לא מזמן נתקלתי בכתבה, שגרמה לי רגשות מעורבים. הכתבה היא באנגלית
Woman left to die after 999 ambulance blunder. להלן קישור:
תוכנה של עיבוד שיחות חירום החליטה כי האישה הבריטית, שנפלה מסולם ונפגעה בראשה, לא דורשת טיפול רפואי דחוף. צוות של אמבולנס הגיע רק בעוד 38 דקות.
האישה הזאת (שמה Bonnie Mason בת 58, מהכפר עין, אנגליה), נפטרה בחודש מאי 2009 מפגיעה מוחית. התברר כי אם הטיפול הרפואי היה ניתן בזמן, היה אפשר להציל אותה.
שירותי החירום בבריטניה משתמשים במערכת ממוחשבת עבור עיבוד שיחות, שפותחה בארה"ב. המערכת מעריכה את מצב החולה ומקצה את הקטגוריה של
דחיפות לפניה - A, B או C.
קטגוריה – A מחייבת הגעתו של צוות אמבולנס למקום תוך 8 דקות.
לפניה מקרובי המשפחה של Bonnie Mason המערכת הקצתה את הקטגוריה B. האישה נפלה מגובה של 12 ft (כ 3.6 מטר), ואיבדה את ההכרה, אך נשמה. המערכת החליטה כי אין איום חיים במקרה הזה. לאחר הגעת האמבולנס בעוד 38 דקות, לא הצליחו להציל את האישה.
הנציג שקיבל את הפנייה היה יכול לתקן את הקטגוריה שהוקצתה לפנייה על ידי המערכת.
אך כפי שדווח The Daily Telegraph ההוראה אינה מאפשרת לנציג לשנות את "החלטה" של המערכת.
מצד אחד, אפשר להבין את הופעתה של הפרת הוראה. מצד שני - מותו של אדם. הנני מקווה כי מוקדים בישראל לא יישמו את התוכניות הללו, אבל במידה וכן כיצד יתנהג הנציג שלנו במקרה הזה?