דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסודות מאחורי המדפים -השתתפות ספקים בפרסום, איך זה פועל ? 

מאת    [ 03/04/2011 ]

מילים במאמר: 341   [ נצפה 2239 פעמים ]

הסודות מאחורי המדפים – השתתפות ספקים בפרסום, איך זה פועל ?

 

יובל לובנשטיין

לא פעם אנו שואלים את עצמנו, מאיפה יש להם כל כך הרבה כסף להשקיע בפרסום - מה הם חברה כל כך גדולה - הרי לפרסם עולה המון כסף, מאיפה יש להם ?

אז ככה, לפניכם שיעור קצר, המהווה צוהר קטן, לעולם גדול ומרתק, ששמו עולם הפרסום.

לכל חברה ובמיוחד חברה ממותגת, כלומר חברה שהיא בעלת מותג, כל שכן מותג בינלאומי, מקצה חלק מתקציב ההוצאות שלה לסעיף המכונה הוצאות פרסום.

כמובן שתלוי באופי הפעילות של החברה, אולם סעיף זה מורכב מהרבה תתי סעיפים כמו למשל, הוצאות הפקת קטלוג, הפקת עלונים, שילוט, סטנדים בנקודת במכירה, תמיכה ישירה במותג, תגמול לסוכנים, פרסום בעיתונות ארצית, מקומית וכדומה.

כאמור לכל חברה יש את האופי שלה ואת מדיניותה בכל האמור בהשקעה בפרסום, שמירה על המותג וקידומו, דבר שיכול לבוא בהקצאה שונה של משאבים. מקובל לראות הוצאה זן בגבולות של %1.5-4  ממחזור המכירות הכללי, אולם בהחלט נוכל לראות גם מקרים אחרים.

אחת הדרכים המקובלות בקמעונאות ובמיוחד ברשתות השיווק למינהן, זה שיתוף פעולה בין הרשת לבין היצרן או היבואן (הגורם אשר מספק את הסחורה ואשר שולט בתקציבי הפרסום) , שיתוף פעולה שבמסגרתו הרשת נעזרת בתקציבי פרסום אלה ובתמורה  היא מקצה לספק שטחי תצוגה, מדפים, תשומת לב ניהולית, פרסום בעלון הרשת ומנגד היא נהנית מהכסף, מחשיפה ומקניות הלקוחות אשר חלקם מונעים בעקבות הפרסום.

עיסוק זה ושימוש בתקציבי הפרסום של היצרנים/היבואנים הופך להיות לעיתים לעיסוק בפני עצמו, כלומר פעולה אשר גוזלת זמן לא מבוטל מאנשי הסחר, אשר הופכים להיות למעשה "גובי מס פרסום" מהספקים.

ישנן רשתות אשר ממש מתמחות בנושא, לדוגמא רשת סופרפארם, אשר משכילה לנתב את הוצאות הפרסום הגדולות בתחום הקוסמטיקה אליה וכן את התקציבים האדירים המוקצים להשקות מוצרים חדשים ולמעשה הפכה להיות במה וחלון ראווה לכל מותג ולכל יבואן המכבד את עצמו.

במילים אחרות ככל שהרשת משתכללת בתחום, כך הולך ופוחת משקל "ההון העצמי" של הרשת במכלול ההוצאה.

 

 

יובל לובנשטיין, מייעץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה.

יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב