דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על המחוקק להגן על כספי הסוחרים ולחייב חברות מסחר להקצות חשבון נאמנות נפרד 

מאת    [ 29/03/2011 ]

מילים במאמר: 331   [ נצפה 2358 פעמים ]

בדיון משפטי (20.1.11) שנערך לאחרונה במחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל אביב, ציין לשבח רשם בית הדין חגי ברנר, את חברת פורקס פלייס המנהלת באופן הגון ושקוף חשבון נאמנות בו שמורים כספי לקוחותיה. הערה זו מעלה שאלות לגבי התנהלותן של חברות מתחרות אחרות - האם חברת פורקס פלייס כל כך שונה בנוף המסחר האלטרנטיבי שרשם בבית המשפט מוצא לנכון לציין לחיוב עובדה זו? מסתבר שכן.

 

כתוצאה מהדברים קורא מנכ"ל חברת פורקס פלייס שלום פרץ למחוקק להסדיר במהירות את הבקרה על ניהול כספם של סוחרי המט"ח והעברתם לחשבונות נאמנות. פרץ גם קורא למחוקק לבדוק את היציבות הפיננסית של כל חברות המסחר במט"ח, במצב אפשרי של משיכה גורפת של כל הכספים.

 

כידוע, אחת מדרישותיו הבולטות של המחוקק היא שמירה על כספי הלקוחות בנאמנות, דבר המבטיח לסוחר ביטחון ושקט פיננסי שכן כספו אינו חשוף לסיכונים. בפועל, לא ברור מי מהחברות אכן מפנות את כספי לקוחותיהן לחשבון נאמנות שכן מהלך זה מקטין משמעותית את יכולתן לבצע השקעות עצמאיות משלהן. מתוך כך עולה שאלה נוספת שעל המחוקק לבחון באופן יסודי – כיצד יכול סוחר מט"ח לתבוע את כספו כשיתקל בעוולה כנגדו, כשמרבית החברות רשומות באיי הבתולה ובכך מונעות מעצמן תביעות משפטיות.

 

פרץ, שחברתו פורקס פלייס רשומה בישראל, אומר: "הביקורת הקשה על חברות המסחר במט"ח ברורה והגיונית למדיי על רקע התנהלותן של חברות רבות הפועלות בתחום זה. לנו, חברות המסחר המחויבות לחוק ולבקרה, אינטרס מובהק לשנות את המצב, לחזק את מעמדנו כחברת מסחר במט"ח לגיטימית שבראש ובראשונה רואה לנגד עיניה את הביטחון הפיננסי ושביעות הרצון של הסוחרים - לקוחותינו. כולי תקווה כי המחוקק ייקח בחשבון גם פרצות שכאלה וידאג למגר אותן באופן נחרץ, לטובת השוק כולו".

 

 

חברת פורקס פלייס 4XP היא מחברות המסחר האלטרנטיבי הותיקות והמובילות בארץ. לחברה למעלה מ-6,000 לקוחות ופעילות בינ"ל ענפה. החברה רשומה בישראל ופועלת מרמת גן. www.4XP.co.il

 

משרד יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי ושיווקי הוקם באוקטובר 2005 ומשרת מאז חברות טכנולוגיה מובילות וסטארטאפים בראשית דרכם המקצועית. המשרד מתבסס על ראייה שיווקית רחבה המחברת בין כל פעילויות השיווק והתקשורת הנדרשות לארגון. את המשרד מנהלת עינת מירון, בעלת ניסיון עשיר של למעלה מ-16 שנים בכל ערוצי המדיה השונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב