דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גלולת הפלא? 

מאת    [ 22/08/2007 ]

מילים במאמר: 680   [ נצפה 4693 פעמים ]

החלום להתעורר אחרי יום של אכילה לא מבוקרת עם ספיגה מופחתת של שומנים בגוף מתחיל לקבל צורה מוחשית יותר עם כניסתה של ALLI , תרופה חדשה אשר בבסיסה עיקרון כימי אשר מפחית בצורה מלאכותית את כושר ספיגת השומנים של הגוף.

ד"ר אסנת רזיאל

מה שהיה עד לפני כמה שנים עיקרון מדעי בר וויכוח הופך למציאות מוחשית על מדפי המרכולים בארה"ב והוויכוח המדעי והציבורי כפי שזה נראה רק מתחיל להתחמם...

לפני שבועות אחדים התבשרנו על הופעתה של ALLI ללא מרשם רופא על מדפי החנויות בארצות הברית. לכאורה ידיעה לא מסעירה שכן בסיס החומר הכימי ממנו מורכבת התרופה כבר מצוי בשימוש גם בארץ במשך כמה שנים במוצרים אחרים.

להדיוטות שבייננו נסביר שהתרופה עושה שימוש מופחת בחומר הכימי המצוי בתרופה קסניקל ואשר נמצאת בשימוש גם בארץ כבר במשך כמה שנים.

הקסניקל עובדת על עיקרון כימי אשר מפחית את יכולת ההתמודדות עם עיכול שומנים בגופנו וגורם לכך שבמקום לעבד את הכמות המקסימאלית של השומן מתוך המזון שאנו מעכלים, גופנו דוחה חלק מהם ולא מעכל אותם.

הקסניקל היא תרופה במרשם רופא בלבד, שנויה במחלוקת בשל התגובה שהיא גורמת לנו ולמרות שהיא קיימת במשך שנים לא מעטות הרי שרמת הפופולאריות שלה, ולא רק עקב העובדה שהיא ניתנת במרשם רופא, אלא יותר בשל תופעות הלוואי שלה, הקשתה עליה להפוך למצרך פופולארי להמונים וברמת הדימוי היא לא הצליחה להיתפס עם הופעתה כפיתרון הפלא לו חיכו במשך שנים.

מה אם כן התחדש, ומדוע יצרנית התרופה החדשה ALLI איננה מצליחה להתגבר בשבועות האחרונים על הביקוש המדהים לתרופה ומראה התורים בחנויות המוכרות אותה מזכיר את התורים של מחפשי המציאות בעונת המכירות של הכריסטמס בארצות הברית שלא לומר דומה יותר להיסטריה שיווקית שעולם התרופות לא ראה כמוה מאז הופעתה של הוואיגרה.

הסוד אם כן טמון במילה אחת בלבד: שיווק. יצרני ALLI משתמשים במינון נמוך יותר של החומר הכימי המפחית את ספיגת השומן אשר רשום כפטנט על ידי יצרני הקסניקל במידה כזו שעדיין המשתמשים בה משיגים תוצאה משמעותית עם השימוש בה אך עם זאת יצרו תרכובת הנחשבת "בטוחה" יותר לשימוש מבחינת המנהל האמריקאי לתרופות כך שאישר אותה לשימוש כתרופת מדף שאיננה זקוקה למרשם רופא.

אריזה נכונה ואטרקטיבית, עיצוב מוצר מוצלח במיוחד ו"באז" שיווקי אינטרנטי ועוד גרמו ליצירת סערה תקשורתית עם הופעתה של התרופה כך שהיא הוצגה מיד כ"תרופת החלומות" לה המתין העולם המערבי.

התפיסה הבעייתית משהו, שתרופת מדף שאינה זקוקה למרשם רופא היא מקבילה לצריכה של חלב או בשר בסופרמרקט, היא נושא לדיון ציבורי שהשלכותיו ארוכות טווח בארצות הברית ואולם אין עוררין על כך שחלק מן ההצלחות המרשימות ביותר בתחום התרופתי בשנים האחרונות משויך לתרופות מופחתות עוצמה מהזן הזה אשר להצלחתן ניתן לייחס אפקט פסיכולוגי נפשי של הצורכים אותם.

העובדה שהם לא באמת צורכים "תרופה" אלא "נעזרים" במשהו שהוא מבחינתם מקבילה לתוסף מזון מסייעת לצרכני התרופות הללו ובראשן היום ה ALLI להרגיש שהם מתנסים במשהו "בטוח" שכן מנהל התרופות האמריקאי ידוע בבדיקות הממושכות שלו עד שהוא מאשר שימוש בתרופות כאלו ובו בעת הם נטולי נקיפות מצפון על כך שהם מסתייעים ב"תרופה" ולפיכך אינם "חולים".

נדמה שההצלחה השיווקית הפנומנאלית של ALLI עונה על חלום לא מאוזן ועקר מיסודו של אכילה מוגברת שאין בצידה רגשי אשם.

ואולם, ALLI סובלת מכל תופעות הלוואי של תרופת האם הגדולה וחלקן אף מאד לא נעימות: נפיחות, גזים, צואה שמנונית וכתמי צואה הנפלטים ממערכת העיכול ללא יכולת לווסת את הופעתן. כל אלו הן תופעות לוואי לא פשוטות ובעיקר לא נעימות ואולם גם אותן תקפה החברה המשווקת והכתירה אותן בשם: "עונש חינוכי" לצרכני התרופה.

בעוד שמטרתה המקורית של התרופה היא לסייע בהפחתה של משקל תוך כדי שמירה על תפריט מאוזן וקפדני תוך כדי פעילות גופנית מוגברת הרי שהתורים ברחבי המרכולים בארצות הברית וההתעניינות המרשימה ברחבי העולם שתניב תוך זמן קצר אי מיילים ממשווקים לא מורשים שיזכירו לכולנו את מתקפת המיילים לשיווק וייאגרה, קשורה יותר לרצון להמשיך לאכול ללא הגבלה תוך כדי קבלת "רשות" לעשות כך.

ה ALLI צפויה להיות מאושרת לשימוש בישראל בתוך כשנה, למרות שמומחים מעריכים כי היא תעשה הגירה בלתי חוקית בתוך שבועות סבורים בשל ההתעניינות הרבה בה גם כאן.

הישראלים אינם חפים מאימוץ טרנדים והעולם ככפר גלובאלי יעקוף את מגבלות השיווק והזמן של מנהל התרופות בארץ.

אבל חשוב לדעת, ALLI היא עוד תרופה. לא פיתרון פלא ובוודאי ובוודאי שלא תהיה אפשרות לעשות איתה שינוי של ממש במשקלנו ובהופעתנו מבלי ציות לכללי תזונה נכונה, "משעממים" ככול שהם נראים לנו.


אתר המרכז לטיפול בהשמנת יתר מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד.
http://www.hashmana.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב