דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים על פי שיטת פאולה 

מאת    [ 19/08/2007 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 3160 פעמים ]

ההגדרה "ילדים עם צרכים מיוחדים" כוללת קבוצות רבות, מהספקטרום האוטיסטי ועד ליקויי למידה, הפרעות קשב וריכוז, פגיעות מוחיות ועוד, בדר"כ נוטים המחנכים וההורים לפנות לטיפול בשיטת פאולה כאשר יש בעיה של שליטה בסוגרים, וזו אכן בחירה נכונה אלא שדרך העבודה נפתחים הן הילד והן המטפל לעולם שלם של תחומי עבודה הנוגעים לשיטה. הכוונה לשחרור דרך תנועה חופשית, לפיתוח או חיזוק הרגשת המרכז הגופני והפיסי, וכן הכרות עם דרכי הרגעות אישיים קלים במצבי לחץ חולפים ולהעלאת יכולת הריכוז. למרות שהמאמר כללי ואינו נותן דוגמאות לצרכים של אוכלוסיות על פי הגדרות המאבחנים ובעלי התחומים דרכי העבודה המפורטות בזאת מדגימות את הפוטנציאל של השיטה עבור ילדים עם צרכים מיוחדים.
בדר"כ הטיפול בשיטת פאולה מבוסס על תרגילים שהמטופל מבצע באופן עצמאי ללא מגע ותוך מעקב של המטפל/ת אחר תגובות נלוות בגוף שהן לב השיטה. שכן שיטת פאולה מעוררת את יכולת הריפוי העצמי הגלומה בכל אחד מאיתנו ע"י הפעלה ישירה ועקיפה של השרירים הטבעתיים בטכניקות ייחודיות של כיווצים והרפיות. המניפולציות התנועתיות והתרגילים מאזנים את הטונוס והשליטה של המתרגל בשרירים הטבעתיים ובשרירים המשורטטים. התרגול מביא לשינוי הן בתפקוד השרירים הטבעתיים והן בתפקוד המערכת האוטונומית. כלומר מאחר שכיווץ חוזר ונשנה של העפעפיים יכול לעורר תגובות בסוגרים או בבהונות הרגליים תפקיד המטפל עם אדם עצמאי הוא לעקוב אחר התגובות הנלוות ואחר אופן ביצוע התרגיל, לעודד ולכוון לדרכי הפעלה המתאימות ביותר למטופל. דבר זה יכול להתאים בעבודה עם ילדים מעל גיל חמש אך עדיף לשלבו בעידוד תנועה חופשית, במגע או בפיתוח תרגילים עם הילד כדי לעודדו להרגיש שותף לפעילות. דוגמאות בעניין זה יובאו בהמשך.
לעומת זאת מגיל אפס עד חמש קשה לצפות ליכולת של ילדים לביצוע משמעותי של התרגילים, לכן מתאים יותר להעזר במגע בהשראת שיטת פאולה, באמצעותו ניתן להביא את הגוף להמשיך דרך המגע פעילות ספונטנית ועצמית של הגוף. מגע בהשראת שיטת פאולה לצורך טיפול בסוגרים לעולם אינו מערב מגע בסוגרים או בפתחים למיניהם (עיניים, פה וכו) אלא מעודד התעוררות לילדים היפוטוניים או הרגעה לילדים היפראקטיביים, זאת ע"י מגע במקומות כמו כפות רגלים וידיים, ירכיים או מצח ועוד. המגע בסגנון זה מייצר תנועה שהגוף לא היה מסוגל לה עד כה, חלקה של השרירים הרצוניים וחלקה של השרירים הפנימיים, החלקים.
גם לאחר הפעילות במגע וגם כאשר הילדים עצמאים בתרגול ומבינים את הדרך לפעול עם התרגילים מעורבות ההורה היא חשובה ואפילו הכרחית. שכן ההמשכיות היום יומית גם לזמנים קצרים ביותר בונה את יכולת הגוף לשינוי. יש מצבים שבהם התרגול המשותף או המגע או פיתוח המשחקים המשותפים של ההורה והילד בונים פן חדש בקשר הורה ילד והוא שמקדם את התהליך בנוסף לשינויים הגופניים.
סמדר נבו-מטפלת מוסמכת בשיטת פאולה
חברת צוות שיר"מ, המרכז הרפואי אסף הרופא, מטפלת בקופ"ח לאומית ובקליניקות פרטיות בירושלים ות"א. מומחית בטיפול יחידני בנשים הסובלות מהחלשות שרירי רצפת האגן: בעיות של בריחת שתן, צניחת שלפוחית וצניחת רחם. מטפלת בבעיות גב וכאבי ראש ומכוונת את המטופל לעבוד באופן עצמאי ומתמשך



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב