דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי הנדסת מכונות 

מאת    [ 06/04/2011 ]

מילים במאמר: 341   [ נצפה 3080 פעמים ]

לימודי הנדסת מכונות מקיפים תחומים רבים משטחי ההנדסה וכוללת תהליכי מחקר, תכנון, פיתוח, ייצור ותחזוקה של מערכות שונות ומגוונות המהוות את התשתית לכל תעשייה מודרנית מפותחת. בין מערכות אלו ניתן למצוא לדוגמא: מערכות בקרה ואוטומציה של תהליכים תעשייתיים, רובוטים ומערכות מכטרוניות (מערכות אלקטרומכניות משובצות מחשב), מערכות להפקת אנרגיה, מכונות ייצור בתעשייה, מכונות לשימוש ביתי ועוד. לשם עיסוק במערכות אלו על מהנדס המכונות לרכוש ידע והתנסות בתחומי ההנדסה השונים (הנדסת מכונות, הנדסת אלקטרוניקה וחשמל, הנדסת חומרים), במחשבים, באמצעי ייצור שונים, בעיצוב המוצר ובמעבדות תוך שילוב מדעים בסיסיים עם יישומים הנדסיים.

מטרת תוכנית הלימודים במחלקה להנדסת מכונות המוצעת היא להקנות את הידע והכלים הנדרשים למהנדס המכונות בתחומי ההנדסה השונים. ידע זה יסייע לבוגרים לעסוק בתכנון ופיתוח של מערכות משולבות שונות ויעמיד בפניהם אפשרויות תעסוקה מגוונות ביותר בתעשייה הישראלית. תוכנית הלימודים במחלקה להנדסת מכונות הינה תוכנית ייחודית המתמקדת בצורה מקיפה בשני מסלולי התמחות: מכטרוניקה, תיכון ועיצוב המוצר.

בשנתיים הראשונות מושם דגש על הקניית השליטה בקורסי המדע הבסיסיים ובמדעי היסוד ההנדסיים. השנתיים המתקדמות מוקדשות, בעיקרן, להתמחות במסלולים לפי בחירתו של הסטודנט. הייחוד המרכזי של התוכנית ללימודי הנדסה במחלקה להנדסת מכונות המוצעת הוא שהיא מכשירה מהנדסי מכונות בעלי ידע בין תחומי משולב:


    •  בוגרי מסלול ההתמחות במכטרוניקה יהיו בעלי ידע רחב בהנדסת מכונות, אלקטרוניקה, חשמל, רובוטיקה, בקרה ובשילוב שלהם. ידע זה יסייע להם לעסוק בתיכון, פיתוח וייצור מערכות מכטרוניות. לבוגרים תהיה שפה משותפת הן עם מהנדסי המכונות והן עם מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה, שיהיו שותפים לצוות המתכנן, וזה ייחודם.
  • בוגרי מסלול ההתמחות בתיכון ועיצוב המוצר יהיו בעלי ידע רחב בהנדסת מכונות, עיצוב תעשייתי, טכנולוגיות מתקדמות, הנדסת אנוש, ניהול ושיווק ובשילוב שלהם. ידע זה יסייע להם לעסוק בתיכון, פיתוח ועיצוב מוצרים. לבוגרים תהיה שפה משותפת הן עם מהנדסי המכונות והן עם המעצבים התעשייתיים, שיהיו שותפים לצוות המתכנן, וזה ייחודם.

ייחוד נוסף של תוכנית הלימודים המוצעת היא בדרך הכשרת הסטודנטים במהלך לימודיהם. הסטודנטים ישולבו במהלך לימודיהם בסדנאות לתיכון ועיצוב ובמעבדות תכן שבהן הם יבצעו פרוייקטים המיישמים את החומר הנלמד בתחומים המשולבים. סדנאות אלו יפתחו את החשיבה והיצירתיות, של הסטודנטים, יקנו להם את יכולת התיכון והפיתוח של מערכות ומוצרים ויכשירו אותם כמהנדסים בצוותי פיתוח העוסקים בתחומים משולבים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב