דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השכרת רכב לקהל יעד מסוים 

מאת    [ 27/03/2011 ]

מילים במאמר: 480   [ נצפה 2743 פעמים ]

חברות השכרת רכב בישראל ניצבות כיום בפני דילמה עסקית. הענף המתפתח והגדל ללא הרף הוא ענף תחרותי ביותר ויותר ויותר חברות מציעות שירותי השכרת רכב בארץ. חברות חדשות בתחום שאינן יכולות להתחרות פעמים רבות בענקיות הקיימות בשוק עשויות לבחור באסטרטגיה שיווקית ועסקית שמבוססת על פנייה לקהל יעד מסוים והתמחות בפלח שוק ספציפי. דוגמה לכך היא חברת השכרת רכב בבני ברק שבוחרת להתמחות בקהל הדתי והחרדי.

חברות מבוססות שבבעלותן צי רכב גדול יכולות לפנות לכל קהל יעד כיוון שיש להן מספיק עוצמה ובסיס לוגיסטי איתן שמאפשר להם להיות גמישים ולהציע מוצרים שונים לקהלים שונים. חברה חדשה שמנסה לחדור אל הענף של השכרת רכב בישראל איננה יכולה להתחרות בחברות הגדולות אלא אם כן יש לה גב כלכלי רב עוצמה. אין ספק שמי ברשותו הון גדול יכול להתחיל בגדול ולהקים מכלום חברת השכרת רכב שתפנה לכל קהל ושתחזיק בצי רכב גדול. אבל אפילו בעלי הון חוששים מלהתחיל מאפס: מדובר בהשקעה גדולה ועדיין עדיף להסתמך על מוניטין של חברה קיימת ולא להתחיל מאפס. זו הסיבה שחברות חדשות שנכנסות לתחום של השכרת רכב בארץ הן חברות קטנות ולכן הן בוחרות באסטרטגיה התחלתית של פנייה לקהל יעד או להתמחות בפלח שוק.

חשוב לציין שהתמחות בפלח שוק כאסטרטגיה עסקית איננה חפה מסכנות. כאשר מתמחים בפלח שוק מסוים הרי שיש מידה של סיכון בכך שאם נכשלים בו הכישלון של החברה הוא מוחלט. יש בכך מן ההנחה של כל הביצים בסל אחד והימור על הכול בבת אחת. עם זאת הכנה נכנה – דהיינו חקר שוק ובדיקה מוקדמת של המטרות והיעדים – מפחיתה מהסכנה והופכת את ההימור הזה ליותר הגיוני ויותר מעשי – כזה שסיכויי ההצלחה שלו גדולים יותר. חברת השכרת רכב בבני ברק ששמה לה למטרה לפנות אל הציבור המקומי תשגה בצורה משמעותית אם היא לא תלמד מראש את ההעדפות של הציבור המקומי ותדע מה היא צריכה להציע לו. רק מתוך ההבנה שהקמת סוכנות השכרת רכב בבני ברק אינה דומה להקמת סוכנות השכרת רכב בתל אביב ניתן לקוות להצלחה עסקית ארוכת טווח.

הבסיס להצלחה של אסטרטגיה שיווקית שמעדיפה צמצום והתמחות על פני גודל ואקלקטיות הוא הכנה נכונה, לימוד מעמיק ובניית תוכנית מדויקת ויעילה. אי-אפשר להסתפק בכך שמקימים סוכנות השכרת רכב בבני ברק ומכריזים שהיא מיועדת לציבור המקומי וזהו זה. צריך גם להוכיח זאת וההוכחה מתבטאת בשני אופנים. מצד אחד חשוב שהסוכנות תפקד בצורה שהולמת את תפישת העולם של הציבור המקומי – מקפידה על שמירת שבת וחג, על צניעות וכן הלאה. מצד שני הסוכנות הזו של השכרת רכב בבני ברק צריכה להציע לציבור הצעות שמתאימות לאורח החיים שלו: מבצעים שבאמת עונים על הצרכים שלו, חבילות שבאמת יכולות למשוך לקוחות כי הן תפורות למידות שלהם וכן הלאה. רק על-ידי הקפדה על שני הפנים הללו של התאמה לקהל היעד, האסטרטגיה השיווקית הזו של פניה לקהל יעד יכולה להצליח. מי שיסתפק בסיסמאות חלולות וישכח למלא און בתוכן ייכשל בתחרות הקשה בשוק של השכרת רכב בישראל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב