דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בגדי ילדים. מודעות לנוכח הצבע בבגדי ילדים. 

מאת    [ 29/03/2011 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 1970 פעמים ]

מערכת עצבים אנושית הינה מורכבת למדי ולצבע ישנה השפעה לא מבוטלת עליה. במיוחד כשמדובר בילדים עם מערכת עצבים עדינה הנמצאת בתהליך העיצוב וההתפתחות. מלתחה שנבחרת בצורה נכונה לפי מתאם הצבעים עשויה אפילו להרגיע את הילדים הנסערים, ולעורר את הילדים השקטים והמופנמים.

ישנם מחקרים רבים החוקרים את תפקיד הצבע והשפעתו על גוף, נפש והתנהגות, לעיתים המחקרים הללו סותרים אחד את השני. בבחירה נבונה של בגדי ילדים חשוב לזכור שמי שמכיר את ילדינו הכי טוב - זה אנחנו ההורים. עלינו לחוש את הילד, להתחבר לעולמו הפנימי ולעקוב אחרי תחושותיו. כל אלה  עשויים  לסייע לנו בקביעת כמה כללים על פיהם אנחנו נמשיך לבחור בגדי ילדים.

הצבע תמיד נוכח בחיינו. ישנם ארבעה צבעים בסיסיים:  אדום, כחול, ירוק, צהוב. כל שאר הצבעים הם גוון או שילוב של ארבעת הצבעים הבסיסיים.

צבע אדום מטפח  כוח רצון, אנרגיה והתלהבות. הוא צבע מעורר ומסעיר. כחול מסמל רוגע, שלווה, שביעות רצון. ירוק מסמל ביטחון עצמי, התמדה, עקשנות וצמיחה. צהוב מסמל  סקרנות, כמיהה, עליזות, שמחת חיים, תקשורת.

כל הכתוב לעיל הוא כלל, כאשר בכל כלל יש יוצא מהכלל. לדוגמא, ישנם אנשים שדווקא צבע אדום מרגיע אותם.

מלבד התכונות המאפיינות את הצבעים השונים, אי אפשר להתעלם מההעדפות האישיות של הילדים. כאשר הילד עדיין תינוק או פעוט ההורים הם אלה שקובעים מה ההעדפות שלו. הילד בתורו מנסה לחקות את הוריו, אך כאשר הוא גודל ההעדפות שלו מתחילות להשתנות, והוא כבר מודיע מה הוא רוצה ללבוש, ואיזה צבע הוא מעדיף.

רוב הילדים נמשכים לבגדים בצבעים עליזים ופחות מעדיפים צבעים אפלים, כגון אפור או חום. רב הפסיכולוגים טוענים כי צבעים בהירים ועליזים של הבגדים מרוממים מצב רוח, כאשר אפור ושחור גורמים לאדם יותר לנתח את עצמו ולעסוק בעולמו הפנימי. יחד עם זאת שילוב נכון של צבעים אלה עשוי למשוך את הילדים. יש כאלה שטוענים כי לבדים בצבעים ססגוניים, הכוללים פסים, או צורות גאומטריות שונות (לדוגמא, מלבנים, משולשים), יש השפעה מעוררת הגורמת לילדים לחוש עצבניים ולהתנהג בהתאם. אך שוב, גם במקרה הזה זו שאלה של שילוב נכון של צבעים וצורות וכמובן, הטמפרמנט של הילד. על בגדי ילדים להיות מגוונים, יפים ונוחים.

במידה וילדים הולכים לארוע יש להלבישם בבגדים חגיגיים, לבית הספר או לחוג יותר יתאימו בגדים בסגנון מתון, לשינה- יתאימו יותר צבעי פסטל.

לסיכום, למרות כל ההמלצות הכי חשוב זה לעקוב אחרי טעמו ותחושתו של הילד. עלינו, על ההורים, לשים לב כיצד ואם בכלל, משתנים מצבי רוח והתנהגותם של הילדים בהתאם לצבע בגד אותו הם לובשים, את מה הילדים מעדיפים ומרגישים בנוח. ואולי אז נצטרך פחות לעסוק בשאלה במה להלביש אותם.

מוגש ע"י www.babypilly.co.il

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב