דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית אבות: תעשיית הדיור המוגן 

מאת    [ 06/04/2011 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 3100 פעמים ]

אולי היינו רוצים שהדברים יהיו אחרת. אולי היינו רוצים שהדאגה לזקנים תהיה מוטמעת בחברה שלנו ושהיא תעשה ללא כל מטרות רווח, בצורה טבעית לחלוטין. אולי היינו רוצים שהעולם שבו אנחנו חיים יהיה מקום טוב יותר שבו אנשים דואגים אחד לשני כי הם נחמדים וערכיים. העובדה היא שזה לא ככה. העולם שבו אנחנו חיים הוא עולם שבו הכלכלה היא הערך העליון וקשה למצוא דברים שמחולקים בחינם. גם כשבן משפחה זקן זקוק לדיור מוגן והוא רוצה לעבור אל בית אבות שבו הוא יוכל לחיות בסביבה מוגנת ומתאימה לצרכים שלו, הרי שעליו לשלם על כך.

בעולם מושלם בית אבות, בית סיעודי, בית הורים או כל סוג של דיור מוגן היה מקום שהכניסה אליו היא בחינם ושהוא מוצע לציבור הרחב כחלק מהמרכיבים הטבעיים ביותר של החברה. במציאות שבה אנו חיים, בעולם הלא כל-כך מושלם שלנו, בית אבות הוא חלק מתעשייה: תעשיית הדיור המוגן. לפי מקורות שונים התעשייה הזו מגלגלת בארץ סכומים אדירים: יותר משמונה מיליארד שקלים בשנה כשרק הפיקדונות על דיור מוגן מגיעים לסכום של מעל שני מיליארד שקלים. השוק של הדיור המוגן בארץ פורח ויותר אנשים פונים להשקיע בו מתוך הרצון לעשות רווחים בשוק מתפתח ובזכות הביקוש הגובר לסוגים השונים של דיור מוגן שהתפתחו בשנים האחרונות.

מובן מאליו שעדיין ניתן למצוא בית אבות שמנוהל על-ידי גופים וולונטריים שונים. למעשה כיום 46 אחוזים מיחידות הדיור בשוק הדיור המוגן מנוהלות על-ידי הממשלה ו24 אחוזים מנוהלים על-ידי ארגונים וולונטריים שונים. המגזר הפרטי מנהל את 30 האחוזים הנותרים. מי שפועל במגזר הפרטי אולי מונע גם על ידי מניעים ערכיים שונים ואולי הוא חדור בתחושת שליחות. עם זאת אין ספק שפעילות במגזר הפרטי מונעת גם על-ידי שיקולים של רווח שבלעדיהם לא ניתן לקיים עסק כלכלי בר קיימא.

האם קשישים מעדיפים לעבור אל בית אבות שמנוהל דווקא על-ידי הממשלה או ארגונים וולונטריים? האם קשישים מעדיפים מקומות שמנוהלים ללא מטרות רווח? הביקוש לדיור המוגן המנוהל על-ידי המגזר הפרטי מוכיח שאין זה למעשה המצב. בית אבות כיום יכול להיות מקום מאוד מפנק ובעל איכות מגורים גבוהה מאוד והלקוחות מוכנים לשלם סכומים גבוהים עבור המגורים במקום. אין זה אומר בהכרח שרק מקומות שמנוהלים על-ידי המגזר הפרטי מציעים איכות חיים גבוהה במיוחד אבל ניתן לומר באופן כללי שהמקומות שמציעים איכות שהיא הרבה מעל הממוצע ומעל הנהוג בעולם הדיור המוגן הם מקומות שמנוהלים על-ידי המגזר הפרטי.

ייתכן ויבוא יום שבו החברה עצמה תיקח על עצמה את הדאגה ליצירת דיור מוגן עבור כל קשיש וקשיש ללא קשר למצבו הכלכלי וליכולת התשלום שלו. עד שזה יקרה ניתן לצפות להמשך הצמיחה של השוק של דיור מוגן לקשישים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב