דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקשר בין אימון פונקציונאלי לפעילות גופנית בזמן הריון 

מאת    [ 05/04/2011 ]

מילים במאמר: 333   [ נצפה 2101 פעמים ]

 

במידה וההריון תקין, פעילות גופנית היא בעלת יתרונות רבים, לצד התרומה לאסתטיקה ושיפור ההרגשה הפיזית והנפשית של האשה - פעילות גופנית משמשת לעזרה לתמיכה בגוף, לתחזקו הנכון ולהכנת האשה לקראת הלידה - בנשיאת העומס, מניעת כאבים שונים (כאבי גב תחתון הנפוצים כל כך בזמן הריון, למשל), חיזוק כח השרירים, תרגול לתנועה בלידה, הקניית מודעות גופנית טובה יותר, הקניית שליטה טובה יותר על הנשימה ועל יכולת ההרפיה ובהכנה גופנית לתקופה שלאחר הלידה.

 

אימון פונקציונאלי,הנו אימון שמשפר את התפקוד היומיומי של המתאמן , ותורם למניעת פציעות - זאת על ידי שיפור ושכלול יכולת התנועה של הגוף שישרת את פעולות המתאמן ביום יום. נשים הרות זקוקות להתאים את האימון ביחס ליכולתם התנועתית והחוזק השרירי.

נשים הרות שעוסקות בפעילות גופנית צריכות להתאים את הצריכה הקלורית בהתאם לרמת הפעילות. ההיריון כשלעצמו מחייב תוספת של 300 קלוריות לתזונה היומית. פעילות גופנית מגבירה את ההוצאה הקלורית ולכן על האישה ההרה לפצות על כך באמצעות תוספת קלורית יומית שתמלא את החסר שנוצר כתוצאה מהפעילות. בנוסף, חשוב מומלץ לשתות כמות רבה של נוזלים לפני הפעילות, במהלכה ולאחריה. השתייה חשובה מאוד בשמירה על מאזן נוזלים תקין ובמניעת שוק (ירידה בנפח הנוזלים בגוף) וירידה בתפוקת הלב.

המלצות:

1.פעילות אירובית- להמשיך כרגיל בטרימסטר הראשון. עם התקדמות ההיריון יש להפחית עצימות האימון. הנוחות היא זו שתכתיב את קצב הפעילות. עד כה לא הוכח כי קיימת סכנה לעובר בעקבות אימונים עצימים, אולם מוטב להימנע מכך ולהישאר בטווח האירובי עד 75% מדופק מרבי על פי נוסחת קרוונן, המתחשבת בדופק המנוחה.

2. לאחר הטרימסטר הראשון יש להימנע מפעילות גופנית המבוצעת בעמידה וללא תנועה לאורך זמן רב (פילטיס למשל ). תנוחות אלה גורמות להצטברות דם רב במערכת הוורידית ועלולות לגרום לירידה בתפוקת הלב ולצניחה בערכי לחץ הדם.

3. חיזוק שרירים רצוי, בעיקר שרירי הגב התחתון , בעצימות נמוכה עד בינונית. למעוניינים לחזק את שרירי הבטן רצוי להימנע מתרגלים הגורמים לכפיפה בגו. חשוב לאורך כל שלבי ההריון לשים דגש על חיזוק ריצפת האגן.

4. הגדלת טווחי התנועה במפרקים, ע"י הארכת סיבי השרירי העוטפים את המפרק.

5. למתרגלים יוגה , רצוי להימנע מתנוחות הפוכות.

 

 

עידן אלמוג הינו פיזיולוג,המתמקצע באימון כושר פונקציונלי ומורה להאטה ואשטנגה יוגה. עידן אמזלג מתמחה באימון אישי אחד על אחד ובאימון קבוצות קטנות באמצעות שיטת אימון ייחודית. בעלים ומייסד של סטודיו 2AIM לאימונים פונקציונאלים ויוגה במוריה 16, חיפה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב