דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניקוי חול לצורך הסרת כתמים וחידוש צביעה 

מאת    [ 31/03/2011 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 3436 פעמים ]


לפני שנדבר על ניקוי חול, יש להוציא מן הדרך כמה נקודות: ראשית, ניקוי חול, למותר לציין, אינו ניקוי של חול, אלא ניקוי באמצעות התזת חול. שנית, כן. אחרי כן צריך לנקות גם את החול, ולא, זה לא יותר עבודה, מפני שניקוי חול הינו תהליך יעיל ומהיר בהרבה מכל שיטה אחרת להסרה יעילה של צבע או להסרת לכלוך עיקש.

מהו ניקוי חול
אחרי שהוצאנו נקודות אלו מן הדרך אפשר להתפנות לדבר ברצינות בשיטת הניקוי האמורה. כאשר מדברים על ניקוי חול, מדובר בשיטת ניקוי בדוקה ויעילה לעבודות ניקוי מורכבות. במסגרת הניקוי, מותזים חלקיקי חולל במהירות ובעוצמה על המשטח אותו מבקשים לנקות. החלקיקים התמימים לכאורה, כאשר הם נורים במהירות גבוהה במיוחד מתפקדים כעשרות אלפי סכינים קטנות החודרות לכל מקום ומסירות גם את הלכלוך העקשן ביותר.
בין אם עבודות ניקוי אלו מבוצעות במפעלי קבלן הניקוי או באתר הלקוח, עבודות אלו נוטות להיות בהיקפים נרחבים, כגון ניקוי של פריטים רבים או ניקוי של משטחים גדולי ממדים.

שיטות לביצוע ניקוי חול
עם השנים התפתחו שיטות שונות לביצוע ניקוי חול, כאשר השינויים באים לידי ביטוי בטכנולוגיית ההתזה ובחומרים המותזים. כך, למשל, ציוד ההתזה שבנמצא כיום, הינו רב עוצמה, מדויק ומתוחכם יותר מבעבר, אף על פי שבסיסו, נותר העיקרון זהה. כך גם לגבי החומרים בהם משתמשים. אם בעבר היו באמת משתמשים בחול, הרי שכיום ישנם חומרים נוספים, אשר מתאימים לביצוע עבודות שונות, ביניהם בזלת, גרניט, סיליקט אלומיניום ועוד. סוג החומר נבחר לפי החומר ממנו עשוי המשטח אותו יש לנקות ולפי סוג הלכלוך המדובר (שמנים, דלקים, צבעים תעשייתיים ועוד).

ניקוי חול כשלב מקדים לצביעה תעשייתית
לא אחת משמשות עבודות ניקוי חול כשלב מקדים לביצוע צביעה תעשייתית. כפי ששמה מעיד עליה, צביעה תעשייתית נבדלת מצביעה רגילה, הן בהיקפה והן במטרותיה. כלומר, בעבודות צביעה תעשייתית היקף העבודה גדול לאין ערוך מעבודות צביעה אחרות. על כן, יש לבצען ביעילות רבה ובמהירות. ניקוי חול, כשלב מקדים, מאפשר לנקות את המשטח אשר עתיד להיצבע ו/או את ציוד העבודה בזריזות, כך שניתן יהיה להתקדם לעבודה עצמה ביתר שאת וללא עיכובים מיותרים. כמו כן, יעילותו של ניקוי חול מאפשר לבצע עבודות צביעה תעשייתית ברמה גבוהה ביותר, זאת מבלי שתישארנה שאריות של לכלוך או שכבות צבע קודמות, אשר יפגמו בגימור של הצביעה החדשה ואף יקצרו את חייה.
כאשר מדובר בעבודות צביעה עבור תעשיות מתקדמות ורגישות, חשיבות הניקוי גבוהה אף יותר, שכן צביעה לא יעילה עלולה להסב נזק לציוד, למוצרים ולבריאותם של המשתמשים בהם. בשל חשיבות הניקוי היסודי לביצוע צביעה תעשייתית עסקים ומפעלים רבים בוחרים להיעזר בשירותיהם של עסקים אשר מספקים שירותי ניקוי חול וצביעה תעשייתית תחת קורת גג אחת. כך נחסך מהם הצורך לבוא בדין ודברים עם מספר גורמים במקום בו די באחד, וגם נחסכים מהם, לא אחת, סכומי כסף הנלווים לביצוע מספר עסקאות נפרדות, וכן כל העיכובים הנלווים לתיאום עבודתם של מספר גורמים שונים.

אין לי ארץ אחרת, גם אם אדמתי בוערת




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב