דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עצים מלאכותיים: להכניע את היער 

מאת    [ 29/03/2011 ]

מילים במאמר: 503   [ נצפה 2739 פעמים ]

אילו זיכרונות מעוררים בנו עצים מלאכותיים? כשאנו חושבים על עצים, לאן מובילה אותנו המחשבה שלנו? האם כשאנו רואים עץ אנו חושבים על שדירה בעיר? ואולי על עצים ליד הנחל? ואולי אנחנו חשובים על יער? נדמה שיש קשר עמוק במחשבה שלנו בין העץ הבודד ובין היער. נדמה שכל עץ שאותו אנחנו רואים מסתיר מאחוריו את ביתו האמיתי: את היער. לכן גם עצים מלאכותיים מתקשרים תדירות במחשבתנו אל היער הנסתר מהעין, היער שנמצא אי שם, היער שעליו אנחנו חושבים כשאנו רואים אפילו עץ אחד בודד. ואולי דווקא העץ בודד מזכיר לנו יותר מכל את היער.

עיצוב באמצעות עצים מלאכותיים הוא עניין מקובל גם בבתים פרטיים וגם במרחבים ציבוריים. השימוש בכל מיני סוגים של צמחייה מלאכותית – בין אם מדובר במיני עצים מלאכותיים או אפילו במיני פירות מלאכותיים – משתמש במודע או שלא במודע בקשר שמעורר בנו העץ הבודד בינו ובין היער. היער מאז ומעולם מרתק את מחשבתו של האדם ואפילו אנשים שמעולם לא ראו יער עדיין נהנים מסיפורים עליו וחשים במסתורין שהולך יד ביד עם היער. כאשר עושים שימוש בכל מיני עצים מלאכותים לא משתמשים רק במה שנראה לעין – הגזע, הענפים, העלים וכן הלאה – אלא גם במה שהוא מסמל או, יותר נכון, ברגשות שהוא מעורר בקרבנו. אי-אפשר לדבר על עצים מלאכותיים מבלי לדבר על הרגשות שהם מעוררים.

מובן מאליו שאנשים שונים מגיבים בצורה שונה כלפי עצים מלאכותיים. יש מי שאינו רואה בהם דבר ואין לו כל תגובה רגשית כלפיהם. אחרים אולי מגיבים בצורה קיצנית למראם של עצים מלאכותים. אבל רוב מי שנמצא במקום שבו הונחו עצים מלאכותיים מגיב אליהם ברמה לא לחלוטין מודעת – הוא רואה אותם אבל הוא לא ממש רואה, הוא מודע לכך שהם נמצאים בסביבה שלו אבל הוא לא לחלוטין מודע אליהם. התגובה שהם מעוררים בו היא לא תמיד ברורה ולא תמיד חזקה. אבל כמו כל חפץ שנצא בסביבתנו הם מעוררים בנו תגובה גם אם אנחנו לא שמים ליבנו לכך בדרך כלל.

עצים מלאכותיים יכולים לעורר תגובה שמשלבת בתוכה כמעט דבר והיפוכו. מצד אחד הם גורמים לנו לחשוב על הטבע, על אותו יער מסתורי שהוא ביתם האמיתי של כל העצים בעולם. מצד שני עצם הנוכחות שלהם במרחב התרבותי – במשרד, בסלון הבית, בחצר, בחדר ההמתנה, באולם כניסה, במרכז קניות וכן הלאה – הופכת אותם לשבויים בידינו ולכן הם מעוררים בנו את תחושת השליטה שליש לנו – או שאנחנו חושבים שיש לנו – על הטבע. כך, בו זמנית, עצים מלאכותיים משדרים לנו את המסתורין של היער, את תחושה של הלא נודע והמעט מפחיד יחד עם הביטחון שמעניקה לנו התרבות ותחושת האדנות שיש לנו כלפי העולם שמסביבנו.

חשוב להבין אילו תחושות מעוררים בנו הסוגים השונים של צמחייה מלאכותית שבהם אנחנו עושים שימוש בעיצוב החללים השונים. פירות מלאכותיים אינם מעוררים בנו את אותה התגובה שמעוררים בנו עצים מלאכותיים. לכן כאשר אנחנו עושים שימוש בכל סוג שהוא של צמחייה מלאכותית – פירות מלאכותיים, פרחי משי או עצים מלאכותיים – חשוב להבין את ההשפעה שיש להם על מי שרואה אותם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב