דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השמנת יתר בהריון מעלה את הסיכוי למומים מולדים 

מאת    [ 22/08/2007 ]

מילים במאמר: 522   [ נצפה 4557 פעמים ]

משקל עודף טרם היריון מסכן לא רק אתכן האמהות אלא גם את התינוק שבדרך. חשוב לסגל הרגלי אכילה נכונים עוד בטרם ההריון.

ד"ר אסנת רזיאל

נתונים ממחקר חדש, שהתבצע באוניברסיטת טקסס ומתפרסם בגליון אוגוסט של Archives of Pediatric and Adolescent Medicine , מצביעים על כך, שנשים בעלות משקל עודף לפני ההיריון, נמצאות בקבוצת סיכון ללידת תינוק שעלול לסבול ממומים קשים במערכת העצבים, בגפיים, בלב ובמערכת העיכול.

בין השנים 2003 ו 2004 כחמישים ואחד אחוזים מן הנשים בגילאי 20 עד 39 בארצות הברית הוגדרו כבעלות משקל עודף, המעמיד אותן בפני מחלות כרוניות הקשורות בהשמנת יתר, ובכללן אי פיריון, אי סדירות המחזור הוסתי וסיבוכים הריוניים.

נתונים חדשים מצביעים על קשר אפשרי בין השמנת יתר במהלך ההיריון לבין מומים מולדים בעיקר במערכת העצבים. לגבי פגמים אחרים, החשד קיים אך עדיין לא הוכח בצורה חד משמעית.

על פי נתוני סוכנויות הבריאות בארצות הברית אחד מכל שלושים ושלושה תינוקות סובל מפגם מולד כלשהוא. המחקר החדש ניסה להראות את שכיחות לידת תינוקות בעלי פגמים מולדים בקרב נשים בעלות משקל עודף. נחקרו שישה עשר פגמים מולדים.

ממצאי המחקר מראים כי מומים מולדים נצפים ב4% מהתינוקות הנולדים לאמהות שמנות, בהשואה ל 3% בקרב הנשים עם משקל גוף תקין.


נשים שמנות נמצאו בסיכון גבוה יותר ללדת תינוקות עם 7 מתוך 16 מומים מולדים עיקריים אותם בדקו החוקרים. עם זאת מדגישים החוקרים כי הסיכוי ללדת ילד עם מום מולד רציני עדיין נמוך גם בקרב נשים שמנות.
החוקרים אספו מידע מ 10,249 נשים מ 8 מדינות בארה"ב שילדו תינוקות עם מומים מולדים בין השנים 1997 ל-2002 הנתונים הושוו לאלה שנאספו מקרב 4,065 נשים שילדו תינוקות בריאים בתקופה זו.


תינוקות שנולדו לנשים שמנות בקבוצת המחקר נמצאו בסיכון גבוה פי שניים לסבול ממומים של עמוד השדרה, זאת למרות שגם האמהות השמנות נטלו תוספי חומצה פולית לפני שהרו.
נטילת חומצה פולית לפני ההריון ובמהלכו, נמצאה כמפחיתה באופן משמעותי את הסיכון למומים של מערכת העצבים.
נצפתה גם עליה בסיכון למומים בלב, בגפיים, בפי הטבעת, בסרעפת, בדופן הבטן ובשופכה בקרב הילודים לנשים שמנות.


פרופ' וולר אשר ניהל את המחקר מבהיר: "אנו יודעים כי נשים בעלות משקל עודף נמצאות בקבוצת סיכון גבוהה יותר ללידת תינוקות עם פגמים, אך עדיין איננו מצליחים להוכיח את הקשר הישיר בין המשקל העודף למומים המולדים. יתכן כי יש סיבות נוספות לכך כגון: תזונה לא מאוזנת, דיאטות חריפות, חוסר בויטמינים וכן ידוע כי נשים הסובלות מסוכרת הריונית הן בקבוצת סיכון גבוה והרי סוכרת הריונית שכיחה יותר בנשים שמנות".


ד"ר רזיאל מסבירה: אין צורך ללכת ולהרעיב את עצמכן לפני ההיריון, אבל כדאי מאד לסגל הרגלי תזונה נכונים עוד לפני הכניסה להריון. דיאטות "כאסח" אינן מומלצות, אלא רק דיאטות מתונות ומאוזנות. חשיבותו של המשקל התקין במהלך ההיריון היא עבור האם והתינוק שבדרך. דיאטות לא מאוזנות במהלך ההיריון עלולות להיות מסוכנות לא רק לאם, אלא גם לעובר ולפגוע בהתפתחותו.


מומלץ ליטול מולטיויטמינים לפני ובמהלך ההיריון. ידוע כי חסרים בחומצה פולית עשויים לגרום למומים במערכת העצבים ולפיכך מומלץ לנשים לקחת 400 מיקרוגרם של חומצה פולית באופן יום יומי טרם ההיריון ובמהלכו, מרבית המולטיויטמינים המצויים בשוק יענו על דרישה זו.


דרושים עדין נתונים נוספים על מנת להוכיח את הקשר הישיר בין השמנה להתפתחות מומים, אולם ניתן ללמוד ממחקר זה על החשיבות של שמירת משקל תקין במהלך ההיריון. האחריות היא לא רק על גופנו, אלא גם על בריאותו של התינוק שבדרך.

אתר המרכז לטיפול בהשמנת יתר מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד.
http://www.hashmana.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב