דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסודות מאחורי המדפים -הידעתם שמכירות המוצרים שאינם מזון ברשתות המזון גבוהות מממכירות רשתות העשה זאת בעצמך ? 

מאת    [ 28/03/2011 ]

מילים במאמר: 368   [ נצפה 2103 פעמים ]

הסודות מאחורי המדפים – הידעתם שמכירות המוצרים שאינם מזון ברשתות המזון גבוהות ממכירות רשתות "העשה זאת בעצמך" ?

 

 

יובל לובנשטיין

 

 

שאנו חושבים על רשתות המזון, מה שעולה לנו בראש זה מיד מוצרי מזון ומוצרי הניקוי והטואלטיקה ואילו המוצרים "האחרים", כמו מוצרי החשמל הקטנים, המגבת הכוס והחולצה, לא מתחברים באופן מהיר ומובן מאליו.

 

הידעתם ?

היקף מכירות המוצרים הנ"ל non food ברשתות המזון בארץ גבוה מסך המכירות של הרשתות אשר זה תחום עיסוקן ומקור מחצבתן ?

אין פלא שרשתות "העשה זאת בעצמך" רואות ברשתות המזון את המתחרה העיקרי שלהן, בדומה לרשת הסופר פארם, אשר רואה ברשתות המזון את המתחרה העיקרי שלה ולא את הניופארם.

 

הסיבה היא אחת והיא פשוטה וברורה וקוראים לה – הבטן.

הצורך הקיומי שלנו, מביא אותנו לקנות מוצרי מזון ועל הדרך אנו נחשפים למוצרים אלה וקונים אותם מדי פעם.

"מדי פעם זה" מגיע להיקפים אדירים בכמויות הפריטים ומגיע לרמה של כ- 600,000 מוצרים שונים בשבוע רק בשופרסל ועוד כמות של כ- 400,000 פריטים בשבוע ברשת מגה.

כמויות אלה של פריטים (לא כלולים בהם חומרי הניקוי, החד פעמי, משחות השיניים והטואלטיקה) כלולים בהם נורות חשמל, כוסות, סכו"ם, מגבות, נעלי בית וחולצות.

מובן שזו כמות ממוצעת רגילה ולקראת החג אנו רואים, גידולים ניכרים בפעילות לפעמים עד פי 2-3 מהממוצע הרגיל.

זו הסיבה לרצונן העז של רשתות המזון להרחיב קטגוריה, ייחודית זו, אשר אינה מתחרה בחנות עם שאר המוצרים, אלא רק משלימה ומעצימה את סל הקנייה של הלקוח, לצד הגברת המגוון וחוויית הקנייה.

מנגד נמצאות רשתות "העשה זאת בעצמך", אשר נאלצות להתמודד על הלקוחות כל פעם מחדש ואשר נדרש מהן להיות יותר ויותר מקצועיות, על מנת להשלים את סל המוצרים שהלקוח לא יכול להשיג ברשתות המזון.

הצהרתה האחרונה של רשת מגה, על כוונתה להיכנס לתחום "העשה זאת בעצמך", תגביר את התחרות ותציב בעיקר בפני רשת אייס, אתגרים נוספים לאלו הקיימים כיום.

 

 

 

יובל לובנשטיין משמש כיועץ לחברות מוצרי הצריכה, ניהל בעבר את פעילות הלא מזון של שופרסל ובהום סנטר שימש כסמנכ"ל מסחר ויבוא.

יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב