דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חקירת קטין- חזרה מעדות או הודאה 

מאת    [ 28/03/2011 ]

מילים במאמר: 778   [ נצפה 3607 פעמים ]

נמרוד נחקר במשטרה בחשד להשתתפות באירוע בו בוצעו מעשים מגונים בבת כיתתו. הנערים בילו יחד במסיבה, שתו קצת ולפי החשד החלו לגפף את הנערה, לנשקה בכוח ולגעת באברי גוף מוצנעים. בעת חקירתו סיפר נמרוד איך יזם אחד החברים את המעשה ואף ניסה למסטל את הנערה עם חשיש שהביא.  לאחר נתינת העדות וקביעת עסקת הטיעון, החליט נמרוד שהוא חוזר בו מעדותו

כאשר קטין נחקר במשטרה, חייבת החקירה להיעשות במשנה זהירות, תוך שמירה על כללים ברורים. קטינים נוחים להשפעה, לא תמיד מבינים עד הסוף את השלכות המעשה ולא פעם רואים בחקירה הזדמנות לנקום או להסיט את האשמה למקום אחר, הרחק מהם או גרוע מזה, הזדמנות להתרברב על מעשה שלא עשו ויכול לחסל את עתידם..

הקטין מסר עדות או הודאה ורוצה לחזור בו מדבריו, הנה מה שאתם חייבים לדעת

נתחיל מכך שעדיף תמיד לא להגיע למצב של חזרה מעדות או הודאה ולהתנהל נכון וחכם כבר מהרגע הראשון. זו הסיבה שחשוב מאוד להכין את הקטין לפני חקירה על ידי התייעצות עם עורך דין, להבין ממנו מה המידע שברשותנו ולהנחות אותו איך להגיב בעת החקירה.

מהן הסיבות בגינן יכול קטין לחזור בו מדברים שאמר בעת חקירה פלילית

  • הוא דיבר מתוך פחד, לחץ או בלבול. מעמד החקירה הפחיד אותו וגרם לו לפלוט שטויות
  • הוא לא זכר או לא ידע בדיוק את פרטי האירוע, אולם רצה לרצות את החוקרים ולכן השלים פערים מתוך דמיונו או מה שנראה לו
  • הוא רצה להגן על מישהו. חבר קרוב, אהבה צעירה. בגיל ההתבגרות נוטים צעירים לראות את החברות כערך עליון ויעשו הכול על מנת להגן על חבר, גם במחיר של נזק לעצמם. באותה נימה חשוב לציין גם את ההלשנה. בעבור קטין, למסור מידע על קטין אחר זו הלשנה ואף אחד אינו רוצה להיות מלשן
  • הוא רוצה להיראות גבר, חשוב. ולכן ייחס לעצמו דברים שלא עשה, מתוך מחשבה שזה יגרום לו להיראות טוב יותר בעיני החברים, מבלי להבין את השלכות המעשה על עתידו.
  • הוא לא הבין את המעמד בו הוא נמצא וחושב שמדובר בקטע מסרט.

אסף נחקר במשטרה בחשד שעמד בראש כנופיית נוער בהתעוות. הוא נחשד בכך ששידל צעירים אחרים לאיים ולסחוט ילדים קטנים מהם, לגעת בנערות ללא רשותן ולעשות ככל העולה על רוחם. בחקירה התנהל אסף בביטחון של נער מקובל שיש לו הכול. הוא התרברב בשליטה שיש לו על בני נוער אחרים. סיפר איך שכנע אותם לבצע פשעים ולא הבין כלל את הנזק שהוא גורם לעצמו, בעדות שמסר.

איך מחלצים את הקטין מעדות או הודאה לא מדויקת, באמצעות עורך דין פלילי

  • חשוב להבין מה מפרטי העדות או ההודאה לא היו מדויקים ומאיזו סיבה נמסרו הדברים לחוקרים. חקירה של קטינים יכולה להיות דבר מאוד מעייף ואמוציונאלי ועל עורך הדין המייצג את החשוד לסייע לו לחזור בו מדבריו, תוך נימוק הסיבה בצורה רציונאלית.
  • גם אם קטין הודה במעשים המיוחסים לו או מסר עדות מפורטת, הוא רשאי לחזור בו מעדותו. החוקרים צריכים להוכיח את מעורבותו במקרה על ידי ראיות והוכחות ולא להסתמך רק על המילה שלו. אם כל מה שעומד נגדו זו העדות שלו, סביר להניח שמדובר בתיק רופף שניתן להפריך.
  • כאשר מדובר בקטינים, בייחוד אם זו עבירה ראשונה שנעשה מתוך חוסר שיקול דעת, נוטה החוק להמשיך בהליכים משפטיים רק אם מדובר בתיק יציב ומוכח. החשיבה הגורפת היא מתן הזדמנות לשיקום ולא גרירה של הקטין אל מערכת המשפט ועולם הפשע.

קטין נחקר במשטרה ומסר עדות או הודאה? הוא לא בטוח, מתחרט, עשה זאת מהסיבות הלא נכונות ? משרד נגה ויזל, המתמחה במשפט פלילי יעמוד לשרותכם, על מנת לתקן את הנזק.

המידע שלפניכם הינו כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחברת אינה נושאת באחריות כלשהי כלפי הקוראים ואלה נדרשים לקבל ייעוץ מקצועי משפטי ו/או אחר לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים

נוגה ויזל עורכת דין פלילי .

נייד : 052-3295296

אתר המשרד :

http://nogawiesel.com/


רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב
***********
המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד.
***********



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב