דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיצויים לנפגעי תאונות דרכים 

מאת    [ 29/03/2011 ]

מילים במאמר: 513   [ נצפה 3393 פעמים ]

עברתם תאונת דרכים? אין ספק שחוויתם אירוע לא נעים. ראשית, אנחנו מקווים שמצבכם הבריאותי בכי טוב. כדי לשפר מעט את הרגשתכם, אנו רוצים לספר לכם כי לנפגעי תאונות דרכים מגיעים פיצויים נאים על פי החוק. כך, ניתן להקל מעט על החודשים הצפויים לאחר התאונה, שאינם פשוטים כלל וכלל.

על חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים

ב-1975 הוחלט על חקיקת חוק אשר יסדיר את הפגיעות בגוף האדם כתוצאה מתאונה (חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה-1975). בנוסח החוק, הובהר כי המונח 'תאונה' אינו כולל רק תאונות דרכים, אלא גם תאונת עבודה או פגיעה פיזית מסיבה מסוימת מקנים פיצויים. במילים אחרות: בכל אחד מהמקרים הללו, מגיעות לנפגע זכויות רפואיות וכספיות ממספר גופים.

אבל מי אשם בתאונה?

שאלת האחריות אינה משחקת פה תפקיד: גם כאשר הנפגע הוא האשם בתאונה, מגיעים לו פיצויים. זאת, כמובן, להוציא מקרים קיצוניים של פגיעה במתכוון. תנאי זה לא מפתיע בהתחשב בכך שהיו לא פעם מקרים של אנשים שפגעו בעצמם לצורך קבלת פיצויים, תוך שהם מתרצים את הפגיעה בתאונות שונות ומשונות, כיד הדמיון החופשית.

ממי מקבלים כסף?

את הפיצויים מעניקים מספר רב של גופים, בהתאם למקרה הנדון. לדוגמא, הולך רגל ייתבע פיצויים מחברת הביטוח של הרכב אשר פגע בו, בעוד שנהג של רכב העובר תאונה ידרוש פיצויים מהחברה שביטחה את מכוניתו. במקרים אחרים, דוגמת רכבים שאינם מבוטחים או תאונות פגע וברח, גורמים שונים עשויים לסייע לנפגע (ביניהם ניתן להזכיר את קרנית, הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים - Karnit.co.il).

תאונות דרכים מקנות זכות לתגמולים גם מגופים שאינם קשורים לענף התעבורה. בהקשר זה, ניתן לציין פיצויים הניתנים במסגרת דיני עבודה שונים, כמו ביטוחי חיים ומנהלים, פיצויים על אובדן כושר עבודה ועוד. כך, מתאפשר לנפגע לעבור ביתר קלות את החודשים הסמוכים לתאונה, בהם ייתכן מאד כי לא יוכל לעבוד.

גובה הפיצויים הניתנים במקרים של תאונות דרכים

פגיעות פיזיות ונפשיות שונות אשר חווה האדם מקנות לו פיצויים. בין היתר, ניתן למנות פגיעות נפש, חרדה, דיכאון, זעזוע מוח, חבלה בשמיעה, צלקות, פגיעות באיברים פנימיים והרשימה עוד ארוכה. חומרת הפגיעה וגובה הנכות שייקבע על פיה, משחקים גורם מרכזי בהחלטה על הכספים שיינתנו במסגרת הפיצוי.

גובה הנזק הפיזי במקרים של תאונות דרכים נקבע לרוב על ידי מומחים רפואיים, אשר ממנה בית המשפט. בנוסף, נלקחים בחשבון אובדן כושר ההשתכרות, הפסדי שכר בגין חוסר עבודה, הוצאות על טיפולים, הוצאות משפטיות וכן הלאה. כל סכום נקבע בקפידה לפי מאפייני המקרה, תוך שקילת המשקל היחסי של מכלול הגורמים.

לעיתים, קבלת פיצויים לנפגעי תאונות דרכים אינה פשוטה

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, ייתכן מאד כי הבחנתם כבר שקבלת הכספים עלולה לגזול מכם כוחות נפשיים רבים. חברת הביטוח של הרכב, אשר שמחה לקבל את כספיכם, שוכחת פתאום את תפקידה ומנסה להתחמק מתשלום הנזק. דוגמא נוספת: אנשים רבים אשר דורשים כספי ביטוח לאומי, נתקלים במערכת מסובכת מבחינה בירוקרטית.

אם ברצונכם להבטיח את קבלת כספי הפיצויים אשר מגיעים לכם, ההמלצה שלנו היא שתיעזרו בגורם מקצועי אשר בקיא בתחום. עורך דין לענייני נזיקין, למשל, עשוי בהחלט להיות פיתרון טוב. הוא ינהל עבורכם את המשא ומתן עם כל הגורמים הרלוונטים, כך שתוכלו לקבל את הכספים אשר מגיעים לכם על פי חוק, ובזמן הנקוב. כי תאונות דרכים אמנם עשויות להיראות עבורכם כמו סוף העולם, אולם החיים ממשיכים גם לאחריהן.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב