דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ללמוד רפלקסולוגיה - לעסות ולעשות 

מאת    [ 04/04/2011 ]

מילים במאמר: 353   [ נצפה 3430 פעמים ]

ההודים והמצרים ביצעו עיסויים לכפות הרגליים כבר לפני אלפי שנים, אבל בתחילת המאה העשרים פותחה השיטה והשתכללה ובימינו הרפלקסולוגיה היא תורה מורכבת ויעילה לטיפול במצבים בריאותיים מגוונים. בשנות השמונים החלו ללמד את התחום במוסדות פרטיים בישראל וכיום ניתן ללמוד לתעודת רפלקסולוג גם בבתי ספר פרטיים וגם במוסדות אקדמיים גדולים וותיקים.

תורת הרפלקסולוגיה מתמקדת בכפות הרגליים של בני האדם וגורסת כי הן משקפות את גוף האדם ולכן ניתן לטפל בהן ולהשפיע על איברים אחרים. יתרונות הטיפול הרפלקסולוגי אינם רק בתועלת הרפואית, כי אם גם בהנאה הנגרמת מהטיפול עצמו, מכיוון שאחרי הכל מדובר בעיסוי נעים ומרגיע לכפות הרגליים והזרמת הדם. התולת הרפואית באה לידי ביטוי בהקלה על כאבי ראש ומיגרנות, לחץ דם גבוה, בעיות במערכת הנשימה, הפרעות אכילה, בעיות במערכת העיכול, לחץ, חרדה ודיכאון, כאבי מחזור, בעיות פוריות, בעיות אורטופדיות, הפרעות קשב וריכוז, המערכת החיסונית ועוד.

לימודי רפלקסולוגיה מתקיימים במשך שנה לפחות לתעודת רפלקסולוג מוסמך ושנה נוספת לרפלקסולוג בכיר ועוד שנה לתעודת בכיר מתקדם, כאשר במהלך הלימודים נחשפים הסטודנטים לתכנים תיאורטיים ומעשיים רבים מעולם הרפואה ההוליסטית ומעולם הרפואה הקונבנציונאלית (המערבית) ומתרגלים את החומר המעשי וכן מבצעים התמחות לפני קבלת התעודה. את ההתמחות ניתן לעבור בקליניקות של מוסד הלימודים עצמו, בקליניקות רפואה משלימה של קופות החולים ובמקומות נוספים.

בין תכני הלימוד ישנם נושאים כמו השתקפות האיברים בכפות הרגליים, סוגי חסימות (קריסטלים) בכפות הרגליים, טכניקות טיפול, אנטומיה, פיזיולוגיה, ההיבטים ההוליסטיים של הרפלקסולוגיה, ניהול קליניקה פרטית, ריאיון מטופל, יחסי מטפל – מטופל, אתיקה של המקצוע, הפילוסופיה של הרפואה המשלימה, מעקב טיפולים ונושאים נוספים. עוד מחוייבים כל הסטודנטים לעבור סדנת החייאה לפני קבלת התעודה.

ניתן ללמוד את התחום כמעט בכל רחבי הארץ בבתי ספר, מכללות וסמינרים. שכר הלימוד משתנה בין מקום מקום, אבל כמעט בכולם ניתן לעשות שימוש בכספי הפיקדון האישי וכן לנסות ולהשיג מלגות לימוד מגופים ציבוריים ופרטיים, המעניקים מלגות על סמך קריטריונים כמו מקום מגורים, מצב סוציו-אקונומי ועוד. רוב מוסדות הלימוד מעניקים תעדה המוכרת גם על ידי איגוד הרפלקסולוגים הישראלי וגם על ידי קופות החולים, מה שמאפשר תחילת עבודה במקומות ציבוריים ובקליניקות מוכרות, בנוסף על עבודה במכונים פרטיים או פתיחת קליניקה עצמאית.

 

 

 

 

 

 

עדי דהן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב