דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוספת בניה - מנפצים מיתוסים על בניה קלה 

מאת    [ 03/04/2011 ]

מילים במאמר: 485   [ נצפה 5565 פעמים ]

תוספת בניה באמצעות בניה קלה מפאנל אלומיניום מבודד נחשבת כיום לשיטה המתקדמת ביותר לבניה ולא בכדי: היא מהירה, אקולוגית, חסכונית, מבודדת ואף יעילה ביותר בפני רעידות אדמה. יחד עם זאת, קיימים מספר מיתוסים על השיטה שברצוננו לנפץ בכתבה שלפניכם.  

פלורידה ארה"ב, ארץ השמש הנצחית, הידועה כמקום בו פנסיונרים אמריקאים רבים מגיעים כדי לפוש ולפרוש (מהעבודה ומהחיים...), ידועה גם כמחוז הבניה הקלה. אלפי יחידות דיור ו-תוספות בניה נבנים שם מדי חודש באמצעות בניה קלה, הנחשבת לשיטה המקובלת ביותר לבניה בפלורידה.

מדוע? מכיוון ש-בניה קלה היא גם השיטה הטובה ביותר כנגד רעידות אדמה. הסיבה לכך היא פשוטה: תוספת בניה קלה מפאנל אלומיניום מבודד אינה מחוברת בבסיס עמוק מדי בתוך הקרקע ולכן בעת רעידת אדמה היא מפגינה גמישות רבה וזזה עם תנודות הקרקע ולא כנגדה.  

עכשיו, מי שחשב שבניה קלה נחשבת בטוחה פחות מבניה קונבנציונאלית שירים את ידו. והנה לכם רק דוגמה אחת למיתוס המקושר בבניה קלה. אז אם אתם חולמים על תוספת בניה, מרפסת מקורה, או חדר שמש על הגג, יתכן מאוד ש-בניה קלה היא בדיוק הפתרון בשבילכם. והנה עוד כמה מיתוסים שברצוננו לנפץ:

"בניה קלה עמידה פחות מבניה קלאסית"

טעות. תוספת בניה קלה נחשבת עמידה עד מאוד, בזכות העובדה שהיא עשויה מחומר שאינו סופג, להבדיל מבטון או עץ. מכירים את כתמי המים והעובש על בטון? סובלים מנזקי מכרסמים בקירות עץ? תשכחו מזה בבניה קלה עם פנלים מבודדים - אלומיניום מבודד פוליסטירן.

יתרה מכך, בניה קלה נחשבת למבודדת יותר לאורך כל ימות השנה ועל כן היא חסכונית יותר. שימו לב: 75 מילימטר של בניה קלה כזו הם שווי ערך למטר וחצי בטון או 70 סנטימטר בלוק איטונג. תוסיפו על זה 10 שנות אחריות ותקבלו חומר ששווה לבנות עליו.

"בניה קלה מדויקת פחות מבניה קלאסית"

טעות. הטכנולוגיה החדשה של תוספת בניה קלה מאפשר דיוק מרבי עד רמת המילימטר. הבניה הקלה כל כך מדויקת, עד כי ניתן לקנות רהיטים לנישות ספציפיות עוד בטרם נבנתה התוספת, עם בטחון גמור שהרהיט ישתלב בחדר לאחר מכן, ממש כמו כפפה ליד. זה, אגב, תהליך שאי אפשר להבטיח בבניה קלאסית.

"אני לא יכול לבנות תוספת בניה קלה כי אין לי ממ"ד"

גםטעות. אכן, כל בית צריך ממ"ד ואם אין ממ"ד בנמצא הרשויות המקומיות לא יתנו לכם אישור לבניית תוספת בניה באמצעות בניה קלה. יחד עם זאת, ניתן להפוך חדר קיים בבית לממ"ד ואז לבנות את ה-תוספת בניה באמצעות בניה קלה, באופן חוקי ומאושר לכל דבר.

"בניה קלה מוערכת פחות מבניה קלאסית בעת קניה או השכרה של הנכס".

ניחשתם נכון - טעות. כיום, בניה קלה נחשבת במקרים רבים לאיכותית יותר מבניה קלאסית מאחר והיא מבודדת יותר, מדויקת יותר ובעלת עמידות גבוה לאורך זמן. היות ומחיר הנכס נקבע לפי המטר, תוספת בניה קלה בהחלט משתווה לבניה קלאסית, אם לא יותר.

לסיכומו של דבר נאמר כי קיימת בארץ תחושה של קיבעון מחשבתי המונע מאנשים להנות מכל היתרונות הגלומים בבניה קלה. אנשים מרגישים צורך לדפוק על הקיר ולהרגיש בטון. אנחנו באים להוכיח אחרת ולהציע שיטה שבהכרח תספק לכם בטחון רב ושקט נפשי לאורך זמן.

רוני מאירי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב