דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדק בית - מתי להזמין בדיקת דירה חדשה מקבלן 

מאת    [ 01/04/2011 ]

מילים במאמר: 535   [ נצפה 3951 פעמים ]

בשעה טובה ומוצלחת, קניתם דירה חדשה ונוצצת מקבלן. הכל נראה נפלא- הרצפות בוהקות ומצוחצחות, הדירה נקייה, הקירות עדיין חלקים ומבריקים...   איזה כיף ! תיכף ניכנס ...

אבל מה באמת מסתתר מתחת למעטפת החיצונית ?  רק מהנדס בדק בית מומחה יכול לדעת.

האם ההשקעה הכבדה שלכם תתגלה כאכזבה מרה ?  אסור לשכוח: דירה היא בדרך כלל הנכס היקר ביותר שרוכש אדם מן הישוב.

 

ביקורת ליקויים - חובה

לצערנו הרב, גם בבתים חדשים לחלוטין, גם מעשה ידיהם של קבלנים בעלי שם ומרובי פרוייקטים, מתגלים לעיתים ליקויי בניה חמורים, אשר חלקם משמעותיים מאד ואף מסוכנים במקרים מסויימים. בעיות של אי התאמה לתכניות הבניה המקוריות, שימוש בחומרי בניין זולים או סתם רשלנות, לעיתים רשלנות פושעת, יכולות לגרום להופעת בעיות כמו כתמי רטיבות, מרצפות רופפות, קילופים, בעיות איטום, דליפות מהצנרת ועוד. נושא ליקויי רטיבות הוא נושא כאוב מאד ונפוץ מאד בישראל. הדגשה לנושא הרשלנות: לעיתים תג המחיר עשוי להיות חלילה חיי אדם, עיין ערך אולמי ורסאי שנבנה בשיטת הפל-קל. אבל זהו מקרה קיצוני ונדיר. וטוב שכך.

ומה באשר לתקן עמידות המבנה ברעידת אדמה ?  זהו כבר נושא חשוב מאד למאמר נפרד ומקיף.

בדיוק בשל הסיכונים שתוארו חובה לערוך בדק בית גם לבתים חדשים, שבמהלכו ייעשה נסיון לאתר ליקויי בניה בכל חלקי המבנה. כך תוכלו למנוע נזק מצטבר שיגרום לבזבוז כסף מיותר בהמשך ולפגיעה חמורה באיכות החיים שלכם.

הבה נודה על האמת:  כאשר אנו רוכשים רכב משומש, שערכו נמוך עשרות מונים ממחירה של דירה (בלשון המעטה), אנו אצים במהירות הבזק למכון בדיקת רכב על מנת שלא "נצא פראיירים", אז בית לא נבדוק ?  גם תיקון ליקוי בדירה על ידכם עשוי להיות יקר מאד, ברוב המקרים יקר יותר מתיקון ליקוי ברכב.

 

מתי לבצע בדק בית ועל ידי מי

מומלץ מאד לבצע בדק בית לאיתור ליקויי בניה ע"י מהנדס בנין מומחה עוד לפני הכניסה לנכס, ואף לפני העברת הריהוט. במקרה כזה, אם יתגלו ליקויי בניה, תוכלו לדרוש מהקבלן לתקן אותם מיידית, עוד לפני המעבר הפיזיי לנכס, כך שלא תצטרכו לסבול עקב הטרחה הרבה הכרוכה בשיפוצים ובתיקונים, לעיתים עד כדי פינוי הנכס למשך שבועות וחודשים.

אבל גם אם אתם כבר גרים זמן מה בדירתכם, ורק עכשיו הבנתם את חשיבות ביצוע בדק בית, לגמרי במקרה או - כמו שקורה ברוב המקרים - בעקבות ליקוי בניה שצץ על פני השטח....  גם זה בסדר גמור !   לעולם לא מאוחר מדי. מדוע מהנדס ?  משום שלחוות הדעת של מהנדס יתייחס הקבלן ברצינות רבה, ואם חלילה יגיע העניין לבית המשפט - חוות הדעת קבילה גם שם.

 

ליקויי בניה - מהי אחריות הקבלן

אחריות הקבלן אינה מוגבלת רק לחודשים הראשונים או רק לשנה הראשונה מעת קניית הנכס. גם זמן רב לאחר מכן הקבלן נושא באחריות מלאה לכל ליקוי בניה המתגלה בנכס, כאשר תקופת האחריות נעה בין שנה לעשר שנים מעת בניית הנכס, בהתאם לסוג הליקוי. תקופות אלה נקבעו ב"חוק המכר", שנחקק בשנת 1973. כך למשל האחריות על דודים (למשל דוד שמש) ומנועים היא למשך שלוש שנים, בעוד האחריות על קילופים בחיפוי החיצוני למשל נשירת אבנים היא עשר שנים. אם נמצאו ליקויי בניה בתקופת האחריות, הקבלן יצטרך לתקן אותם או לפצות את בעלי הנכס בסכום שווה ערך.

לפיכך כדאי לערוך בדק בית לאיתור ליקויי בניה גם כמה שנים לאחר רכישת דירה חדשה. יש לזכור כי הקבלן הוא הנושא באחריות לגבי טיב ואיכות הבניה בבית, והוא זה שצריך למנוע הימצאות של ליקויים בדירה שברשותכם. 

בהצלחה !

בדק בית פריזמה מבצעת בדיקת דירות לאיתור ליקויי בניה, מידע אודות אפשרויות הטיפול בליקויים וכן ייעוץ והכוונה לגבי אחריות הקבלנים בנושא ליקויי הבנייה. דוח בדק בית של פריזמה קביל בבית המשפט אם יהיה בכך צורך.


http://www.prizma-peles.com/bedek-bait2.php


  טל. 1-700-706-001




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב