דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סושי: איך להכין בבית 

מאת    [ 09/04/2011 ]

מילים במאמר: 463   [ נצפה 4188 פעמים ]

ודאי יצא לכם, באחד מביקוריכם האחרונים במסעדת סושי, לתהות כיצד מכינים את המאכל החביב עליכם. אם אתם חושבים שמדובר בעבודה מסובכת ומורכבת שצריך להשאיר אך ורק למקצוענים ? אתם טועים. בעזרת כמה צעדים פשוטים תוכלו להכין בביתכם סושי לא פחות מקצועי מזה שמגישים במסעדות ? וחשוב מכך, לא פחות טעים.

ראשית כל, נציין כי מדובר בעבודה אפשרית בהחלט, אך לא בעבודה קלה. הכנת סושי ביתי דורשת, כמו כל מאכל אחר כמעט, אימון וצבירת מיומנות. לכן, קיים סיכוי סביר שהמנה לא תצא לכם באופן מושלם בפעם הראשונה. במקרה שכזה, אל תתייאשו ואל תוותרו. בסופו של דבר תהיו שבעי רצון, תרתי משמע, מן התוצאה.

אז מה, בעצם, מרכיב סושי? ממה צריך להתחיל ומה צריך לדאוג שיהיה בבית לפני שבכלל ניגשים אל המטבח?

ישנם שלושה מרכיבים עיקריים אשר בלעדיהם אין סושי: אורז, אצות וחומץ. במקרה שאין חומץ ניתן להשתמש במוצר שנקרא "אבקת תיבול לסושי". שלושת מרכיבים אלה קלים מאוד למציאה כמעט בכל רשתות המזון הגדולות. בואו נעבור אחד אחד על המרכיבים ונפרט מה כדאי לבדוק בכל אחד מהם לפני שקונים אותו.

אורז ? ניתן להשתמש, אמנם, באורז לבן רגיל, אך מומלץ לקנות אורז ייעודי לסושי על אף שהוא עשוי לעלות יותר. אורז מסוג זה הוא עגול וגודל הגרגרים שלו קטן יותר מזה של אורז רגיל, ועל כן הוא נדבק בצורה אופטימלית והוא בעל מרקם מתאים יותר מאשר אורז רגיל. כמו כן, הוא קל מאוד להשגה.

אצות ? סושי, כפי שבוודאי הבחנתם, מגיע עטוף באצות מיובשות. ברוב מסעדות הסושי הפופולריות האצות הן מסוג נורי. לאצות מסוג זה יש ערכים תזונתיים גבוהים, והן עשירות בויטמינים ובחלבון. האצות שקונים בסופר הן למעשה מעין דפים קשיחים וירוקים, והן ארוזות בחבילות של 10 או של 50. כדאי מאוד לזכור שאצות עלולות לצבור לחות ולהתקלקל, לכן עליכם לאמוד בצורה המדוייקת ביותר שניתן את כמות הסושי שאתם עומדים להכין, ולא למהר לקנות חבילה גדולה. בהערת אגב נציין כי אצות נורי גדלות במימדים נרחבים בישראל, והן אף משווקות ליפן מישראל.

חומץ ? זהו למעשה חומץ אורז. החומץ הוא חומר עדין ויש לו תפקיד מאוד משמעותי בהכנת האורז, ביצירת המרקם הדביק שלו ובתבלון. החומץ הוא המקור לטעם החמצמץ של האורז, המוכר לכל המבקרים הקבועים במסעדות סושי למיניהן.

לאחר שוידאתם שיש בביתכם את שלושת מרכיבים מרכזיים אלה, מומלץ מאוד להשתמש במגוון תוספות לסושי כמו ווסאבי, סויה וכו', וכמובן להחליט על המילוי הרצוי. בדרך כלל ממלאים סושי בפירות ים כגון שרימפס, קלמרי או צלופח, בדגים או בירקות כמו כרוב, גזר ואבוקדו.

מצרך נוסף ועיקרי במלאכת הכנת סושי הוא מחצלת לגלגול הרולים. מחצלת זו עוזרת מאוד בפעולת הגלגול, שהיא למעשה אחד האתגרים הגדולים בכל הסיפור. על מנת שהגלגול ייעשה בצורה מיטבית יש לדאוג שהאצה לא תירטב, וכן שהמילוי לא יצא החוצה בזמן הגלגול. כמו שנאמר בהתחלה, אחרי כמה נסיונות זה עובד!

לאחר שתתנסו מספר פעמים בהכנת סושי בביתכם, תגלו שהטעם שלו בהחלט אינו שונה באופן משמעותי מזה של סושי המוגש במסעדות המובילות. בהצלחה ובתיאבון!

הכול על סושי: http://www.pkfight.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב