אז החלטתם לתת לחזון שלכם כנפיים והתחיל תהליך שבסופו אתם רוצים לראות אתר מצליח ממש כמו שאתם רואים אותו אצלכם בראש. בהנחה שאתם כבר מבינים את הסדר הנכון שבו האתר מתפתח על ציר הזמן: אפיון אתר -> פיתוח אתר -> גרפיקה -> אחסון -> קידום אתרים... יש להתחיל לחפש את הספקים המתאימים.
בישראל המצב הוא שכמעט כל בית תוכנה היום אוגר בתוכו את כל השירותים שאפשר לחשוב עליהם בתחום האינטרנט וכך נוצר מצב שבו בית התוכנה מציע לך: אפיון אתר , פיתוח, גרפיקה, קידום... והכל במחיר אחד, עם כתובת אחת ממש בלי דאגות. האם זה נכון שמקום אחד מחזקי בכל המפתחות? אפשר להגיד שבמקרים מסויימים כן אבל לרוב ממש ממש לא.
מתי כן כדאי פתרונות אינטרנט באותו הבית?
לדוגמה: כאשר אתם רוצים אתר תדמיתי שהמורכבות שלו פשוטה למדי ללא צורך בשיווק מקצועי. אז כן, במקרה זה ישנם פתרונות רבים והרבה חברות מציעות תבניות מוכנות מראש של אתרים פשוטים לתפעול ותחזוק שכולל כבר אחסון ואפילו חבילת קידום על חשבון הבית. ישנם אפילו פתרונות אינטרנט חינמיים כגון WORDPRESS או GOOGLE SITES שבעזרתם אפשר לבנות אתר בקלות ללא צורך בתכנת וללא צורך באחסון צד שלישי והנה חסכתם לכם המון. זה נכון לאנשים המחפשים לפתוח אתר לחוג הכדורגל שלהם, או אתר עבור הנולד הרך שנולד וכד'. ישנם אבל לא מעט דוגמאות של אתרים די מקצועיים על הפלטפורמות האלה שהצליחו מאוד ללא עזרת מפתחים.
מתי לא עושים הכל דרך אותו ספק? ולמה?
כאשר החזון שלכם הוא קצת יותר מורכב מאתר תדמית או שזה אתר שאמור למכור הרבה מוצרים אולי אתר עבור חברה רצינית שחייבת להראות זאת גם באינטרנט. במקרים אלה תצטרכו מומחה עבור כל רובד הנדרש בהתפתחות האתר. מומחה לאפיון אתר שיספק אפיון מקצועי. לנצל את מסמך האפיון על מנת למצוא את המפתחים המתאימים בתקציב הנכון ובזמני האספקה האמיתיים. אם ניקח למשל את שירותי האפיון ובניית האתר עצמו מאותו בית תוכנה אז ייתכן מאוד שהאפיון יהיה בהתאם למגבלות המפתחים עצמם והטכנולוגיה שהם רגילים להשתמש בה. המפתחים ינסו להשתמש בפרוייקטים דומים שכבר עשו ולהביא את הפרוייקט החדש לכיוון שהם מכירים ולא תמיד לטובת הלקוח. אז מכאן מבינים שבשוק המקצועי ישנו ניגוד אינטרסים מובהק שהאפיון והפיתוח יהיו תחת אותה קורת גג. דבר זה נכון גם לגבי פיתוח וקידום אתרים. בקידום אתרים ישנם מקרים בהם מבנה האתר צריך להיות מותאם למנועי החיפוש השונים, ובמקרה שזה מתנגש למבנה האתר שהמפתחים מורגלים אליו הלקוח לעולם לא ידע שהוא לא מקבל קידום לא מקצועי.
לסיכום כאשר אתם צריכים ספקים של פתרונות אינטרנט למיזם רציני אתם חייבים למצוא את המומחים ולעשות הפרדה בין מי שיפתח את האתר לבין שאר השירותים.
מאמר בחסות אתר סטארט-אפ הוריזון פתרונות אינטרנט : http://www.startuphorizon.co.il href="http://www.midrasim.com/">