דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית אבות וקשישים עצמאיים 

מאת    [ 06/04/2011 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 2827 פעמים ]

נדמה שישנם אנשים שנרתעים מלעבור אל בית אבות כיוון שישנה תחושה שהוא מיועד לקשישים חולים שאינם יכולים להסתדר בעצמם. למעשה, מי שמכיר את התחום של בתי אבות יודע שכיום מדובר בהרבה מקרים במקומות שנועדו להבטיח לקשיש שעובר לגור שם את מלוא העצמאות האפשרית. כאשר אנחנו מדברים על עצמאות בכל מה שקושר לקשישים ולמעבר אל דיור מוגן, אנחנו מדברים על כמה היבטים של עצמאות זו שמתבטאים בתחומים שונים.

עצמאות בהחלטה

כאשר צריך להחליט על מעבר אל בית אבות, חשוב שבמידת האפשר ההחלטה על המעבר תהיה של הדייר העתידי. לעיתים נדמה שיותר מדי פעמים אנשים מחפשים בתי אבות במרכז עבור הקרובים שלהם מבלי להקדיש מספיק תשומת לב לרצונות ולצרכים שלהם. כיום ניתן למצוא יותר ויותר קשישים שמחליטים על מעבר אל בית אבות למרות שהם עצמאיים לחלוטין. המעבר אל בית אבות נתפס כדרך לחיות חיים נוחים ומוגנים מבלי לוותר על אורח החיים. הקשיש הוא זה שמקבל את ההחלטה מפני שהוא מרגיש שזה הדבר הטוב ביותר עבורו ועבור משפחתו.

עצמאות בבחירה

כיוון שיש מגוון גדול של בתי אבות בארץ הרי שניתן לבחור מביניהם לפי שיקולים שונים. דיירים לעתיד יכולים לבחור מתוך המגוון הקיים בהתאם לשורה של שיקולים שונים. העצמאות בהיבט הזה שלה היא העצמאות לשקול ולבחור את המקום המתאים ביות עבור הדייר העתידי. הקשיש אמנם יכול להתחשב בשיקולים שונים שנוגעים למשפחתו – לדוגמא הקרבה למקום המגורים שלהם – אבל בסופו של דבר ההחלטה היא שלו ובזה מתבטאת העצמאות שלו והשליטה שלו בחייו.

התאמה לעצמאות

חשוב לזכור שעצמאות היא פונקציה גם של מצב בריאותי ויכולות של האדם. כאשר קשישים נמצאים במצב רפואי פחות טוב אולי כושר העצמאות הפיזי שלהם נפגע אבל אין זה אומר שהם צריכים לאבד את כל העצמאות שלהם. גם אם קשישים זקוקים לשירותים השונים של חברות סיעוד אין זה אומר שמעתה יש לשלול מהם את כל העצמאות שלהם. יש להקפיד על כך שגם אם הגוף מתחיל להכזיב יש להתאים את העצמאות של הקשיש ליכולות שלו. הוא אולי כבר איננו יכול ללכת לבד אבל אין זה אומר שהוא לא יכול לחשוב לבד. גם במקרה הזה הבחירה של בית אבות צריכה להיעשות בהתאם לרצון של הדייר העתידי.

כבוד לעצמאות

העצמאות שאותה אנחנו שואפים להעניק לקרוב המשפחה בן הגיל השלשי איננה תמיד עניין פשוט. חשוב להכיר בכך שלא תמיד תהיה הסכמה בינינו ובין ההורה או כל קרוב אחר. גם כשהוא עובר אל בית מוגן, הקשיש עדיין נמצא בקשר עם המשפחה שלו והיא צריכה לדעת לכבד את העצמאות שלו גם כשזה לא קל. אין זה אומר שצריך להיכנע לכל רצון של בן המשפחה: הכבוד לעצמאות שלו איננו מחייב אותנו לוותר על העצמאות שלנו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב