דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יעוץ גירושין - למען הילדים 

מאת    [ 31/03/2011 ]

מילים במאמר: 753   [ נצפה 2926 פעמים ]

סיומה של מערכת נישואין, בה נולדו לבני הזוג ילדים, היא מורכבת למדי, מן הטעם כי בני הזוג אינם יכולים להתנתק זה מזו, אף לאחר פרידתם.

בהיותם של בני הזוג, הורים לילדיהם, יהיו נוכחים בחייו אחד של השנייה, לתמיד. על כן, הם אינם יכולים להרשות לעצמם להחזיק ברגשות קשים אחת כלפי השני, באופן שלא יאפשר להם להמשיך ולתפקד כהורים.

ככל שגיל הילדים צעיר יותר, כך הקשר בין ההורים, יהיה תכוף יותר ועליהם לדעת כיצד לתקשר זה עם זו, באופן מכובד, למען הילדים.

השאלה הגדולה היא, איך עושים זאת? בני זוג נשואים אשר החליטו להתגרש, חווים טלטלה רגשית קשה מאוד ובני זוג רבים אינם מצליחים להמשיך ולדבר זה עם זו, ללא נוכחתם של עורכי דינם.

כאן נכנס לתמונה ייעוץ גירושין, אשר אינו רק הופך את הליך הגירושין לקל יותר, אלא מאפשר את המשך הקשר בין בני הזוג, לשם תפקודם כהורים.

ייעוץ גירושין – מתגרשים בטוב

מטבע הדברים, כאשר בני זוג נפרדים, התנהגותם זה אל זו, משתנה מן הקצה אל הקצה ומזוג אוהבים, הם הופכים לסוג של אויבים. זהו מצב לא בריא עבור בני הזוג עצמם ולמותר לציין, כי כך לא ניתן לנהל הורות תקינה.

מטרתו הראשונה של ייעוץ גירושין היא לשפר את מערכת היחסים שבין בני הזוג, כשהפנים קדימה אל המטרה השנייה והעיקרית של ייעוץ גירושין – חתימה על הסכם גירושין.

כאשר בני הזוג חותמים על הסכם גירושין לאחר ייעוץ גירושין, הם מצליחים לסיים את הליך הגירושין בטוב, תוך מינימום של מריבות וחיכוכים.

כיצד? הסערה ששררה בין בני הזוג נרגעה, בזכות יועץ הגירושין ולכן, בני הזוג מצליחים לגבש בקלות יחסית, הסכמות לגבי ענייני הגירושין. כך ההליך מסתיים תוך זמן קצר, עם אישורו של הסכם הגירושין בבית המשפט.

יעוץ גירושין מותיר את בני הזוג מחוץ לכותלי בית המשפט וכך נמנעות מריבות מיותרות.

כיצד מגיעים להסכם גירושין? יועץ הגירושין מאפשר לבני הזוג, להציג זה בפני זו את דרישותיהם בעניינים השונים, תוך ניהול דיאלוג רגוע ופשרני. זוהי אינה תמיד משימה קלה עבור היועץ ועבור בני הזוג, אך במאמץ משותף, ניתן לעשות את זה.

למען הילדים

בני זוג המתגרשים בנסיבות קשות, למשל, עקב בגידה, מתקשים יותר מזוגות אחרים, לשמור על תקשורת הגיונית זה מול זה וכאשר הם מתראים או משוחחים בטלפון, הם מתחילים מיד בצעקות ועלבונות.

עבור זוגות אלו, ייעוץ גירושין חשוב יותר מכל ואף אם הם אינם מעוניינים להרגיע את הרוחות למען עצמם, הם חייבים לעשות זאת למען הילדים.

לא פעם, אנו נתקלים במצבים שבהם הורים גרושים מסיטים את הילדים זה נגד זו, תוך שהם גורמים נזק בלתי הפיך לילדיהם. אין ספק, התנהגות זו איננה נעשית בכוונה לפגוע בילדים, אך זוהי המציאות ולמרבה הצער, מרבית ההורים מבינים את הנזק שעשו, רק לאחר מעשה.

ייעוץ גירושין מכין את בני הזוג ליום שאחרי הגירושין ומקנה להם כלים כיצד להמשיך ולתקשר זה עם זו, כהורים.

פירוק התא המשפחתי הוא חוויה קשה מאוד עבור הילדים ועליהם להסתגל למציאות חדשה, הכרוכה לא פעם בשינוי מקום מגורים, מסגרת חינוכית חדשה, שינוי במצב הכלכלי ועוד. על כן, מוטלת על הזוג המתגרש, אחריות כהורים, לעשות הכול כדי להקל על הילדים את ההסתגלות למצב החדש וכאשר הם זקוקים לעזרה בגיבוש הסכם גירושין ובהרגעת היחסים ביניהם, י]נו אל ייעוץ גירושין.

הסכם גירושין

כאש בני הזוג מסכימים להתגרש וההחלטה איננה חד צדדית, אפשר לחתום על הסכם גירושין. מטרתו של הסכם זה, היא לעגן את העניינים הבאים:

1. ההסכמה לגט : בהסכם גירושין, תירשם קודם כל, הסכמתם של בני הזוג לגט. הסכמתו של הבעל לגט היא המכרעת היות כי על פי הדת היהודית, הבעל הוא זה אשר נותן גט לאשתו.

2. משמורת ילדים : נושא חזקת הילדים עומד לא פעם במרכז המחלוקת בין בני זוג, כאשר אין הסכמה מי מהם יהיה ההורה המשמורן. כמו כן, ישנם וויכוחים לא מעטים באשר להסדרי הראייה. ייעוץ גירושין מסייע לבני הזוג לפתור מחלוקות אלו ולעגן את ההסכמות בהסכם הגירושין.

3. גובה המזונות : ההורה המשמורן, זכאי לתשלום מזונות מן ההורה השני ועל כן, הסכם גירושין יקבע את גובה תשלום המזונות. לעיתים, משתמשים הצדדים בנושא המזונות ככלי לפגוע זה בזו ובמסגרת ייעוץ גירושין, נשמר הדיאלוג ביניהם, רציונלי והגיוני.

4. חינוך וקבלת החלטות : קביעות שונות לגבי חינוך הילדים ואופן קבלת החלטות לגביהם, גם אלו יהיו כלולים בהסכם הגירושין. למשל, במידה והילדים רוצים לצאת למחנה קיץ או ללכת לחוג חדש, האם יהיה מדובר בהחלטה בלעדית של ההורה המשמורן, או החלטה משותפת של שני ההורים.

טובת הילדים היא זו שצריכה לעמוד לנגד עיניהם של כל זוג העומד בפני גירושין. זוהי אינה תמיד משימה קלה, לאור הקשיים הרבים שעוברים בני הזוג בתהליך זה. לשם כך בדיוק ישנו ייעוץ גירושין, אשר מסייע להורים המתגרשים להפריד את חייהם הזוגיים, אשר באים לסיומם בגירושין ובד בבד, לשמר מערכת יחסים הורית.

לקריאה נוספת: הסכם גירושין מוצלח - בעזרת ייעוץ גירושין >>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב