הסודות מאחורי המדפים – הידעתם שמכירות המוצרים שאינם מזון ברשתות המזון גבוהות ממכירות רשתות "העשה זאת בעצמך" ?
יובל לובנשטיין
שאנו חושבים על רשתות המזון, מה שעולה לנו בראש זה מיד מוצרי מזון ומוצרי הניקוי והטואלטיקה ואילו המוצרים "האחרים", כמו מוצרי החשמל הקטנים, המגבת הכוס והחולצה, לא מתחברים באופן מהיר ומובן מאליו.
הידעתם ?
היקף מכירות המוצרים הנ"ל non food ברשתות המזון בארץ גבוה מסך המכירות של הרשתות אשר זה תחום עיסוקן ומקור מחצבתן ?
אין פלא שרשתות "העשה זאת בעצמך" רואות ברשתות המזון את המתחרה העיקרי שלהן, בדומה לרשת הסופר פארם, אשר רואה ברשתות המזון את המתחרה העיקרי שלה ולא את הניופארם.
הסיבה היא אחת והיא פשוטה וברורה וקוראים לה – הבטן.
הצורך הקיומי שלנו, מביא אותנו לקנות מוצרי מזון ועל הדרך אנו נחשפים למוצרים אלה וקונים אותם מדי פעם.
"מדי פעם זה" מגיע להיקפים אדירים בכמויות הפריטים ומגיע לרמה של כ- 600,000 מוצרים שונים בשבוע רק בשופרסל ועוד כמות של כ- 400,000 פריטים בשבוע ברשת מגה.
כמויות אלה של פריטים (לא כלולים בהם חומרי הניקוי, החד פעמי, משחות השיניים והטואלטיקה) כלולים בהם נורות חשמל, כוסות, סכו"ם, מגבות, נעלי בית וחולצות.
מובן שזו כמות ממוצעת רגילה ולקראת החג אנו רואים, גידולים ניכרים בפעילות לפעמים עד פי 2-3 מהממוצע הרגיל.
זו הסיבה לרצונן העז של רשתות המזון להרחיב קטגוריה, ייחודית זו, אשר אינה מתחרה בחנות עם שאר המוצרים, אלא רק משלימה ומעצימה את סל הקנייה של הלקוח, לצד הגברת המגוון וחוויית הקנייה.
מנגד נמצאות רשתות "העשה זאת בעצמך", אשר נאלצות להתמודד על הלקוחות כל פעם מחדש ואשר נדרש מהן להיות יותר ויותר מקצועיות, על מנת להשלים את סל המוצרים שהלקוח לא יכול להשיג ברשתות המזון.
הצהרתה האחרונה של רשת מגה, על כוונתה להיכנס לתחום "העשה זאת בעצמך", תגביר את התחרות ותציב בעיקר בפני רשת אייס, אתגרים נוספים לאלו הקיימים כיום.
יובל לובנשטיין משמש כיועץ לחברות מוצרי הצריכה, ניהל בעבר את פעילות הלא מזון של שופרסל ובהום סנטר שימש כסמנכ"ל מסחר ויבוא.
יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר