דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


IE7 מול FireFox 2.0 

מאת    [ 22/08/2007 ]

מילים במאמר: 586   [ נצפה 4316 פעמים ]

תגיות:  pCon, IE, אינטרנט, דפדפנים, אקספלורר, פיירפוקס, Firefox, אוונט,  Avant, Maxthon, מקסתון, Netscape, נטסקייפ, Opera, אופרה, סלים, slim

המסר העיקרי הוא – IE7 ו-2.0 FireFox, הדור החדש של הדפדפנים, מספקים כלים המגבירים את הפרודוקטיביות, נוחות השימוש והאבטחה. מאחר ומדובר בכלים בדוקים ובשלים, כדאי להגר אליהם מגרסאות קודמות.

לדפדפנים יש כיום חשיבות רבה בכל ארגון, מבחינת גישה לאינטרנט, לפורטל הארגוני וליישומים בכלל. התפתחותם משתלבת בשינוי הכולל בעולם התקשורתי, בו נראים גידול ברוחב פס, טלפונים סלולאריים חכמים המחוברים גם לאינטרנט והמעבר לשירותי ווב. ליכולותיהם השונות, יש השלכות על הפרודוקטיביות מחד ועל אבטחת המחשוב בארגון, מאידך.

במשך זמן רב, נשלט עולם הדפדפנים כמעט לחלוטין על ידי אינטרנט אקספלורר (IE), מלבד מספר זעום של משתמשים אשר בחרו באופציות אחרות. ייתכן שמסיבה זו, IE עצמו כמעט ולא השתנה מאז שחרורה של גרסא 6.0 ב-2001. כל זה משתנה עכשיו, תודות לדפדפן הקוד הפתוח Firefox (כעת בגרסא 2.0 - mozilla.org.il/firefox).

תוך שנה אחת, הצליח דפדפן זה לזכות בפופולריות מפתיעה, ואילץ, למעשה, את מיקרוסופט לצאת משאננותה ולהתחיל להשיב מלחמה ולהציע גרסא חדשנית משלה, בדמות   -  tinyurl.com/y3xcos
התחזקות הקוד הפתוח עשויה להוביל למצב בו יותר ארגונים עובדים עם מוצרים מותגיים כ-IE, לצד מוצרי קוד פתוח. מבחינה זו, Firefox יכול להציע הזדמנות לבחון את אפשרות העבודה המשולבת מקרוב.

מגמות וחידושים

המגמות העיקריות באינטרנט, שמתבטאות בשני הדפדפנים כוללות את: התרחבות השימוש בדפדפנים, בין השאר, בעקבות העלייה בפופולאריות של שימוש בתוכנה כשירות מקוון; שיפור שימושיות שבא בעקבות התחרות המתגברת בתחום; התרבות אתרים שבנויים בתאימות לתקני W3C כך שגם גולשים שלא משתמשים ב-IE יוכלו לצפות כראוי בהם; התפשטות הדפדפנים גם לטלפונים ניידים מהדור השלישי והתרחבות השימוש ב-XML.

שני הדפדפנים בגרסאותיהם האחרונות, כחלק מהתחרות ומהרצון להעניק חוויית גלישה נוחה ונעימה, השקיעו רבות במגוון שיפורים, כולל שיפורי אבטחה, פרודוקטיביות וממשק משתמש. ההשקעה העיקרית נעשתה בתחום האבטחה; הגרסאות החדשות של הדפדפנים מציעות הגנה מ- Phishing (גניבת מידע פרטי באמצעות הונאות מקוונות. ראה תחקיר 784 - Phishing והונאות אחרות), חלונות קופצים, גלישה בטאבים ומגוון הרחבות.

לפי סקר OneStat, Firefox ממשיך לצבור פופולאריות ולנגוס בנתח השוק של IE. בשנה האחרונה חלה עלייה בנתח השוק שלו, מ-10% ל-13%, לעומת שימוש של 83% ב-IE. ספציפית לארה"ב, Firefox תופס כבר 16% מהשוק. נתון יוצא דופן במיוחד, הוא המצב בגרמניה, שם תופס Firefox 39%(!) לעומת רק 56% ל-IE. 

               
אחד היתרונות העיקריים של Firefox הן ההרחבות (Ad-ons), המשתלבות בדפדפן ליצירת יכולות חדשות גרסא 7 של IE מציעה כמה תוספות משלה, אך עדיין אינה מהווה תחרות בהיצע, בהשוואה לתוספות הרבות והמתרבות תדיר של Firefox.

בין התוספים ל-IE ניתן לראות את: McAfee SiteAdvisor, המסייע להימנע מנזקי אתרים חשודים למיניהם, Super Ad Block החוסם פרסומות, Pricepirates המשמש ככלי עזר לרכישות ב-eBay, RoboForm המסייע במילוי טפסים מקוונים, Amazon Explorer, המשמש ככלי עזר לאתר החנות המקוונת של אמזון, GreaseMonkey, מאפשר להתאים דפי אינטרנט על ידי הוספת "User Scripts", המשנים את הסגנון, העיצוב והאינטראקציה של העמוד הנצפה, Jeteye, Answers הממספק הגדרה מדויקת ומהירה באמצעות לחיצה אחת על מקש ה-Alt והקלדת המילה הרצויה, Yoono המציע אלטרנטיביים וקבוצות דיון החולקים אותו נושא/עניין במהלך הגלישה, Cooliris Previews המאפשר לראות Preview של תוכן קישור, ללא לחיצה עליו.

זירה פתוחה

יש דפדפנים רבים נוספים מלבד IE ופיירפוקס, שנמצאים תמיד בצילם. לדוגמא:  Avant (אוונט), Maxthon (מקסתון), Netscape (נטסקייפ), Opera (אופרה) ו-Slim Browser (סלים).

סיכום

הדור החדש של הדפדפנים מציע יותר פרודוקטיביות, נוחות ובטחון. במקביל, הוא מאפשר להתנסות בכלי או ביישום מרכזי מבוסס קוד פתוח. הטמעה הדרגתית של שני הדפדפנים, מומלצת לכל ארגון.

אנשים מהתחום, מוזמנים להגיב לתרום ולהוסיף...

התקציר לקוח מתוך תחקיר pCon בשם IE7 מול Firefox.

הרחבות, ראיונות עם מומחים, טיפים מעשיים וקישורים להעמקה ניתן למצוא בכתובת -
http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=796

למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944

קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב