הסודות מאחורי המדפים - מצברים לרכב, האם אנחנו "שבויים" ?
יובל לובנשטיין
מצבר לרכב, מוצר שכל אחד מחזיק וכל אחד צריך.האם יצא לכם פעם לחשוב על התנהלות שוק אדיר זה ?
מצבר לרכב הוא אחד ממוצרי הצריכה הבודדים, אשר אנו לא קונים אותו במבצע ואו על סמך פרסום.
אם למשל תראו מודעה העיתון על מצברים בהנחה גדולה, כמה מכם באמת יקנו אותו בעקבות הפרסום - סביר להניח שלא הרבה.
מצבר לרכב קונים כאשר צריך ובדרך כלל אחרי שנתקעים.
גם אם הרכב עושה לכם קצת בעיות הנעה, סביר להניח שהפעולה הראשונה שלכם לא תהיה לרוץ להחליף, אלא להמתין ולנסות "למשוך עוד קצת".
מסיבה זו אנו הצרכנים די בבעיה, מה שנקרא בקמעונאות
"לקוח שבוי".
לקוח שבוי, זה לקוח, אשר אפשרויות הבחירה שלו די מצומצמות כי האפשריות שלו לבצע השוואות מחיר, די מוגבלות.
המצבר הוא פריט אשר אפילו יותר מהצמיג (אשר יש לנו גלגל נוסף ובמצב של שחיקה או בלאי, עומד לרשותנו זמן רב יותר לבדיקת שוק מעמיקה יותר), הוא מוצר קריטי, אשר בלעדיו אנו לא יכולים לנוע.
הידעתם -
* בקיץ מחליפים יותר מצברים מאשר בחורף - למרות הקשר בין
רטיבות, לחות לבעיות הצתה, בקיץ מחליפים יותר, בעיקר
בגלל השימוש המוגבר במיזוג.
* המצבר הישן שלכם שווה כסף לבעל המוסך, אשר מזדכה עליו,
אצל יצרן המצברים, אשר משתמש בלוחות העופרת לשימוש
חוזר. נצלו מידע זה על מנת להתווכח על המחיר.
* הראשון אשר בנה סוללה חשמלית היה וולטה, אשר בתחילת
המאה ה- 19 בנה את "תא וולוטה", תא נוזלי אשר היו בו
לוחות אבץ ונחושת לסירוגין ובניהם נוזל המכיל חומצה גופרתית.
שוק המצברים אשר היה סגור יחסית בגלל עוצמת השיווק של היצרנים המקומיים וולטה (וולקן תעשיות) ושנפ, נפתח בשנים האחרונות לסחורה תורכית ולאחרונה גם לסחורה סינית, דבר אשר מגביר את התחרות בשוק מיוחד זה.
יובל לובנשטיין, משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה.
יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר