דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפולים פרה רפואיים להתמודדות עם עומסי אימונים 

מאת    [ 06/04/2011 ]

מילים במאמר: 483   [ נצפה 1865 פעמים ]

זוהי עובדה ידועה כי כל אדם הנמצא בשגרת אימונים קפדנית, בייחוד זו של הנערים בקבוצות כושר קרבי, מעמיד את גופו בפני עומסים רבים. תרגילים שונים יוצרים חוסר איזון משמעותי בגוף המתאמן שיכול להוביל לפציעות. אי לכך, קיימת מודעות גבוהה לחשיבות הטיפול הרפואי ולליווי הפרה רפואי כפעילות מונעת ושיקומית.

מאמר זה יעסוק בטיפולים הפרה רפואיים אשר קיימים היום בתחום האימונים הגופניים, אופן ביצועם ותרומתם לגוף המתאמן:

1.      תרפיה מנואלית: 

טיפול הנעשה באמצעות תנועות ריתמיות עדינות המסייעות בשמירה על היקף התנועה והתפקוד. מטרתן הינה הפחתת כאב בפרק וברקמות שמסביב לו. הטיפול מבוצע לאחר הערכת יכולת התפקוד והתנועה של המטופל, יחד עם סקירת הרקע הרפואי שלו. מעבר לטיפול הפאסיבי הוטמעו גם גישות טיפול אקטיביות של תרגילי שיקום הכוללים שימוש בעזרי תרגיל מודרניים ( כדורים, גומיות, משטחים נעים וכו') וכמובן שהותאמו למטופל, ליכולותיו ולשלב השיקומי בו הוא נמצא.

2.      שיקום תנועתי אורטופדי:

טכניקה המאפשרת איתור, זיהוי וטיפול בכאבי שרירים ובכשלים תנועתיים. הטכניקה מתייחסת למכלול הקיום השלם – המערך התנועתי ומהמערך הרגשי. פרקי זמן הטיפול קצרים יחסית, אך יעילים לכלל בעיות השרירים הקיימות, כולל טיפול בבעיות כרוניות.הטיפול מבוסס על תורת התנועה ומאפשר אבחון של כשלים תנועתיים, שחרורם והחזרתם לטווחי תנועה נורמליים על ידי שימוש בשיטות  Trigger point therapy ן - kinesio taping therapy (עליה נפרט בהמשך).בנוסף, יקבל המטופל כלים להתנהלות יומיומית ולשמירת איכות החיים שהושגה.

3.      חבישות:

טייפ ספורטאים – חבישות ייחודיות לכל איזור גו ולכל סוג פציעה, התומכות ומאפשרות תנועה מוגבלת במצבים של פגיעה לצד חבישות המעודדות גיוס שרירי. קינזיוטייפ - הפחתת כאבים ולהגדלת טווחי תנועה באמצעות בהנחת טייפ אלסטי על גוף המטופל בטכניקות ייחודיות הגורמות לשיפור בפעילות השרירית/עצבית ולשיפור בזרימת הדם ובניקוז הלימפטי. השיטה מבוססת על ידע מעמיק באנטומיה ובפיזיולוגיה, על הבנת פעילות השריר ורקמות החיבור, תפקודם והקשר בינם לבין מערכת העצבים והעור. שיטה מהירה להפחתת כאב הנובע ממערכת השלד-שרירים-עצבים. משפרת באופן מיידי את טווח התנועה, כוח השרירים, יציבות המפרק ואת היכולת הפרופריוצפטבית (התחושה הפנימית). חשוב לציין כי מחקרים רבים מהתקופה האחרונה מדגישים את חשיבות הפעילות הגופנית להצלחת תהליך השיקום, להחלמת הגוף ולשיפור התפקוד היומיומי.

4.      עיסוי רפואי:

ביצוע פעולות עיסוי בעלות אופי פיזיותרפי על רקמות רכות, השלד, מפרקים, בלוטות לימפה וגידים באזורים שונים בגוף במטרה לגרום לשיפורים בריאותיים כגון: תפקוד טוב יותר של איבר, גמישות של שריר, חידוש רקמה אשר ניזוקה כתוצאה מפציעה, הקלה בכאבי שרירים וכדומה. כמו כן, מעניק העיסוי הרפואי שיפורים כלליים במישור הפסיכולוגי כגון: הירגעות, שינה טובה יותר, טיפול נגד חרדות ולחץ נפשי.



ניר כהן
מאמן מקצועי לבני נוער לקראת גיוס
יזם ומאמן ראשי Excellent Training
אתר הבית:  xtrain.co.i




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב