דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בר מצווה ? טיול או מסיבה ? 

מאת    [ 20/08/2007 ]

מילים במאמר: 819   [ נצפה 5300 פעמים ]

בר מצווה - טיול או מסיבה ?

לפני שהגעתי לגיל מצוות, ההורים שלי לא ממש ידעו מה עדיף, טיול בר מצווה או מסיבת בר מצווה בגן אירועים או אולם או אפילו מסיבת בר מצווה בגינה עם אטרקציות, ברביקיו ותקליטן.

אחרי דילמות קשות של הורי, הוחלט לשתף אותי - חתן בר המצווה - בקבלת ההחלטה הגורלית: טיול בר מצווה או מסיבת בר מצווה ?

לפני שאני מפרט לכם, הורים יקרים, את היתרונות והחסרונות של כל אפשרות אני רוצה לציין כי מבחינתי אפשר לשלב את כל האפשרויות אבל צריך לדעת איך ...

טיול בר מצווה:

כמו שאתם בוודאי מדמיינים, טיול בר מצווה יכול להיות חוויה מושלמת ואפילו מתנת בר מצווה משגעת עם טיול באחת ממדינות העולם (אפשר גם לשלב מספר מדינות) וחזרה לארץ עם חוויות משגעות וסיפורים עד אין סוף לכל החברים שלא נסעו לטיול בר מצווה.

אין גבול למדינות בהן ניתן לערוך טיול בר מצווה איכותי החל במדינות אירופה המקסימות (אנגליה, שווייץ, צרפת, הולנד וכו'...) דרך יבשת אמריקה הגדולה (ארצות הברית, קנדה או דרום אמריקה) ואפשר גם לתכנן טיול בר מצווה במדינות המזרח (תאילנד, הודו, סין וכו'...)

משך הזמן שבו רצוי לעשות טיול בר מצווה תלוי בתאריך המתוכנן לטיול וכמובן בכמות הכסף שאתה מתכננים להוציא על טיול בר מצווה (במקרה שיש יותר מילד אחד הסיפור מתחיל להיות יקר). אני ממליץ על טיול בר מצווה נעים, איכותי ומיוחד בתקופה של בין עשרה ימים לשלושה שבועות- חודש אבל זאת המלצה שלי בלבד.

בכל טיול בר מצווה שעושים עם המשפחה ניתן ורצוי לשכור רכב משפחתי נחמד ובעזרתו להגיע לכל יעד (בעיקר באירופה) ולחצות מדינות לרוחבן ולאורכן ואף לעבור בין מדינות ולהספיק לראות בשבועיים שלוש- ארבע מדינות מבלי להתרוצץ בין שדות תעופה, תחנות רכבת או אוטובוסים צפופים ולא נוחים, הכבישים שם נעימים לנהיגה והניווט לא קשה כל כך.

אחד החסרונות הבולטים בטיול בר מצווה משפחתי הוא שבמקרה ויש לכם ילדים קטנים או תינוקות, המסע יכול להיות מפרך יותר ולפעמים גם סף העצבים עולה על גדותיו. הילדים רוצים גלידות, צעצועים וכשההורים רוצים לראות ארמון יפה או מוזיאון מיוחד שאין בארץ תוכלו לשמוע זמזום מעצבן באוזן של ילד טורדני עם כאבים ברגליים וראש כואב ועייפים כרונית שכמובן עוברים עם הגעתכם לחנות הגלידות הקרובה...

לסיכום:

טיול בר מצווה יכול להיות חוויה מדהימה עבור חתן הבר מצווה וכמובן עבור כל המשפחה אך מומלץ לעשות חושבים לפני שמוציאים את כל הילדים לטיול משפחתי ברחבי העולם.


מסיבת בר מצווה:

ארגון מסיבת בר מצווה בכל אולם אירועים או גן אירועים יכולה להסתכם מצד אחד בעלויות גבוהות אבל מצד שני - איזו שמחה תהיה במסיבה ?

אם תשאלו אותי, עדיפה מסיבת בר מצווה בגינה הפרטית או במתנ''ס קרוב עם כל החברים מהכיתה ומהשכונה כי אחרת בכל אולם אירועים או גן אירועים 80% מכלל המוזמנים יהיו של ההורים ולא שלי ולכן אני מעדיף מסיבה אינטימית עם חברים בלבד.

חגיגת בר מצווה באולם או גן אירועים יכולה להיות מדהימה: קבלת פנים מיוחדת, בר משקאות לאורחים הבוגרים, תקליטן מצויין, רחבת ריקודים עמוסה ברקדנים מתחילים וספק קייטרינג שממלא את הקיבה של האורחים, בנאלי, לא?

הטרנד החדש, והייתי כבר בכמה מסיבות בר מצווה של חברים, הוא מסיבת בר מצווה בגינה הפרטית וגם לשם מביאים את מיטב הספקים: תקליטן מדליק, קייטרינג טעים, מפעילי השור הזועם ומתנפחים אחרים ההבדל העיקרי הוא שבמסיבת בר מצווה בבית או בגינה מזמינים רק את החברים הקרובים מהכיתה ומהשכונה ואת הדודים, המסיבה מדליקה וגם העלויות מצטמצמות.

עוד דבר קטן אבל משמעותי הוא שבמסיבת בר מצווה באולם אירועים או גן אירועים כל המשפחה צריכה ללכת לקניון או לחנות מעצבים ולקנות חליפות, שמלות ערב ובגדים יפים ומיוחדים לעומת בר מצווה בגינה ששם כל אחד יכול ללבוש את מה שנוח לו ומה שיש בארון.

יכול להיות שאם היו עושים לי בר מצווה באולם אירועים או בגן אירועים האורחים הרבים היו מביאים יותר מתנות או יותר כסף והיו עוזרים בכיסוי ההוצאות והיו פותחים לי קופת חסכון נחמדה בבנק אבל מסיבת בר מצווה בגינה משאירה את ההורים שלי עם הוצאות קטנות יותר ופותחות את האפשרות לעשות טיול בר מצווה בנוסף למסיבה.

לסיכום:

מסיבת בר מצווה בכל אולם אירועים או גן אירועים יכולה להפוך למסיבת בר מצווה של ההורים ולא של חתן בר המצווה ורוב הסיכויים הם שחתן בר המצווה אפילו לא יכיר את האורחים שהגיעו לחגוג איתו בר מצווה.

מסיבת בר מצווה בגינה או במנתנ''ס יכולה להיות אינטימית יותר, מדליקה יותר וכמובן חסכונית יותר מבחינת עלויות.

אז איזו בר מצווה אני מעדיף:

כמו שכבר ציינתי בתחילת המאמר, אני מעדיף לשלב בין שתי האפשרויות: מסיבת בר מצווה וגם טיול בר מצווה מיוחד, עכשיו נשאלת השאלה איך משלבים ביניהן ?

שילוב מסיבת בר מצווה וגם טיול בר מצווה

השילוב שמבחינתי הוא הדבר הנכון הוא מסיבת בר מצווה אינטימית בבית ולאחריה (עדיף בחודשים יולי אוגוסט בגלל החופש הגדול) טיול בר מצווה של שבוע- עשרה ימים באירופה ואם לא יישאר הרבה כסף אחרי מסיבת בר מצווה בבית אז אפשר אפילו לטוס עם אחד ההורים (אבא או אמא) או לטוס בלי האחים.

בכל מקרה, גם אם עושים מסיבת בר מצווה בתוך אולם אירועים או בגן אירועים או אם עושים מסיבת בר מצווה בגינה או שמחליטים לעשות טיול בר מצווה, דבר אחד בטוח - בר מצווה חוגגים רק פעם אחת בחיים וכדאי להשקיע !!!

עופר הירש
www.eruaneto.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב