דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהות הטמעת XML בדף אינטרנט 

מאת    [ 05/04/2011 ]

מילים במאמר: 512   [ נצפה 3340 פעמים ]

חברות אינטרנט הבונות אתרים משתמשות בטכנולוגיית XML המוגדרת כ Extensible Markup Language שזה במילים פשוטות ייצוג נתונים במידע טבלאי, XML משמש אותנו על מנת להעביר מידע מנקודה אלף לנקודה ב. ולמעשה הרבה מאוד מחשבים יכולים לגשת לנקודה אשר בה יש XML ולשאוב את המידע הרצוי, כיצד עושים זאת? אנו לא ניכנס לרובד ולמימדים הטכניים שבהטמעת קוד XML  בדף אינטרנט אלא נסביר את משמעות הדבר באופן כזה שגם לגולש הפשוט יהיה קל להבין.

 

ובכן יש לתת דגש על XML כאל מנגנון אשר מעבירים דרכו מידע  בצורה טבלאית, למשל אם אנו ניכנס לאקסל ונעשה טבלה, אנו נוכל להבין כי מבחינה לוגית המידע יעבור ללא בעיה וזה מיצג מסד נתונים עבורנו, נוכל למיין נתונים ולסנן אותם על פי דרישות הלקוח. ולכן יש להבין כי XML הוא איננו בלל מידע בלבד, אלא מסד נתונים אשר יכול להעביר מידע רב ומסודר להרבה מאוד משתמשים באופן כזה שלא חייבים לערב את מסד הנתונים האמיתי של המערכת.

 

לאשר שהבנו כי XML זה הוא פורמט טבלאי אשר בתוכו מועבר מידע, עלינו לקחת זאת ולהעביר לכדי טקסט ופורמט יותר גראפי וקל עבור המשתמש, הרי אנו לא נרצה שהלקוחות שלנו יראו את האתר שלנו כטבלאות, ולכן כיום ניתן לשלב XML  בקבצי פלאש, ובקצבי ג'ווהסקריפט ולמעשה גם בדפי HTML אשר הדפדפנים כיום קוראים לפי פורמט זה.

 

למעשה השילוב של ה XML ב-בניית אתרים הוא כל כך מושלם בדפי האינטרנט עד כדי כך שאנו כמשתמשים לא נוכל לראות אם למעשה האתרים משתמשים בטכנולוגיה מופלאה זו, מאחר והכול נעשה בצד פעולות השרת המדבר עם שרתים נוספים בעת עיבוד המידע. ולמעשה לא נוכל לדעת מחד גיסא האם המידע הזה הוא ייחודי של האתר ממנו אנו מבקשים את המידע או  מאידך גיסא, זה מידע משוחזר מאתרים אחרים אשר מפרסמים את המידע שלהם בעזרת XML או RSS (RSS זה הוא פורמט טבלאי קבוע של XML)

 

ולכן אחד הסיכונים בלקיחת מידע XML מאתרים אחרים הוא העובדה שלא ניתן לדעת למי עוד המידע הועבר. דבר שכזה יכול לגרום לקידום אורגני במנועי חיפוש להיתקע וכל המאמצים לקדמו לא יצליחו. זהו בהחלט חיסרון מובהק בלקיחת מידע בפורמט נגיש כגון XML, מצד שני יש להבין כי מבחינה טכנולוגית היתרון הוא גדול עד מאוד, העברת נתונים היא מהירה ומאובטחת עד מאוד. בבניית אתרים חשוב מאוד לקחת בחשבון את נושא אבטחת המידע וטכנולוגיה זו משפרת עד פלאים את הנושא הזה.

 

לסיכום, אנו ממליצים בחום לפני שימוש בטכנולוגיית XML, שכן זו היא חרב פיפיות הנותנת לנו דחיפה עצומה בארגון האתר שלנו ובהבאת מידע חיוני ונגיש עד לכדי צורה גרפית ושליטה מלאה על התכנים, ומצד שני, יש לקחת בחשבון את נושא שיכפול המידע , שכן אך אחד לא אוהב לראות מידע המופיע כמה פעמים באתרים שונים. במיוחד לא מנועי חיפוש.

קחו את נושא ה XML כשימוש לצרכי האתר ולא לצרכי קידום האתר.

רונן הוא מתכנת בעת נסיון של 12 שנה בבניית אתרי אינטרנט, וכן איש קשר עם לקוחות אשר צבר נסיון רב בענף האינטרנט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב