דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עצים מלאכותיים: כשאי אפשר לראות את היער 

מאת    [ 29/03/2011 ]

מילים במאמר: 494   [ נצפה 2435 פעמים ]

אצא לי אל היער לראות את העצים הגבוהים ויפי הצמרת. ביער שרות הציפורים, השמש חודרת מבעד לצמרות והרוח נושבת בין העלים המזמרים. הייתי מאוד רוצה לצאת אל היער אבל אני תקוע במשרד מול המחשב ואני יכול רק לחלום על היער. במקום יער יש לי עצים מלאכותיים.

לפני שאתם מזלזלים בכל אותם עצים מלאכותיים הרשו לי לשאול אתכם שאלה. האם אתם נגד פשרות? האם כל החיים שלכם הם חיים בשחור ולבן? חיים של הכול או לא כלום? האם אתם מוותרים על הנאה כלשהי רק כי היא לא "הדבר האמיתי", רק כי היא לא מושלמת, רק כי היא לא אבסולוטית? הרי כל החיים שלנו הם חיים של פשרות. אנחנו הולכים לעבודה כי אנחנו צריכים ורק לעיתים רחוקות כי אנו רוצים. רבים מאיתנו היו מעדיפים לצאת אל היער ולשוח בין העצים אבל יש לנו עבודה ולכן אנחנו צריכים לוותר על היער ולהסתפק בכמה עצים מלאכותיים.

עצים מלאכותים או פירות מלאכותיים או צמחייה מלאכותית אולי אינם הדבר האמיתי. אבל כאשר אנחנו סגורים במשרד ושקועים בעבודה שלנו אנחנו שמחים מאוד ליהנות מדבר מה שמזכיר לנו שמחוץ לעבודה עדיין יש עולם אמיתי שבו צומחים עצים, שבו פירות גדלים על העצים ושבו הציפורים שרות על העצים. אף אחד לא מתיימר לטעון שהוא יעדיף לשוטט בתוך יער של עצים מלאכותיים אם ניתנת לו ההזדמנות לשוטט ביער של עצים אמיתיים. אבל המציאות איננה מרחמת עלינו ועלינו לקבל אותה בהכנעה. כדי שהיא תהיה נסבלת אנחנו משתדלים להזכיר לנו ולמציאות עצמה שיש בעולם עוד עצים ויערות וציפורים שרות.

זו הסיבה שכאשר מייצרים עצים מלאכותיים לא מנסים לעשות אותם זהים בכל המובנים לעצים אמיתיים. אף אחד לא מייצר עצים מלאכותיים שעומדים בשלכת, שצריך להשקות אותם, שכל מיני חרקים גרים בהם ומתרבים בתוכם ושאר עניינים השמורים לעצי היער. עצים מלאכותיים נועדו להיות מלאכותיים. אין בהם את הטבע אלא רק אזכור של הטבע, רמז לטבע, חיקוי של הטבע. אף אחד מאיתנו – לפחות מי שדעתו לא נטרפה עליו – לא לוקח ביס מפרי כשהוא נתקל בקערה של פירות מלאכותיים. הם נועדו להזכיר לו שיש פירות בעולם אבל הם לא נועדו להוות תחליף לכל אותם פירות.

עצים מלאכותים הם יצירי דמיון והם יוצרי דמיון. כאשר אנחנו רואים עצים מלאכותיים אנחנו לא רק רואים אותם אלא לרגע קט – קצר יותר או ארוך יותר, תלוי בצופה – הם לוקחים אותנו אל היער, אל העצים הגבוהים ואל השבילים שמתפתלים ביניהם. עצים מלאכותיים מפעילים את הדמיון שלנו וכך הם מאפשרים לנו לברוח לרגע מהמשרד שבו אנחנו לכודים ולהיות לרגע חופשיים בין העצים שביער הרחוק. אלו הם יצירי דמיון – הדמיון של מי שיצר את העצים – והם יוצרים דמיון, הם לוקחים אותנו אל מקום אחר.

אני לא חושב שרבים מביננו היו רוצים להחליף את כל העצים בעולם במיני עצים מלאכותיים כשם שהם לא רוצים שבשוק ימכרו רק פירות מלאכותיים. כולנו רוצים לדעת שהיערות והעצים מחכים לנו שנבוא לשוטט בהם ברגע שנתפנה מהעבודה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב