעשי בני אדם מאוד...מאוד...נאים לקב"ה,אך לנו מותר להוסיף,שהרי הקב"ה מביא שיבולים לעולם והאדם משפר ועושה מהם גלוסקאות לחם ועוגות. מעשי ידי האדם נאים וטובים.המשיך טורנוסרופוס לשאול-אם כן- מדוע הילד לא נולד מהול?השיב רבי עקיבא שהקב"ה

מאפשר לנו לבני אדם להשתפר כל הזמן אבל בעיקר להכשיר את האדם בהכרת ד ובעבודתו. על ידי קיום מצוות האדם עולה לדרגה גבוהה יותר ורמה של קיום בעל משמעות. כפי שמצויין במסכת חגיגה "אין בית מקרש ללא חידוש",הקב"ה נתן לנו את עשרת הדיברות-ואנו כל דור לומדים ומשתפרים שהרי כל התלמוד על 2700 הדפים מהווה דיונים ויכוחים שקלא וטריא ומחלוקות המהווים שיפור וחידוש.

למילה משמעות נוספת- היא משמשת כברית בין ישראל לאבינו שבשמים. המילה ביהדות מאפשרת גל להבדיל לדורות-לתמיד בין יהודי לנוכרי.

המילה מגבירה את האמונה בבורא עולם וביהדות, המילה היא הברית שכרת אברהם אבינו על אמונתנו בבורא עולם-על פי הרמב"ם.

אנו יודעים שבברית המילה אומר הקהל –"כשם שנכנס לברית, כן ייכנס לתורה לחופה ולמעשים טובים". מדוע רק על מצווה זו אומרים הקהל משפט כה חשוב זה? באשר בכל שאר המצוות אין וודאות שהאדם יישאר נאמן כל ימי חייו להן. מצווה אחת –מצוות המילה-תישאר לעד-לנצח ביהודי. כך עם המילה- ייכנס האדם לתורה ,לחופה ולמעשים טובים.אף כי  אברהם אבינו נצטווה על המילה בחומש בראשית הרי תוקפה של המצווה ומחויבותה לכל עם ישראל נקבעת בפרשתנו, בו מצויין ממש –כי כל הילוד חייב במילה, כפי שכתוב " וביום השמיני ימול  בשר עורלתו".

הרמב"ם פוסק שהפסוק בפרשתנו פרשת תזריע מבהירה לנו הציווי כי זו המצווה החשובה לקיומו של העם היהודי לנצח.

- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב