דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוככים לבית, סוככים לעסק: האם יש הבדל? 

מאת    [ 29/03/2011 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 2344 פעמים ]

השאלה בכותרת המאמר היא שאלה רטורית. לכותב המאמר ברור שיש הבדל בין סוככים שנועדים לבית לבין סוככים שנועדו למשרד, לבית עסק או למסעדה בית קפה. אמת, פעמים רבות ניתן להיתקל במקרים שבהם סוכך מסוג מסוים יכול להתאים גם לבית וגם לבית העסק שלנו ולא כל הסוגים המוצעים בשוק מתחלקים באופן ברור לסוככי בית וסוככי עבודה. אבל כאשר מקדישים מעט יותר מחשבה לנושא הזה של פתרונות הצללה מגיעים למסקנה שיש צורך ליצור בידול בין סוגים שונים של סוככים. במקרים רבים יש חשיבות גדולה מאוד לבחירה בסוג מסוים שיש לו מאפיינים ברורים ובולטים לעין; בין אם מדובר במאפיינים ביתיים ובין אם מדובר במאפיינים עסקיים.

נפתח בסוג הקל יותר להסברה: סוככים שמתאימים לעסקים. הסוג הברור ביותר הוא אותם סוככים שעליהם מודפסת פרסומת מכל סוג שהוא. אין ספק שרק בתי עסק ינהגו בחוכמה אם הם יתקינו סוככים שכוללים פרסומות ומי שיעשה זאת בביתו ייצור מראה צורם לעין שייפגע בצורה משמעותית באווירה הביתית ובתחושות שהבית יוצר אצל הדיירים. חשוב לומר שסוכך עם פרסומת איננו הולם כל בית עסק שהוא ולא כל מי שמבקש להתקין סוככים צריך לקפוץ על המציאה הזו. אפילו מסעדות ובתי קפה עלולים לפגוע באווירה של המקום אם הם יבחרו סוככים שכאלה שיוצרים חלל פחות איכותי ואליטיסטי. מי שמבקש ליצור חלל מעוצב בצורה אלגנטית במיוחד איננו יכול להתקין סוככים שעליהם מודפסות פרסומות כיוון שהדבר מהווה פגיעה ברורה בניסיון ליצור הרמוניה בחלל הנתון.

למעשה ניתן היה גם לחלק את הסוגים השונים של סוככים לתתי קבוצות לפי ההתאמה שלהם לסוגים שונים של עסקים אבל היריעה תקצר מלפרט את כל האפשרויות העומדות בפני מי שמבקש לעצב או להשלים את העיצוב של עסק באמצעות פתרונות הצללה. כדי לבלבל מעט את דעתו של מי שעקב אחרי הנאמר עד כה נאמר זאת: לפעמים העיצוב הנכון של בית עסק דורש דווקא שימוש בסוגי סוככים בעלי אופי ביתי יותר. אם ניקח לדוגמא מסעדה שמבקשת ליצור אווירה ביתית הרי שאין ספק ששימוש נכון בפתרונות הצללה מסוימים שמתאימים דווקא לבית יכול להביא לתוצאה הרצויה. הדוגמה הזו מוכיחה עד כמה השימוש בסוגי סוככים שונים תלוי בסביבה שבה מותקן הסוכך: כדי להשיג סביבה ביתית יש להשתמש בסוגים מסוימים של סוככים; כדי להשיג אווירה עסקית יש לבחור בסוגי סוככים אחרים.

אפשר לשער שלא כל מי שניגש לעצב את הבית שלו יבחר בהכרח בעיצוב ביתי שהולם את המקובל בחברה. למעשה יהיו וישנם תמיד אנשים שמבקשים ליצור עיצוב שונה לבית שלהם: הם מבקשים עיצוב ייחודי ובעל מראה שבו יודגש הטעם האישי של הדייר המעצב – רק על-ידי המראה הייחודי הדייר יוכל להרגיש בבית בביתו. לקוחות שכאלה עשויים לבחור דווקא במיני סוככים בעלי מראה תעשייתי ואו עסקי כדי ליצור אווירה מיוחדת בבית שלהם שתבטא את הטעם האישי שלהם ותבדיל אותם מההמון. הרי לנו, אם כן, עוד דוגמה לכך שישנם הבדלים משמעותיים בין סוגי סוככים שונים – בין הביתי לעסקי. השימוש בסוגים השונים, עם זאת, איננו תמיד השימוש הצפוי והמקובל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב