דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוות דעת מומחה לכספים 

מאת    [ 21/08/2007 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 3340 פעמים ]

חוות דעת מומחה בענייני כספים נדרשת במגוון רחב מאוד של סיטואציות.

לא תמיד מדובר במתן תמיכה לכתב טענות כלשהו, אם כי זהו המקרה הקלאסי. פעמים רבות נחוץ הדבר במהלך העסקים הרגיל לצורך עניינים הקשורים לניהול השוטף של העסק לצורך הוכחת עניין כספי השנוי במחלוקת.

הדבר יכול להיות בענייני ריביות על אשראי ספקים/לקוחות, אשראי בנקאי וחובות שונים לרבות הלוואות חוץ בנקאיות לטווח קצר או בענייני נזקים כתוצאה מהפרת הסכמי שיתוף פעולה שוטף כגון הסכם ייצור בו צד א' מייצר וצד ב' משווק כאשר הצדדים מתחייבים הדדית לייצור ושיווק כמות חודשית מינימלית במחירים מסוימים שנקבעו מראש או למחזור עסקאות חודשי מינימלי למשך תקופה שנקבעה מראש.

במקרים אלו, יש צורך במומחה על מנת לאמוד את הנזקים הכספיים שנגרמו כתוצאה מאי עמידה בתנאי הסכם- כאשר ההסכם עשוי להיות בכתב או בעל פה- כעולה מהנוהג בין הצדדים על פני תקופה ניכרת.

לעתים זקוקים למומחה כדי לפתור בעיות תזרימיות בניהול השוטף ולייעל תהליכים קיימים ויש צורך בפורמט חוות הדעת על מנת להציג את אפשרויות ההבראה בפני ההנהלה באורח מקצועי.

יש מקרים בהם זקוקים לתכנית עסקית או להערכת שווי החברה והמוניטין שלה על מנת לקבל החלטות אסטרטגיות כמו כניסה לתחום חדש, הרחבת עסק קיים, עדכון הידע אודות המתחרים והשוק לשיפור התחרותיות ועוד. אך עדיין ברוב המקרים, נדרשת חוות דעת מומחה בעיקר במצבים של התנהלות משפטית כגיבוי, חיזוק ולרוב כביסוס העיקרי לכתב הטענות- אם כהגנה או כתביעה, שכן חוות הדעת מבססת את האמור בכתב הטענות ומציגה תמונה כלכלית של המצב הכספי הנדון תחת הטענות וההנחות התומכות בטענות על פי נסיבות המקרה הספציפי.

חשוב מאוד שחוות הדעת תהיה מבוססת ככל האפשר. בתי המשפט עמוסים והשופטים נתקלים רבות בכתבי טענות שאינם מבוססים דיים. על חוות הדעת להסתמך בעיקר על מסמכי צד ג' ופחות על טענותיו הסוביקטיביות של מזמין חוות הדעת, שכן הסתמכותה על מסמכים בלתי תלויים במזמין חוות הדעת מבססת את אמינותה בעיני קוראיה, ובית המשפט בכללם.

הדבר לא תמיד מוצא חן בעיני מזמין חוות הדעת שכן מסמכי צד ג' אינם תמיד זמינים ולעיתים לא רק טורח רב כרוך בהשגתם אלא גם ממון. אך התועלת מהשגתם לרוב עולה עשרות מונים על עלותם ועל הטירחה הרבה שהושקעו בהשגתם והדבר מוכיח את עצמו שוב ושוב ועומד יפה במבחן המציאות. כמו כן, על מזמין חוות הדעת להמציא למומחה את כל הנתונים הרלבנטיים לנושא, הן בעל פה והן בכתב, על מנת שהלה יקבל את התמונה המלאה של נסיבות המקרה ויבסס את חוות דעתו על פי נסיונו במקרים דומים ולא רק על החוק היבש.

לסיכום, גורמים רבים משפיעים על חוות הדעת ויש לזכור להמציא את כולם למומחה על מנת שיערוך את חוות הדעת הטובה ביותר עבור הלקוח תחת הנסיבות.

בעלת תואר ראשון בחשבונאות וכלכלה- האוניברסיטה העברית, ירושלים.מעל 20 שנות ניסיון בתחומי החשבונאות והכלכלה ועשרות הצלחות בעקבות מתן חוות דעת מומחה בתחום הכספים: הערכות שווי ואומדן נזקים כספיים (כגון למוניטין/מהפרת חוזים ועוד)לפירמות מובילות במשק וללקוחות פרטיים, בדיקות בנקים. מוסמכת המכון לחוות דעת מומחים ובוררות, יוצאת BIG 4, נמנית על רשימות המומחים של בית המשפט המחוזי בתל אביב, של ההסתדרות הציונית העולמית ושל משרד המשפטים. יועצת ועדת חוקה חוק ומשפט.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב