דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך ולמה ללמד ילדים לכתוב יומן 

מאת    [ 03/04/2011 ]

מילים במאמר: 391   [ נצפה 4609 פעמים ]

ללמד ילדים כתיבת יומן, היא לא רק דרך טובה, לעזור לילדים עם יכולות הכתיבה שלהם. אלא גם כלי לניהול חיים טובים יותר .פסיכולוגים ומטפלים השתמשו בללמד את מטופליהם לנהל יומן כתיבה במשך שנים רבות, כי מצאו שיומן כתיבה מסייע לאנשים שעברו מצבים קשים וכי הכתיבה  משחררת ועוזרת להתגבר על רגשות שליליים אצל אנשים שעברו אירועים לא קלים בחייהם ואף עוזרת בהתגברות על אותם אירועים ספציפיים הקשורים לנושא בעייתי –הכתיבה מעוררות מודעות למצבים חוזרים ומסייעת בהתמודדות מולם.

לתת לילדים כבר בגיל מוקדם הרגל של יומן כתיבה, היומן משמש כלי נהדר לאחר מכן בגיל ההתבגרות ובשנות העשרה שלהם כאשר הנסיבות לא צפויות והדברים נעשים מבולבלים בחיי היום יום.

הגיל הרך

מכיוון שילדי גן רבים עדיין אינם כותבים, מלבד שמותיהם בדרך כלל. ניתן להתחיל את המנהג בכתיבת היומן.-על ידי ציור. לצייר את היום שלהם, במקום לכתוב עליו. זה מאוד מועיל ונעים גם לילד וגם להורה. מדיי ערב רגע לפני שהם מצחצחים שיניים ונכנסים  למיטה. אפשר לשבת איתם ליד השולחן, ולצייר תמונה על היום שלהם במקום לכתוב עליו.(פעולה שמצמיחה  תועלות חשובות בין ההורה לילד מלבד כתיבת היומן. )לדוגמא אם היום שלהם היה שמח, רוב הילדים יציירו פרצוף שמח. חשוב מאוד לומר להם שהציור  לא צריך להיות יפה ברמת אומן אלא פשוט לצייר את זה! את מה שהם מרגישים.

כיתות נמוכות

ברגע שילדים לומדים לכתוב, זה הזמן להוסיף משפטים בודדים לציור. לפחות לכתוב שורה אחת. זוהי קבוצת גיל טובה לתת לילדים את האפשרות לשמור בפרטיות את היומן שלהם, גיל להתחיל ללמד אותם על פרטיות  או שהם רוצים לשתף את המשפחה-לבחירתם.

גיל בית ספר יסודי

ילדים בגיל זה נוטים לכתוב הרבה על הרגשות שלהם. זה זמן מצוין –תקופה מצוינת ללמד אותם לכתוב על תוכנות מטרות וכתיבת בקשות לעצמם. עודדו אותם לכתוב ביומן שלהם לעיתים קרובות. לפני שהם הולכים לישון, זה באמת הזמן הטוב ביותר עבור ילדים לכתוב יומן. הם יכתבו בכנות וללא חשש אם ידעו שיומן הכתיבה שלהם נשמר בפרטיות.

גיל העשרה ונוער

במידה ואימצו הילדים את ההרגל המשרת בצורה נפלאה כתיבת יומן, בגיל זה יכתבו בו רבות והוא יהיה להם כלי עזר חיוני להתמודדות ביום יום.

לילך ציפורי-קל להצליח יותר-מורה פרטית לבניית כישורי חיים  lilachteach.blogspot.com לגישה מיידית לקבלת המדריך שלי בחינם:איך תיצור מוטיבציה בהכנת שיעורי בית אצל ילדך www.lilachteach.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב