מנהיגות, ניהול, שיווק ותקשורת בשיווק רשתי - חלק שני
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מנהיגות, ניהול, שיווק ותקשורת בשיווק רשתי - חלק שני 

מאת    [ 27/03/2011 ]
מילים במאמר: 645   [ נצפה 2647 פעמים ]

 
 

 

מנהיגות, ניהול, שיווק ותקשורת בשיווק רשתי – חלק שני

איך זה ייתכן שיש משהו שמאפשר לכל כך הרבה אנשים למצות את כל היכולות הניהוליות, השיווקיות, התקשורתיות, האסטרטגיות, החברתיות והמנהיגותיות שלהם ואף אחד לא מבין את זה ??

זהו חלקו השני של המאמר הפונה אליכם, המשווקים המנוסים בתעשיית השיווק הרשתי, וגם אליכם – האנשים שמתעניינים בהכנסה נוספת, בעבודה מהבית או בהקמת עסק של שיווק רשתי וביצירת תזרים של הכנסה פאסיבית המאפשרת בטחון כלכלי אמיתי.

בזמן האחרון אני מוצאת את עצמי מידי פעם עוצרת ועושה השוואות. לא ביני לבין אחרים, אלא בין מי שהייתי לפני שהתחלתי את העסק של השיווק הרשתי שלי לבין מי שאני היום.

הדברים במאמר זה כתובים מהזווית האישית. כל התובנות שפרסמתי בחלק הראשון ושאפרסם כאן הן כמובן שלי בלבד, אבל מתוך ניסיון עשיר ומפגש עם אלפי אנשים ומשווקים בתעשיית השיווק הרשתי. אני יודעת שחלקם הגדול חווים חוויות דומות.

"שיווק" בשיווק רשתי

לפני מספר שנים שמעתי חבר יקר אומר משהו שידעתי, אבל לא היו לי אז מספיק כלים לבטא זאת בעצמי. הוא אמר: אחת הבעיות של השיווק הרשתי בארץ ואולי גם בעולם, היא שהוציאו את ה"שיווק" מהשיווק הרשתי.

התובנה הזו נחתה על קרקע פוריה, נקלטה מייד והובילה אותי ליישם מספר צעדים שהקפיצו אותי תודעתית ועסקית בצורה משמעותית מאד. אבל לא על זה אני רוצה לספר לכם, אלא על המקום בו הייתי לפני השיווק הרשתי לעומת המקום בו אני עומדת היום.

אני אדם של תוצאות. בעיסוקיי הקודמים נמדדתי עפ"י עמידה ביעדים, והאמת היא שזה די התאים לי כל עוד הייתי שכירה. אבל מרגע שפניתי לעצמאות ופתחתי עסק של שיווק רשתי, אחד הערכים האהובים עלי ביותר הוא החופש שלו זכיתי, והעובדה שאין לי יותר בוס על הראש ואני לא חייבת לדווח לאף אחד מלבד לעצמי.

מה בין שיווק למכירות?

אני חשבתי שאם אתמקצע ואדע למכור זה יספיק. זה כמובן לא הספיק. אח"כ חשבתי שאם המכירות לא כל כך מצליחות אז אני צריכה לשווק את עצמי טוב יותר. גם זה לא כל כך שינה את התוצאות. למה? מכיוון שמטרת פעולות השיווק היא להביא אליך את הלקוח (במוצר או בעסק) ומטרת המכירה היא – למכור לו !

פתאום הסתבר לי שמדובר בשתי מיומנויות שונות לחלוטין אחת מהשניה, וגם אם אני אשווק טוב, זה לא יגרום לעסק שלי להרוויח יותר בלי שאדע למכור. מצד שני, אם אדע למכור מצויין אבל לא יגיעו אלי מספיק לקוחות או מועמדים זה לא יקדם את העסק שלי לשום מקום.

הבנתי שאני חייבת להחזיר את ה"שיווק" לשיווק הרשתי.

וכמו רוב ההחלטות שקיבלתי בחיים, מרגע שהבנתי מה אני צריכה לעשות התקדמתי בעקשנות לעבר המטרה. היכולות התקשורתיות שפיתחתי במהלך השנים האחרונות, היזמות העיסקית שגיליתי בעצמי, הכלים השיווקיים והניהוליים שפיתחתי – כל אלו חדשים לי לחלוטין.

בתור שכירה נכנסתי למשבצת קיימת והייתי אמורה להשתלב במערכת קיימת, אולי לשפר ולייעל אותה, אבל כל יציאה מהמסגרת הייתה כרוכה בייסורים רבים עד כדי כך שלפעמים ויתרתי מראש על המאמץ. לעומת זאת בעסק של שיווק רשתי אין גבולות, ואם יש רצון תמיד אפשר למצוא את הדרך.

בשיווק רשתי, כדי להגיע להישגים אתה חייב להיות מקצוען

היום יש לי עסק של שיווק רשתי שמייצר לי הכנסה קבועה, אני עובדת מהבית ועוזרת לאנשים רבים להקים לעצמם עסק יציב עם הכנסה פאסיבית. כל זה בזכות המיומנויות שרכשתי בסדנאות, בקריאת ספרות מקצועית, בעבודה יומיומית עצמית ועם משווקים רבים בתעשיית השיווק הרשתי.

הבנתי שאני חייבת להתמקצע במקצוע שאותו בחרתי – שיווק רשתי. וכדי להיות מקצוענית אני חייבת לדעת לשווק, אני חייבת לדעת למכור, אני חייבת לפתח את מיומנויות התקשורת שלי, להכיר היטב את תעשיית השיווק הרשתי ולעבוד עם תכנית עבודה מסודרת.

גם ספורטאי שרוצה להגיע לאולימפיאדה חייב להתאמן פעם ועוד פעם, להיות הטוב ביותר, להתמיד ולהכנס למשטר עבודה שיבדל אותו מהשאר.

מקצוע השיווק הרשתי מאתגר אותנו במובנים רבים. לכאורה הוא פשוט וקל, אבל כמו בכל דבר שבו אתה רוצה לבלוט ולהצליח מאד – עליך להתאמן, ללמוד, להתפתח אישית, להתמיד ובעיקר לאהוב מאד את מה שאתה עושה.

מוקדש באהבה לכל המשווקים הרשתיים

איריס שביט

 



איריס שביט, מנהלת בתעשיית השיווק הרשתי. בעלת ניסיון של שנים רבות בהדרכה ואימון של משווקיםבתעשיית השיווק הרשתי, מתמחה בייעוץ והקמת עסקים מהבית וביצירת הכנסה בנוסף למשכורת.חברה בפורום המנהלים של חברת FOREVER ומאמנת להצלחה. www.aloe-forever.co.il



מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב