דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך עובד ה-NLP ? ומה ההבדל בינו לבין שיטות אחרות? 

מאת    [ 27/03/2011 ]

מילים במאמר: 698   [ נצפה 3309 פעמים ]

איך עובד ה-NLP  ? ומה ההבדל בינו לבין שיטות אחרות?

שיטת ה-NLP   זו דיסיפלינה שחוקרת מצויינות.  הטכניקות שפותחו הם תוצאה של דיגום (מודל לחיקוי)  של אנשים שהשיגו תוצאות יוצאות דופן בתחומים שונים.

הנחת העבודה של השיטה היא "אפשרי בעולם, אפשרי עבורי"!  כלומר: "אם מישהו אחר יכול לעשות משהו, גם אני יכול! "   אני רק צריך לדגום אותו ,ללמוד מה הוא עושה בראש ,איך הוא חושב ,מה הוא רואה בעיני רוחו, מהם הערכים והאמונות שלו,  איך הוא מעבד את המידע שהוא קולט , מהם המיצגים הפנימיים שלו , או בלשוון העם איזה "סרטים" הוא מריץ בראש שמביאים אותו למצויינות. 

 ואז פשוט ליצור תהליך שמשתמש בידע הזה, תהליך שניתן להעביר אותו לאנשים אחרים כדי להטמיע את השינוי הרצוי.

העובדה שהNLP- חוקר הצלחה במקום לחקור את הבעיה , מאוד דיברה אלי באופן אישי , אינטואיטיבית הרגשתי שהגישה הזו הרבה יותר נכונה ואפקטיבית., גישה שסופסוף באמת נותנת כלים אמיתיים לשינוי.

ה-NLP חוקר איך אנחנו יוצרים וחווים את העולם הפנימי שלנו , ושם בעצם יוצר את השינוי המיוחל.

לדוגמא אדם מדוכא ששואלים אותו למה אתה בדיכאון, המוח שלו מחפש ומוצא את כל הסיבות לדיכאון שלו - היתה לי ילדות קשה ,אני לא מסתדר עם הבוס שלי בעבודה , אין לי חברים אמיתיים ועוד....

 התוצאה הבלתי נמנעת : הוא הופך להיות יותר מדוכא , עכשיו יש לו הרבה סיבות טובות שהוא ממש חווה אותן ,ברגע שהוא סיפר לי על מצבו העגום.

מנחה בשיטת נל"פ ישאל שאלה אחרת,  במקום למה הוא ישאל איך? בוא תזכר בסיטואציה ספציפית שבה היית מדוכא ...איך אתה מכניס את עצמך למצב הבעייתי - מה אתה רואה רגע לפני... מה אתה שומע רגע לפני .... ..מה אתה אומר לעצמך רגע לפני ... מה קורה לך רגע לפני שאתה מדוכא?

השאלה הזו מעלה רגעים לא מודעים למודע ,ומגלה לנו מה הטריגר ש"הדליק"  את התחושה , מגלה לנו איך האדם מכניס את עצמו לדיכאון.

וברגע שאנחנו מבינים את הטריגר יש לנו עם מה לעבוד , השליטה חוזרת למונחה ,הדיכאון כמצב סטטי כבר לא שולט בו , הוא יכול לשנות את התגובה שלו לטריגרים ,שעד היום הוא לא היה ממש מודע אליהם.

עכשיו יש עם מה להתחיל לעבוד ,לפעמים השינוי הוא מהיר מאוד כי עצם העלאת הטריגר הלא מודע אל המודע כבר מורידה מהעוצמה שלו.  אחרי שאנחנו מבינים מה "הדליק"  אותנו ובוחנים את זה מקרוב ,כבר נעשה שינוי מנטאלי, וה"שיגעון מקבל הגיון ",  שאפשר להתמודד איתו באופן מודע  .

 יחד עם זאת לרב נדרשת התערבות יותר מעמיקה יותר,  כמו עבודה על המקור של הבעיה -  על האמונות שלנו לגבי עצמנו (עבודה עם הילד/ה הפנימי/ת) על הערכים שלנו, וגם על ההתניות והאוטומטים שלנו .

איך עושים את זה? יוצאים למסע משותף מנחה ומונחה שבמהלכו כל הזמן מחברים את המונחה למשאבים שלו ומחזקים אותו, ובדרך מזהים אמונות מגבילות ומשנים אותן ,מנקים רגשות קשים מהעבר, סוגרים מעגלים פתוחים ומכאיבים, משחררים חרדות, משאירים את העבר מאחור…  ובהווה יוצרים התניות חדשות ויותר אפקטיבית בעזרת טכניקת העיגון למשל, זה החלק של הפרוגרמינג – מעין תכנות מחדש של המוח .

טוני רובינס אומר ש - NLP משמעותו מדע תכנות המוח שלנו ליצירת התוצאות שאנו רוצים.

הכלים האלה עובדים כמו קסם , השינוי מהיר ואפקטיבי ללא מאמץ וללא מאבקים מנטאלים. היות והשינוי מתרחש בשיתוף פעולה מלא עם  התת מודע , ונוגע במקור של הבעיה, במחשבה שיצרה את הרגש. 

היום  אחרי יותר מ- 8 שנים של עבודה צמודה עם מונחים רבים אני עדיין נפעמת, מתרגשת ומתלהבת  מהשינוי וההקלה , שאנשים רבים חוויים בעזרת הטכניקות והכלים האלה. זו זכות גדולה עבורי להיות שם ולעזור למונחים שלי לעזור לעצמם.

אור ואהבה מכל הלב

אהובה קשת

מנחה מוסמכת בכירה בשיטת NLP ודמיון מודרך

www.akeshet.com

 

מנחה מוסמכת בכירה ב-NLP ודמיון מודרך ,בעלת תואר בינ'ל NLP MASTER PRACTITIONER /  NLP CERTIFIED TRAINER בוגרת החוג לסוציולוגיה אונ' תל-אביב ,לימודי מנהל עסקים לתואר שני אונ' קווינסלנד אוסטרליה מנחה פרטנית בקליניקה פרטית בגבעתיים.  מנחת קבוצות מוסמכת 054-8080772 03-5710431 פרטים נוספים באתר הבית שלי www.akeshet.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב