דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אוכל לדיאטה - גם מחוץ לבית 

מאת    [ 06/04/2011 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 2983 פעמים ]

כשמדובר על אוכל לדיאטה – ההנחיות בדרך כלל פשוטות: אכלו ארוחות מסודרות במהלך היום, הקפידו על תפריט מאוזן שכולל את כל אבות המזון, הרבו באכילת ירקות ואכלו מעט ככל האפשר מוצרים שמנים. באופן גורף, מומלץ להכין את ארוחותינו לבד – כך, יש לנו שליטה על התהליך, ואנחנו יודעים בדיוק מה אנחנו מכניסים לאוכל, ממה הוא מורכב ואיך זה משתלב עם התפריט היומי שלנו. עם זאת, לפעמים אין לנו ברירה אלא לאכול בחוץ – בין אם זה במסגרת אירוע חברתי, שהות ארוכה מחוץ לבית, או סתם כי יש לנו יום מאוד מאוד לחוץ, ופשוט אין לנו זמן לבשל. ואיך אנו ממשיכים לשמור על הדיאטה במהלך ארוחות בחוץ?

לכאורה, התשובה מובנת מעליה: אכלו סלט. אין ספק שסלט הוא אוכל בריא, וכשאנו מכינים סלט בבית, ומקפידים על כמות גבוהה של ירקות לצד כמות נמוכה יחסית של תוספות – הוא גם דיאטתי. אבל צריך לקחת בחשבון שהסלטים בבתי קפה ובמסעדות בדרך כלל כוללים לא רק ירקות – אלא גם מבחר עשיר של גבינות, בשרים, גרעינים, קרוטונים ורטבים שאנו יוצקים על הסלט בנדיבות. לחלק מהתוספות יש אולי ערך תזונתי – אבל לרוב הן יהיו שמנות בהרבה מהרצוי. וזה עוד בלי לדבר על הלחם שמגיע לצד הסלט, שלעיתים רחוקות בלבד יהיה לחם קל, ואפילו אם כן, בינינו – מי מסתפק בפרוסה אחת בלבד?

לכן, אם כבר אוכלים בחוץ – ייתכן שעדיף לבחור אוכל מוכן, כמו קציצות, נתחי חזה עוף או תבשילי קדירה. כשמזמינים בשר, עדיף להתמקד בבשרים רזים, כמו חזה עוף, הודו, או נתח סינטה ללא שומן. אם בחרתם להזמין קציצות או תבשילים – אל תהססו לשאול מאיזה בשר מורכב התבשיל, וכמה אחוזי שומן יש בו. בנוסף, בדקו מה עוד מכילה המנה – חזה עוף בפני עצמו הוא אמנם רזה, אבל לעובדה זו אין הרבה משמעות אם הוא מוקפץ עם הרבה שמן. במידה והדבר אפשרי, אל תהססו לבקש שיורידו את כמות השמן במנה שלכם, ושיוסיפו הרבה ירקות.

לבסוף, בחרו בקפידה את התוספות שאתם לוקחים עם המנה – העדיפו תוספת ירקות על פני פחמימות, והשתדלו לערבב ירקות חיים עם ירקות מבושלים או מאודים (ובלבד, כמובן, שמדובר בתוספת רזה – שוב, אל תהססו לשאול). אם אתם כבר לוקחים פחמימה – בחרו תוספת מבושלת לא מטוגנת (פירה ולא צ'יפס), ואכלו במידה. זכרו: כוס פחמימה שוות ערך לפרוסת לחם אחת.

טיפ אחרון לסיום: היזהרו מארוחות עסקיות. הן אמנם משתלמות מבחינה כלכלית – אבל לרוב כוללות פריטים רבים שאתם לא באמת צריכים. מנה ראשונה כמו מרק (לא מוקרם) או סלט קטן יכולה אמנם להעשיר את הארוחה – אבל מומלץ מאוד להימנע מתוספות כלולות כמו קינוח או מיץ טבעי. אם בכל זאת אתם בוחרים במנה עסקית – חלקו את התוספות המשמינות עם חבריכם לשולחן. הם ירוויחו תוספת טעימה, ואתם תרוויחו ארוחה מהנה בחוץ – שהיא גם רזה ובריאה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב