דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדק בית: רלוונטי עוד מימי התנך 

מאת    [ 30/03/2011 ]

מילים במאמר: 382   [ נצפה 2877 פעמים ]

הידעתם שהמונח "בדק בית" מופיע בתנ"ך? בספר מלכים, פרק י"ב, פסוק ו', נכתב: "יקחו להם הכהנים, איש מאת מכרו, והם יחזקו את-בדק הבית, לכל אשר-ימצא שם בדק." הפסוק מדבר על תהליך מעט שונה של בדק בית אך בעל מובנים דומים מאוד לזה שאנו מכירים היום: מדובר בגביית תשלומים אשר קדמה לתהליכי שיפוץ בבית המקדש. יואש מלך יהודה היה הדמות שהייתה אחראית לביצוע בדק בית לפני כל שיפוץ של בית המקדש! משמע, בדיקת תקינות מקצהו האחד של בית המקדש ועד קצהו האחר. התהליך הזה, של בדיקה מקיפה של הנכס, ידוע גם היום בשם "בדק בית" והוא אחד התהליכים החשובים והמשמעותיים ביותר לביצוע ע"י כל מי שרוכש, משפץ או בונה בית חדש, או שחושב לעשות זאת.

במהלך בנייה או שיפוץ עשויים להתגלות בעיות תקינות אשר ידועות בשם ליקויי בנייה. ליקויי הבנייה המרכזיים עשויים לנבוע משינויים שנעשו במפרטים הטכניים ובחוזי הבנייה במהלך השנים, מאז תאריך הקמת הנכס ועד לתקופה בה מתבצע השיפוץ או הרכישה. תהליך בדק בית נכון נועד כדי למנוע גילויים של ליקויי בנייה העלולים לעכב את התהליך ולהסב "כאב ראש" גדול לדייר.

חשוב מאוד לגלות ליקויי בנייה בזמן. במדינת ישראל, למרבה הצער, ישנם מקרים רבים שבהם מתגלים ליקויי בנייה בשלב מאוחר, הנובעים מחוסר ניסיון של קבלן הבנייה. אין להתעלם מקיומם של הליקויים, שכן התעלמות מהם עלולה להוריד ברמה משמעותית את ערכו של הנכס, וכמו כן לפגום באיכות החיים ולגרום לדייר להוצאות מיותרות של תיקון ליקויי הבנייה. לפיכלך, תהליך בדק בית הינו תהליך חשוב מאין כמותו אם ברצוננו למנוע תקריות מביכות כאלה.

חשוב מאוד לוודא שתהליך בדק בית מבוצע אך ורק על ידי מומחים לנושא. בדק בית שאינו מקיף ואינו מתבצע על ידי אנשי מקצוע בעלי ניסיון ובעלי מיומנות, אינו בעל ערך ואף עלול לבזבז, מן הסתם, את כספו של הלקוח לשווא.

אז מה בעצם בודקים בתהליך בדק בית? ראשית, מן הראוי לציין כי בדק בית נעשה באמצעות מכשירים דיגיטליים משוכללים, וכי הבדיקות הינן מדוקדקות להפליא. בדק בית בודק, באופן כללי, את תקינותו של הנכס בכל הקשור לחוקים ולתקנות בנייה עירוניות וארציות כאחד. בין שלל הנושאים שנבדקים במהלך בדק בית ניתן לציין את בדיקת מערכות החשמל, הצנרת, שבילי הגישה לבניין, הקירות, הגג, התקרה, הריצוף, נגישות הבניין לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים ועוד.

לסיכום, בדק בית הינו תהליך מהותי עבור הלקוח הממוצע, שכן הוא חוסך לו מאמצים וסיבוכים מיותרים עם החוק ועם הרשויות העירוניות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב