דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדק בית: לא כדאי לוותר 

מאת    [ 30/03/2011 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 2237 פעמים ]

קניית דירה או בית מהווה, עבור זוג צעיר בתחילת דרכו המשותפת, את החלום האולטימטיבי ללא צל של ספק. מדובר בצעד כל כך נחשק וכל כך פופולרי עד שאין אנו נרתעים אפילו מפני האפשרות של הוצאה כספית עצומה. לעיתים קרובות צפה לה ההתרגשות הטבעית וגורמת לנו שלא להבחין בפרטים "קטנים", לכאורה, הקשורים לתקינות של הנכס אותו אנו מעוניינים לרכוש. בדק בית הוא תהליך אשר כלל מטרתו היא לבדוק את תקינותו של הנכס ולהבטיח לזוג הצעיר שלווה נפשית וידיעה ברורה שהם נכנסים לגור בבית חף מכל בעיות.

אז אילו בעיות מאתר בדק בית? ישנם ליקויים רבים הנכנסים לקטגוריית "ליקויי הבנייה", ואשר עלולים להוריד במידה משמעותית את ערך הנכס, כמו גם לחייב את רוכשי הדירה לבצע תיקונים בעלות גבוהה מאוד ולהפוך את חלומם לסיוט. את כל הליקויים האלה יכול בדק בית למנוע בקלות.

סדקים בקירות – סדק נוצר בדרך כלל כתוצאה מבנייה רשלנית של יסודות המבנה. זהו ליקוי הנוטה להיות נסתר מן העין, בעיקר כאשר סדקים אלו מכוסים על ידי וילונות או חפצים אחרים בבית, אך עם זאת, מדובר בליקוי מסוכן אשר חייבים להיות מודעים אליו. סדקים בקירות עלולים להתרחב ולהתפשט, ובסופו של דבר לגרום לשבירה בבטון ולחדירה של מים אל תוך פנים הבית. מעבר לכך, ואולי לא פחות חשוב, סדקים בקירות הם בעיות של ממש ברמה האסתטית, ולבטח יורידו את ערך הנכס עקב כך.

רטיבות, נזילות – נגרמות על ידי איטום בלתי תקין, ובעיות בצנרת. לרטיבות ישנן השלכות רבות הכוללות גרימה לקצר חשמלי, ריקבון של דלתות, הדפת ריחות ועוד.

קרינה סלולרית – קיימות אנטנות סלולריות רבות הנמצאות בשימוש של חברות הסלולר השונות. אם קיימת אנטנה כזו בקרבה גדולה מדי אל הבית שבו אנו גרים, פירוש הדבר שנהיה חשופים לקרינה.

קיימים, מלבד כל הליקויים המצוינים לעיל, עוד ליקויים רבים מסוגים שונים, ואת כולם יכול תהליך נכון של בדק בית לאתר ועל ידי כך לפתור בעיות לרוכשי הדירה ולמנוע מהם "כאב ראש" מיותר. תהליך בדק בית כולל בדיקה מקיפה ומקצועית של תקינות המבנה, הנעשית על ידי מהנדסים מיומנים ומנוסים אשר מתמחים בתחום ביקורת המבנים. הבדיקה כוללת איתור ליקויי בנייה, וידוא עמידה בתווי תקן עירוניים וכלל-ארציים, וידוא עמידה במפרט הטכני של הבניין ועוד. בסופו של כל ביצוע בדק בית ממולא דו"ח נרחב אשר מפרט את כל הליקויים שנמצאו, באם נמצאו כאלה. המידע המפורט בדו"ח מקנה לרוכשים את האפשרות לבצע את החלטתם באופן שקול ומחושב, ובמקרים מסויימים יכול אף להוות עילה לביטול העסקה כולה.

גם אם כבר בוצעה הרכישה, מומלץ ביותר לבצע בדק בית על מנת לאתר ליקויים. במקרה בו מתגלים ליקויים לאחר רכישת הדירה או הבית, ניתן לפנות לעורך-דין מקרקעין על מנת לקבל פיצויים בגין הליקויים האלה. מן הראוי לציין כי דו"ח בדק בית מהווה מסמך משפטי העומד לצידו של הרוכש ומגן עליו מפני תביעות משפטיות, כמו גם מסייע בקבלת הפיצויים.

אז בין אם אתם עומדים לרכוש נכס ובין אם רכשתם, חשוב מאוד לבצע בדק בית ובכך לחסוך מעצמכם אי-נעימות וטרחה מיותרת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב