דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גישור גירושין: האם זה מתאים לכל אחד? 

מאת    [ 10/04/2011 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 2458 פעמים ]

"כשם שאין פרצופותיהם שווים," אמרו חכמינו זיכרונם לברכה, "כך אין דעתם שוין זה לזה, אלא כל אחד ואחד יש לו דעת בפני עצמו." (מדרש תנחומא, פרשת פינחס, י'.) או בתרגום לעברית של ימינו: הרבה אנשים יש בעולם, הם אינם נראים אותו הדבר והם גם לא חושבים אותו הדבר. כך הוא הדבר לגבי כל נושא שבעולם ובמקרה שבו אני רוצה לדון – גישור גירושין – על אחת כמה וכמה.

ישנם הרבה יתרונות לבחירה בתהליך של גישור גירושין אך אני לא אדון בהם פה. לעומת זאת הייתי רוצה לתהות האם גישור גירושין הוא תהליך שמתאים לכל אדם ולכל מקרה. האם בכל מקרה של גירושין כדאי לבחור בתהליך זה? האם הפתרון של גישור גירושין מתאים לכל אחד ואחת מאיתנו או שמא ישנם מקרים שבהם יש לבחור בדרך אחרת, גם אם יש לה חסרונות מוכרים וידועים?

אנשים שנמצאים בתהליכי גירושין הם הרבה פעמים אנשים לחוצים בזמן ובעלי מצב רוח לא הכי טוב בעולם ולכן ניתן מיד את התשובה כדי שאף אחד לא יהיה במתח: ישנם מקרים שבהם כדאי לבחור בהליכים המסורתיים יותר ולוותר על הליך הגישור. ישנם אנשים, שלהם לא מתאים התהליך של גישור גירושין ולכן גם הם יעשו בחוכמה אם הם יבחרו בדרך אחרת.

ישנם אנשים שפשוט אינם בעלי האופי המתאים לתהליך של גישור גירושין. כיוון שהליך הגישור הוא הליך שדורש סבלנות, יכולת להתפשר ומוכנות להקשבה, אנשים שלא התברכו בתכונות הללו יעשו בחוכמה אם הם לא יכנסו מראש אל התהליך. מי שיודע שהוא לא טוב בקבלת פשרות כיוון שהוא רואה את העולם בצבעים של שחור ולבן לא יצליח לעשות את הפשרות הנדרשות מכל מי שבוחר בהליך של גישור. מי שאין לו את הסבלנות לשבת ולהקשיב ולנסות למצוא פתרונות מתוך שיתוף פעולה ודיאלוג יעשה בחוכמה אם הוא לא יכניס את עצמו למצב שבו הוא איננו מסוגל לפעול כהלכה. מי שאיננו מרגיש שהוא יכול להקשיב באמת לבן או לבת הזוג שלו – בקרוב לשעבר – אין טעם לכך שהוא יתיישב אל השולחן ויעמיד פנים שהוא מנסה.

אין מה לעשות, לא כולנו התברכנו בתכונות הנדרשות ממי שמבקש להיכנס אל התהליך של גישור גירושין. ייתכן ולאותו אדם ישנן הרבה תכונות טובות אחרות אבל הוא חסר את התכונות הנדרשות להצלחת התהליך. במידה ואנשים שאינם מתאימים בוחרים לנהל גירושין באמצעות תהליכי גישור הרי שהם יגיעו לתוצאות לא טובות ולא רצויות: בזבוז זמן, בזבוז כסף ובזבוז אנרגיה. יתר על כן, תהליך גישור גירושין כושל – או שנידון מראש לכישלון – עלול לגרום למצב גרוע יותר ממה שהיה לפני תחילת התהליך.

מקרי גירושין באים בכל הצבעים ובכל הצורות. לכל מקרה יש את הייחודיות שלו ואת הסביבה שבה הוא מתרחש. גישור גירושין הוא בהחלט תהליך שיכול להפוך את חוויית הגירושין לחוויה כואבת פחות. עם זאת, לפני שבוחרים בו חשוב לדעת שהוא איננו מעשה קסמים. מי שאינו מרגיש שהוא יכול לעמוד בדרישות שהתהליך הזה מציב בפניו יעשה בחוכמה אם הוא יוותר עליו ויבחר בדרכים אחרות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב