דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משרד נוטריון - ייעוץ משפטי ושירותים נוטריונים במקום אחד 

מאת    [ 27/03/2011 ]

מילים במאמר: 740   [ נצפה 2468 פעמים ]

כאשר אנו זקוקים לייעוץ משפטי ולשירותים נוטריונים, נוכל לפנות אל עורך דין ולאחר מכן, אל עורך דין נוטריון. אולם, אם נפנה מלכתחילה לעורך דין אשר משמש גם כנוטריון, נוכל לחסוך זמן יקר.

מיהו למעשה הנוטריון?

הנוטריון הוא עורך דין עצמאי, אשר מנהל משרד עורכי דין ובמקביל, משמש כנוטריון. במצבים בהם נדרש לנו יעוץ משפטי, בכל סוגיה שהיא וגם שירות נוטריוני, הפנייה אל משרד נוטריון, היא הדרך הפשוטה והנוחה ביותר, לקבל את כל מה שאנו זקוקים לו.

חשוב לדעת כי שני התפקידים הללו, עורך דין ונוטריון, הם שני תפקידים שונים, למרות כי מדובר באותו אדם, אשר יעניק את שני השירותים.

מקצוע עריכת הדין הוא מקצוע פרטי וככזה, רשאי עורך הדין לגבות שכר טרחה, על ייעוץ משפטי ושאר שירותים משפטיים, על פי שיקול דעתו. לעומת זאת, מקצוע הנוטריון הוא מקצוע ציבורי ועל כן, בעודו מספק שירות נוטריוני, יהיה עורך הדין הנוטריון, מחויב לגבות את הסכום המדויק שנקבע על ידי משרד המשפטים, בהודעת הנוטריונים (שכר שירותים).

ייעוץ משפטי – מה חשוב לדעת?

כאשר אנו זקוקים לייעוץ משפטי על ידי עורך דין, נבחן מספר פרמטרים, טרם נמסור את הטיפול בתיק. עם זאת, כאשר אנו מבקשים לקבל גם שירותים נוטריונים מאותו עורך דין, המשמש גם כנוטריון, עלינו לבחון מספר פרמטרים נוספים, הקשורים אל העבודה הנוטריונית.

ראשית, נבדוק מה חשוב לדעת, על קבלת ייעוץ משפטי ממשרד עורכי דין ולאחר מכן, נבחן כיצד בוחרים נוטריון:

1. תחום ההתמחות: פנייה אל עורך דין לשם ייעוץ משפטי, חייבת להיעשות בחתך של תחום העיסוק. היה והסוגיה המשפטית היא עניין במקרקעין, בדיני משפחה, בנזיקין או בכל תחום משפטי אחר, נפנה אך ורק אל עורכי דין המתמחים בתחום.

2. מוניטין איכותי: רצוי לפנות אל עורכי דין אשר צברו מוניטין כעורכי דין מקצועיים בתחומם. לרוב, מדובר יהיה במשרדים אשר לקחו חלק בפסקי דין מובילים בתחומים המשפטיים השונים.

3. שיטת עבודה: כל עורך דין בוחר את שיטת העבודה המתאימה לו. ישנם עורכי דין המשתפים את הלקוח בכל צעד משפטי שהם נוקטים בו, מציעים מספר חלופות ומאפשרים ללקוח להביע את דעתו באופן אקטיבי. עורכי דין אחרים, מעניקים ייעוץ משפטי ללקוח ואינם משתפים בשיטת העבודה, אלא רק מעדכנים בתוצאה.  

ישנם לקוחות המעדיפים את השיטה הראשונה ואחרים את השנייה. אין ספק כי זהו מדד חשוב לבחירת עורך דין מתאים לשם ייעוץ משפטי.

כיצד בוחרים נוטריון?

ברצוננו לקבל ייעוץ משפטי וכן שירותים נוטריונים מעורך דין המשמש גם כנוטריון. מה עלינו לדעת, באשר לעבודה הנוטריונית? כיצד בוחרים נוטריון:

1. רישיון נוטריון ישראלי: ראשית לכל, חשוב לדעת כי רישיון לעריכת דין, איננו רישיון נוטריון. לשם מתן שירותים נוטריונים, חייב עורך הדין לקבל רישיון נוטריון ממשרד המשפטים בישראל.

ישנם עורכי דין אשר הוכשרו בחו"ל וקיבלו שם גם רישיון נוטריון. רישיון זה איננו תקף בארץ ויש לקבל רישיון נוטריון ישראלי.

2. מומחיות בשירותים השונים: כפי שקבלת ייעוץ משפטי, תיעשה על ידי עורך דין מומחה, כך גם יש לבחון את המומחיות של עורך הדין כנוטריון בשירות הנוטריוני הדרוש. הדבר נכון במיוחד, כאשר מדברים על תרגום נוטריוני, סמכות הדורשת שליטה בשפות ומיומנות תרגום.

3. הקפדה על הכללים: חוק הנוטריונים ותקנותיו, כוללים הוראות ברורות לגבי אופן ביצועם של השירותים הנוטריונים. על כן, יש לתת את הדעת לקפדנותו של עורך הדין הנוטריון, על הכללים.

מהם שירותים נוטריונים?

תפקידו של הנוטריון הוא לספק שירותים נוטריונים לציבור, אשר במסגרתם הוא מאשר, מאמת או עורך מסמכים משפטיים.

עורך דין בעל רישיון נוטריון, נותן ייעוץ משפטי וכן מציע שירותים נוטריונים שונים, למשל, אימות הסכמי ממון.

הסכמי ממון בישראל, דורשים אישור של בית משפט או נוטריון, על מנת שיהיו בעלי תוקף משפטי. כאשר בני זוג אשר טרם נישאו, מעוניינים לחתום על הסכם ממון, הם יכולים לגשת אל בית המשפט או אל נוטריון.

לאחר שנישאו, הסמכות לאשר את הסכם הממון, נתונה אך ורק לבית המשפט.

שכר הטרחה

כאשר פונים אל עורך דין לקבלת ייעוץ משפטי, רשאי עורך הדין, לדרוש מן הלקוח, שכר טרחה, על פי שיקול דעתו. לפיכך, ניתן למצוא הבדלים משמעותיים בהצעות שכר הטרחה בין עורכי דין שונים.

ההבדלים נובעים מפרמטרים שונים  למשל,  גודלו של המשרד, שכן משרדי עורכי דין גדולים, נוטים לגבות שכר טרחה גבוה יותר ממשרדים קטנים.

לעומת זאת, כאשר עורך הדין מעניק שירותים נוטריונים, השכר שיקבל עבורם, איננו נתון לשיקול דעתו והוא אינו קובע אותו כלל. התעריף עבור כל שירות נוטריוני, מופיע בהודעה של משרד המשפטים, המתעדכנת מעת לעת. לפיכך, לא צריכים להיות הבדלים בשכרם של נוטריונים שונים.

עורך דין מעניק ללקוחותיו ייעוץ משפטי. כאשר עורך הדין הוא גם בעל רישיון נוטריון, רשאי הוא לתת גם שירותים נוטריונים. כאשר ישנו צורך גם בייעוץ משפטי וגם בשירות נוטריוני, כדאי לפנות אל עורך דין נוטריון.

לקריאה נוספת: כיצד בוחרים עורך דין למתן ייעוץ משפטי >>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב