דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקמת חברה בישראל 

מאת    [ 29/03/2011 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 3168 פעמים ]

 

הקמת חברה:


הקמת חברה ורישומה ברשם החברות הינו ההליך החוקי אשר בסיומו תונפק תעודת התאגדות על ידי רשם החברות והחברה תהא רשאית לעסוק בתחומים אותם פירטה בתקנון. פעילות באמצעות חברה מתבצעת בדרך כלל כמטרה כלכלית, ועל כן ישנה חשיבות רבה בתכנון מוקדם לגבי דרך הקמת החברה ועתיד מטרותיה של החברה.

 

הקמת חברה חייבת להתבצע בהתאם לחוק החברות אשר מגדיר את תוקפה, אחריותה ומגבלותיה של החברה עצמה, בעלי המניות של החברה ואחריותם. בעת הקמת החברה ורישומה, נדרש מייסד החברה לבצע בין היתר את הפעולות הבאות:

·         עריכת בקשה לרישום חברה, הצהרת דירקטורים ראשונים ותקנון חברה.

·         המצאת המסמכים לרשם החברות לשם הקמת החברה, ביצוע רישום החברה וקבלת תעודת התאגדות.

 

חשוב לדעת, כי ישנו הבדל מהותי בין אדם פרטי לבין חברה בע"מ. ההבדל שבין אדם פרטי לחברה בע"מ הוא שאדם פרטי חב בחובות עצמו, מה שאין כן חברה בע"מ אשר הינה אישיות נפרדת ומעצם טבעה חייבת בחובות של עצמה. כאשר הקמת החברה הינה בדרך של חברה בע"מ, למעשה בעלי המניות של החברה באחריות מוגבלת. בדרך זו, כאשר בעלי המניות של החברה באחריות מוגבלת, למעשה הם מפחיתים את הסיכון האישי ואת חבותם כאדם פרטי לחובות החברה.

 

הקמת חברה בעירבון מוגבל מעניקה יתרונות רבים נוספים, בין היתר בהיבט המשפטי וכן בהיבט המס. בהיבט המשפטי: הקמת חברה בע"מ מעניקה יתרון משמעותי, בשל האישיות המשפטית הנפרדת של החברה, המפרידה בין הנושים לבין אחריות בעלי המניות. כלומר, האחריות לחובות והתחייבויות של החברה מוטלת על החברה עצמה ולא על בעלי מניותיה. למעט במקרים חריגים, בהם בית המשפט יורה על הרמת מסך ההתאגדות של החברה וייחס את האחריות של החברה לבעלי המניות.

 

יתרון נוסף וחשוב ביותר הינו בהיבט המס. הקמת חברה בע"מ עשויה להעניק יתרון משמעותי רב בשיעורי המס אשר יוטלו על החברה בהשוואה לאדם פרטי. כיום שיעורי המס על חברות נמוכים באופן משמעותי משיעורי המס אשר נגבים מאדם פרטי (25% מס). בנוסף, חברה, אינה משלמת דמי ביטוח לאומי ומס בריאות.

 

על פי חוק החברות, הקמת חברה יכולה להתבצע על ידי כל אדם, ובלבד שמטרות החברה אינן נוגדות את החוק, בלתי מוסריות ונוגדת את תקנת הציבור. לשם הקמת חברה, כאמור לעיל, יש לגשת לרשם החברות ולהגיש בקשה לרישום חברה וכן לצרף לבקשה: תקנון החברה, הצהרת בעלי המניות של החברה והצהרת דירקטורים ראשונים של החברה על נכונותם לכהן כדירקטורים. כל המסמכים המוגשים לרשם החברות נדרשים להיות מאומתים כדין על ידי עורך דין.

 

 כל האמור לעיל בעניין הקמת חברה הינו למידע כללי ולא נועד לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי לכל מקרה ונסיבותיו המיוחדות.

 

 

משה גולדצויג, עו"ד


המחבר הינו עו"ד עצמאי העוסק בתחום האזרחי ודיני חברות. המשרד מייצג בין היתר חברות ויחידים בכל הקשור בהקמת חברה ומתן יעוץ משפטי שוטף לחברה.


ליצירת קשר: Mhref="mailto:moshe@goldandlaw.co.iloshe@Goldandlaw.co.il">">oshe@Goldandlaw.co.il טלפקס: 076-5465112 נייד: 052-6565112 אתר אינטרנט: www.Goldandlaw.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב