דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נורת לדים ותעשיית התאורה 

מאת    [ 27/03/2011 ]

מילים במאמר: 475   [ נצפה 2671 פעמים ]

חברות התאורה הגדולות בעולם צריכות להתמודד עם אתגר חדש שעומד לפתחן. מנורות לדים תופסות נתח שוק גדל והולך בקרב הצרכנים של גופי תאורה בעולם. הפופולאריות של נורת לדים הולכת וגדלה בזכות החיסכון בחשמל, אורך החיים הארוך במיוחד ובזכות הערך האקולוגי שלה. מדוע אם כן מהווה נורת לדים אתגר ליצרני התאורה בעולם? כיוון שהם הורגלו לכך שהצרכן קונה נורות מספר פעמים בשנה כדי להחליף את הנורות שנשרפו. כעת, אם הצרכן מתקין נורת לדים הוא איננו זקוק להחליף אותה במשך שנים. חברות התאורה חייבות למצוא פיתרון עסקי שיפצה אותן על אובדן ההכנסה שהיעילות של מנורת לדים גורמת להן.

כיום כבר ניתן לראות מקומות רבים שבהם החליפה נורת לדים את הנורות המסורתיות: ברמזורים, בתאורת רחוב, בשלטים ועוד. בתערוכות תאורה מתחילים לראות פחות ופחות נורות ליבון ובתעשייה יודעים שבעתיד נורת לדים תתפוס את מקומה של נורת הליבון שתיעלם מהעולם. מה שמונע כיום את ההשתלטות המוחלטת של גופי תאורה עם נורת לדים על השוק הוא המחיר של נורות אלה. נורת לדים עדיין הינה יקרה משמעותית מנורת ליבון; צרכנים רבים שאינם עושים חישוב לטווח ארוך בדבר הרווח ארוך הטווח מהחיסכון בחשמל ומאורך חייה של נורת לדים נרתעים מהמחיר ומעדיפים לקנות נורת ליבון זולה ולא נורת לדים יקרה. אלא שהמחיר עשוי לרדת ככל שתשתפר מערכת הייצור של מנורת לדים, גם אם בעתיד נורות אלה יהיו תמיד מעט יקרות יותר מנורות ליבון רגילות.

מכשול נוסף שעדיין ניצב בפני נורת לדים בדרכה לכבוש את עולם התאורה היא העובדה שהיא איננה מתאימה לבתי המנורה הקיימים. ניתן לקנות מנורת לדים מוכנה אך עדיין לא ניתן לקנות נורת לדים שתתברג בתוך בית מנורה סטנדארטי. חברת תאורה אחת אמנם הציגה לא מזמן נורת לדים מתברגת שמתאימה לבית מנורה רגיל אבל המחיר שלה עדיין הינו יקר מאוד: יותר ממאה דולרים ליחידה. האם תעשיית התאורה תמשיך לייצר בתי מנורה קלאסיים כדי שהצרכנים ימשיכו לקנות נורות ליבון רגילות? קשה להאמין שהדבר יבלום את ההתפשטות של מנורות לדים ושל גופי תאורה שבהם מותקנת נורת לדים: כך אין צורך להסתמך על נורות מתברגות. כמו כן בתים חדשים שנבנים היום כבר מצוידים לעיתים בתאורת לדים ויותר ויותר אנשים שמשפצים את הבית גם דואגים להתקנת מערכת תאורה שבה ניתן להתקין נורות לדים.

תחום שבו התעשייה תוכל להמשיך ולהרוויח הוא תחום הגיוון: כשם שאנחנו קונים בגדים חדשים לימים שונים ומתלבשים אחרת כל יום, כך גם ניתן להחליף נורת לדים בצבע אחד עם נורה בצבע אחר ולקבל עיצוב בית מעט שונה. גם כיום אנחנו לא קונים רק דברים שאנחנו ממש זקוקים להם וחלק מהצריכה שלנו היא צריכת מותרות. לכן גם אם נורת לדים אחת יכולה לענות על הצורך הבסיס שלנו באור זה לא ימנע מאיתנו מן הסתם לקנות עוד גופי תאורה חדשים בשביל לענות על הצורך שלנו בגיוון ובשינוי. כך או כך אין ספק שהעתיד של תעשיית התאורה הוא בתחום תאורת הלדים ואילו נורות הליבון שייכות לעבר וייתכן ובקרוב הן ייעלמו מהעולם כליל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב