דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודים המאפשרים תעסוקה בחינוך והוראה 

מאת    [ 28/03/2011 ]

מילים במאמר: 304   [ נצפה 2605 פעמים ]

דווקא בעידן שבו מערכת החינוך בישראל נמצאת בירידה, הרצון לאייש משרות הוראה בבתי הספר הופך לאופציה מאתגרת עבור רבים - הבוחרים בתוכניות לימודי חינוך, לימודי חינוך גופני, וכן תוכניות המשלבות תואר ראשון בתחומים מסוימים עם רכישה של תעודת הוראה.

תואר ראשון בחינוך נחשב לאחת מהאופציות השכיחות לרכישה של תעודת הוראה. במהלך לימודי חינוך רוכשים הסטודנטים התמחות להוראה לאוכלוסייה מסוימת - כגון חינוך מיוחד, תואר ראשון בחינוך לגיל הרך, ועוד. בסיום תקופת ההכשרה, בוגרים של לימודי חינוך יוכלו להשתלב במערכת כמורים וכמחנכים.

לימודי חינוך גופני נחשבים לממוקדים יותר, והם מעניקים הזדמנות לעסוק בהוראת החינוך הגופני, הנחשב למקצוע חובה בבתי הספר הממלכתיים בישראל - ולכן קיימת דרישה רבה לבוגרי תואר ראשון בחינוך גופני. תוכנית תואר ראשון בחינוך גופני כוללת גם לימוד של התמחויות שונות, המאפשרות לרכוש ידע ממוקד בהוראת חינוך גופני לאוכלוסיות שונות - כגון חינוך גופני למבוגרים, תואר ראשון בחינוך גופני לגיל הרך, ועוד.

קיימת האפשרות לשלב בין לימודים אקדמיים, המעניקים הכשרה מקצועית לתעסוקה בתחומים שונים, לבין רכישה של תעודת הוראה במקצוע שנלמד. תואר ראשון בתזונה מאפשר בין היתר לשלב את לימודי תזונה עם רכישה של תעודת הוראה - תוכנית לימודי תזונה כוללת רכישה של ידע רב על תזונה נכונה, מרכיבי מזון חיוניים, וכן התאמת תפריט אכילה יומי בהתאם למצבם הבריאותי של בני האדם. לכן, חלק מהבוגרים של תואר ראשון בתזונה יוכלו להעביר שיעורים והרצאות רלוונטיות בתחום - משום שמדובר בענף בעל מתפתח במיוחד בשנים האחרונות, קיימת אליו דרישה במערכת החינוך.

לימודי תקשורת הם תחום שנלמד באופן מקיף בבתי הספר בישראל - בין במסגרת שיעורים במגמות לימוד בבתי הספר התיכוניים או כמקצוע חובה. לכן, חלק מהמוסדות האקדמאיים מאפשרים לשלב תואר ראשון בתקשורת עם שיעורים העוסקים במתן ההכשרה הדרושה לקבלת תעודת הוראה של לימודי תקשורת. תואר ראשון בתקשורת עוסק בהיבטים תיאורטיים רבים של התחום, כגון היסטוריה של אמצעי התקשורת, שניתן להעביר הלאה לתלמידים במערכת החינוך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב