דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מבנה ארגוני של משרד פרסום - מאמר קריאטיבי 

מאת    [ 01/04/2011 ]

מילים במאמר: 542   [ נצפה 5592 פעמים ]

מאמר זה מיועד לאלו מכם שהחליטו לא לפנות אלינו, אלא דווקא למשרד פרסום. נכון, אנחנו יודעים, מתוקף תפקידינו כקופירייטרים וכותבים שיווקיים אנחנו לא אמורים לעזור לכם לבזבז את כספכם במשרד פרסום שייקח פי 4 עבור אותה עבודה שאנחנו עושים. הרי למשרד פרסום תשלמו גם עבור פינת הקפה, מסכי ה LCD והלחמת השיער של הפקידה האטרקטיבית, אבל אם זה מה שהחלטתם, אנחנו כאן כדי לעזור זה לזו.

משרדי פרסום הם גוף שעל פי רוב מורכב מחמש מחלקות עיקריות: מדיה, הנהלת חשבונות, מנהל/ת תקציבים (סופרווייזור/ית), מחלקה קריאטיבית והמחלקה האסטרטגית (פלאנרים), כאשר מעל כולן, יושב המנכ"ל שכולם מתחנפים אליו.

במחלקת המדיה יושבים מתכנני מדיה המחליטים על רכישת מדיות לפרסום על פי פלחי שוק ומדדים מדויקים (ככל הניתן) על מנת להציב את הפרסומות שהמשרד מייצר מול עיניהם העייפות מפרסומות של קהל היעד. במשרדים הגדולים יותר ניתן למצוא במחלקה זו גם אחראי רכש, או "Media-Buyer", שעומד בקשר מול ערוצי התקשורת והפלטפורמות הפרסומיות השונות במטרה לרכוש/לשכור אותן בכמה שפחות כסף.

את מחלקת הנהלת חשבונות אין צורך להזכיר, הם כבר יזכירו לכל מי ששכח אותן שהן קיימות, אך אלו מכם שלא מכירים את עולם הפרסום ישמחו להכיר את מנהל מחלקת התקציבאים. למנהל הזה קוראים על פי רוב "סופרווייזור" ולא כי זה השם שאמא שלו נתנה לו, אלא כי הוא מפקח על תקציבאים אחרים במשרד, שעבודתם מלאת האחריות כוללת תיאום חשוב בין הלקוח לשאר מחלקות המשרד. "תקציבאי" כשמו כן הוא, הוא אחראי על חלוקה נכונה של כספו של הלקוח; מצד אחד הוא מייצג את צרכיו של הלקוח ומצד שני הוא חייב לייצג גם את הצרכים של משרד הפרסום שמשלם את לחמו מדי חודש, על כן תקציבאי מוצלח חייב להיות דיפלומט בפוטנציה ובעל כושר ארגוני מפותח. אם התפקיד הזה מזכיר לכם סוכן ביטוח, זו כבר בעיה שלכם, אבל בעיה שמבוססת במציאות.

המחלקה הקריאטיבית היא למעשה המחלקה שכל קופירייטר מכיר הכי טוב, כי שם הוא יושב...עד הערב...לפעמים מאוחר יותר...ולא פעם עושה זאת כאשר ג'ויינט מקומט ספון בפיו. למה? כי הוא חייב להיות קריאטיבי וג'ויינט טוב יכול לעזור לזה לקרות. לא שניסינו חלילה... סיפרו לנו. מחלקת הקריאטיב הומה אדם, יש בה מעצבים גרפיים, מצתים, קופירייטרים ("רעיונאים" בעברית), מנהלי הפקה ותפקיד שמכונה "טרפיק". כשמו כן הוא - ה"טרפיק" אחראי על תנועת העבודה (לא המפלגה, העבודה) במשרד. אם הוא או היא ממש בסדר, הם מעבירים את המסמכים והתוצרים הנלווים של תהליך הפרסום בין המחלקות השונות. אם לא - הם מפוטרים, אלא אם כן יש להם מיני ממש סקסי.

המחלקה האסטרטגית ("פלאנרים"), המכונה בפי רבים המחלקה הגריאטרית, אחראית על איסוף המידע והמחקר אודות השוק אליו הפרסומת פונה. במחלקה הזו עוזרים לקבל החלטה בנוגע לכיוון אליו יפנה המסר הפרסומי. על החלטתם שומעים בחיל ורעדה במחלקה הקריאטיבית שלא תמיד מקבלת את ההחלטות שנופלות שם בשמחה גדולה. יש משרדי פרסום בהם עובד גם מידען במחלקה האסטרטגית, שאחראי על איסוף המידע. הוא מקבל משכורת מינימום, אבל מרוצה במקסימום, כי עבור אותה עבודה בזבל היה מקבל אותו סכום עם הרבה פחות "פרסטיז'".

זהו בגדול מבנה של משרד פרסום. יש משרדים עם וריאציות שונות לגבי נושאי התפקידים במחלקות, אך הקונספציה דומה. אין ספק, משרד פרסום טוב יכול לתת לך מענה נהדר לפרסום המוצר שלך, אך יש לקחת בחשבון שתשאירו שם את הירושה שאין לכם כדי שזה יקרה. השתכנעתם שעדיף לעשות זאת עם הרבה פחות טרם ושלמונים אצל מישהו ש"כותב טוב"? כנראה שהיה שווה להשקיע בכתיבת המאמר הזה רבע שעה.

"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" -  קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב